SV: Jag har en "häcklare" - Har du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
"legolas " sa:
Har vi häcklare på forumet eller ute på internet.. Jag verkar ju ha U som sätter i en sport att svara på mina inlägg och alltid vara negativ..... Hur är det med Er andra??
Vad är det som driver en häcklare, ofta en kille som förföljer andra, vad ligger bakom det hela? Taskig barndom? En känsla av otillräcklighet, alltså helt enkelt mindervärdeskomplex av något slag? Eller är det något annat som ligger bakom???

;) ;) ;)

En personkemi som absolut inte går ihop kanske ligger bakom sådana saker.
Men jag vet inte. Själv häcklar jag allt och alla, fast extra kul om personen är av den gnälliga sorten.

Jag har ofta häcklare mot mig, anledningen är att jag skriver vad jag tycker och även att jag lyckas reta upp folk eftersom jag är nöjd med mitt liv, familj, ekonomi, arbete osv... De som häcklar är naturligtvis avundsjuka personer med mindervärdeskomplex :)

Anser mig varken vara en häcklare eller bli häcklad av någon. Det som är postivt i mina ögon med ett levande forum är att man kan utbyta ideer och tankar, läsa intressanta inlägg kort sagt. Visst ibland är det nån som har åsikter man tycker är uppåt väggarna, det bästa är väl då att bemöta dom sakligt eller knipa igen om man inte har nåt vettigt att argumentera med. Tyvärr har det emellanåt kommit in nån som hela hela [¤#@@¤%] tiden ska komma in med skitinlägg bara för att provocera och som inte tillför ämnet ett endaste skit.Vad denna bitterhet bottnar i har jag ingen aning, och tänker heller inte lägga ner tid för fundera mer på det, den som lider mest av att vara bitter är dom själva. Det enda man kan hoppas är att dom går samma väg som dinisaorierna (säkert felstavat ) dör ut av sig själva.

Mats

"BaBoo " sa:
Jag har ofta häcklare mot mig, anledningen är att jag skriver vad jag tycker och även att jag lyckas reta upp folk eftersom jag är nöjd med mitt liv, familj, ekonomi, arbete osv... De som häcklar är naturligtvis avundsjuka personer med mindervärdeskomplex :)

Villig att insämma, många gånger skrivs det pga avondsjuka.
Sen har vi de som inte kan eller vill förstå.
Tycker nog att det jobbigaste är de som bara går in med ex skräpord eller dumma saker för att förstöra för andra.
Häcklare -nej, men det kan komma lite gliringar då och då så folk vaknar upp, jag tar gärna svaren med :)

Nej, det tycker jag inte att jag har. Men jag häcklar aldrig någon annan heller, gillar inte att hålla på med sådant. En liten pik någon gång kanske, och då aldrig mer än en gång.

"legolas " sa:
Har vi häcklare på forumet eller ute på internet.. Jag verkar ju ha U som sätter i en sport att svara på mina inlägg och alltid vara negativ..... Hur är det med Er andra??
Vad är det som driver en häcklare, ofta en kille som förföljer andra, vad ligger bakom det hela? Taskig barndom? En känsla av otillräcklighet, alltså helt enkelt mindervärdeskomplex av något slag? Eller är det något annat som ligger bakom???

;) ;) ;)

Inte lätt att missa vad du menar, bara man är läskunnig.
Tråkigt att detta forum skulle spåra ur så här

Stalkers och såna skithögar som hänger ut och misskrediterar personer på andra forum finns ju har man hört. Tror det är människor som mår dåligt, känner sig misslyckade och allmänt bittra.

Jag har en som är efter mig hela tid en sådan där som hatar kvinnor eller rättare sakt ser ner på kvinnor och dom står inte högt i kurs hos mig,Och samtidigt tror han att han vet allt och tål inte att någon säger i mot stollen.

Häckla eller häcklas det är frågan, vissa häcklar utan att dom vet om det.
Dom som anser sig vara utsatta brukar ofta vara karismatiska personer som anser att deras åsikter är de enda rätta, fy och ve om nån annan har en egen åsikt då är det förjäkligt.

Den stora frågan borde vara, dom som anser sig vara felbehandlade på detta forum. Borde starta ett eget forum där dom kan få ha sin egna åsikter i fred istället för att sakta men säkert förgifta dom forum dom är aktiva på för tillfället.

Gör man ett forum till det viktigaste i sitt liv så borde man stänga av strömmen i en månad och börja leva som en människa.

Sådärja, nu ska jag snart logga ut och gå på seriepremiär i division två, i härligt snöfall.....

Fasen vad klokt du talar, b-tung. :thumbsup: Bortsett från snömatchen då förstås, du måtte vara en riktig eldsjäl. :)

"legolas " sa:
Jag vet inte om jag ar bland de som avses av Btung men svarar anda..... Angaende de som hacklas sa ar det kanske inte sa enkelt som du sager, Jag anser att hackling ar en form av mobbing faktiskt, och da kommer ju ordet hackling i en helt annan dager an vad du forsoker gora det till.

Mobbing kommer till stand sa fort som manniskor ar formade och stopta i en form som avviker lite grand ifran normen. De som mest brukar reagera pa detta ar manniskor som ar ganska tunna i sin personlighet och ofta valdigt tunna i sin hjarna. Detta ar mina asikter och ingen definitiv vetenskap.

Sedan tycker du att manniskor som ar hacklade skall soka sig till ett eget forum, eller skrivetr du inte det Btung. Du menade sakert inte en sadan dum grej, men du skrev faktiskt det.

Sa har man en Birger LKPD efter sig, da skall man lagga sig raklang, lamna forumet kvickt som fan och lata mobbaren och hacklaren vinna.... Du tycker att manniskor som vill havda sin asikt och argumentera om den, skall soka sig till ett annat forum eller kanske bilda ett eget forum..... Du menade sakert inte det, men du skrev faktiskt det....

Jag kanske har missforstatt hela grejen vad du skrev, men eftersom du fick stillsamma applader av Berralund, sa havdar jag min asikt enigt ovan, och vill du att jag darmed skall lamna forumet, sa kan jag gora det nu och har, inga problem.... :-[ :-[ :-[ :-[

Med risk för att jag också har missförstått allt. Så är jag övertygad om att majoriteten inte skulle vilja att du slutar, och jag tillhör den majoriteten. Sä lägg ner dom tankarna lego :)

Mats

Inte jag heller, lego. Aldrig!! Så ha inte sådana tankar, jag är säker på att b-tung menar generellt precis som jag. Du fanns inte i mina tankar överhuvudtaget när jag svarade på b-tungs inlägg.

Du får en tröstkarma nu så att du inte deppar ihop där borta i filippinlandet! :)

Tror nog att vi alla häcklar o häcklas lite grann men oftast e det ju ändå på ett trevligt plan men så e det ju i verkliga livet
Vi kan inte allti va knähundar .....

Hej legolas.Du klagar pa Thailand hela tiden,inget ar bra i Thailand ::)
Du klagar pa folk som inte tycker som dig ::)
Du klagar pa personangrepp,du gor vell inga fel ::)
???

"L200 " sa:
Hej legolas.Du klagar pa Thailand hela tiden,inget ar bra i Thailand ::)
Du klagar pa folk som inte tycker som dig ::)
Du klagar pa personangrepp,du gor vell inga fel ::)
???
Det finns inga felfria människor förutom dom som ingenting gör. 8)

"legolas " sa:
Sa att argumentera ar fel och inget bra alls. For ovrigt sa skall du inte ta vad som skrives ute pa internet och sedan lagga in det i detta forumet.

Ett personangrepp ar ett personangrepp, och en argumentering ar en argumentering, jag hoppas du inte tycker illa vara att jag gillar att argumentera och forsvara min asikt.
Vore det inte himla trist om alla holl kaften sa fort som nagon tyckte nat, eller menar du pa att alla andra skall fa asikter , men inte jag... ;) ;) ;)

Helt klart så ska alla få ha en åsikt även vi andra Lego.
Dra in tagarna nu och njut av en Baccardi cola sket GUBBE ;)

"legolas " sa:
Hahaha, helt ratt dar Birger. skall skarpa te mig.... far jag onska en go fortsattning pa den javvla lordagen vi har framfor oss.....

legolas

Javvla Lördagen?? Är ju sköna Lördagen :nod:

"Berralund " sa:
Inte jag heller, lego. Aldrig!! Så ha inte sådana tankar, jag är säker på att b-tung menar generellt precis som jag. Du fanns inte i mina tankar överhuvudtaget när jag svarade på b-tungs inlägg.

Du får en tröstkarma nu så att du inte deppar ihop där borta i filippinlandet! :)
Filippinerna?? Är det där han bor ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp