SV: Long time eller short time - barlivet i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Jag är nog lite som du är/var. ;)
Befinner man sig i samma område en längre tid så är det gott att ha en Dam som man lärt känna lite grann. Att ragga nytt varje dag är inget för mig.

Ni vet nog vad jag tycker om sexköp :)
(Om någon läsare inte vet, så svarar jag "Ingendera" eftersom jag inte är intresserad av att köpa sex.)

"legolas " sa:
Helt OK, var och en gör som de finner bäst!! Men se det inte som sexköp det gör inte jag. Se det som sponsring av en thaifamilj istället. Många svenskar har ju fadderbarn.. vi har fadderfamiljer i Isaan...
Om det skulle vara så - Varför sponsrar ni dem då inte UTAN sexköp?... :)

(((Vet inte än vad jag kommer att göra efter att jag bosatt mig i Thailand, får se hur det är med egna ekonomin. Men även om jag inte får råd att göra något ekonomiskt för fler än familjen, så planerar jag att göra något för "byn"/regionen. Får se först vad de vill ha hjälp med. Kanske gör jag en del lärarjobb gratis, och/eller tränar något av (skol-)lagen i någon idrott.)))

"Lunkan " sa:
Om det skulle vara så - Varför sponsrar ni dem då inte UTAN sexköp?... :)

(((Vet inte än vad jag kommer att göra efter att jag bosatt mig i Thailand, får se hur det är med egna ekonomin. Men även om jag inte får råd att göra något ekonomiskt för fler än familjen, så planerar jag att göra något för "byn"/regionen. Får se först vad de vill ha hjälp med. Kanske gör jag en del lärarjobb gratis, och/eller tränar något av (skol-)lagen i någon idrott.)))

Fråga:
Vad gör du i den här tråden om du är emot sexköp?

Jag tycker inte alls om short time. Jag kollar runt och försöker få en relation till någon och först då kan jag betala barfine. Sen betyder det absolut inte att något mer än att gå och äta och gå på disco händer. Men det är väl svårt för vissa att fatta.

"legolas " sa:
Bra svar där Bond. Har en polare som inte är i ett sådär himla bra kanonskick efter ett långt och tufft liv. Han saknar samhörighet och han saknar en kvinna vid sin sida. Han har sitt livs bästa erfarenheter härnere i Thailand när han åker hit ner 2 gånger om året.

Och han kan inte så ofta som han skulle vilja, vara till "hjälp" i sängen för sin kvinnliga partner. Men bara att ha en kvinna vid sin sida gör att livet leker för honom och han betalar gärna barfine och kvinnan för detta sällskap.

Jag tror att det är många som är i samma situation. Tyvärr finns det puckon som fattar nada om sånt. Men men jag har alltid levt efter att "en skopa självkritik" behövs då och då. Annars tappar man verkligheten. Det har inget alls med jante att göra. Bara sunt förnuft. Hårdvaluta i visa läger.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp