SV: Thailandsbilden ...

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

Shaowpanyaa

Gäst
Bron över floden Kvä... 8)
[move]Banzai och Sayonara,vackra bro :-* :-*[/move]

Shaowpanyaa
 
Trekking i jungeln utanför Chiang Rai.

Hårda strapatser och inga 5 stjärniga hotell. ;D

// G
 
Jag har ingen bild just för stunden som jag vill dela med mig. Skall titta igenom lite bilder. Men när jag va i Bangkok första gången, långt före digitalkameran, så skulle jag ha tagit några bilder. Det va just före songkhran. Bangkok såg mest ut som en parkeringsplats. Men på morgonen första dagen på songkhran va det helt tomt på bilar. Det va en lite udda bild från Bangkok.
 
Här kommer en orkidée bild som jag tog på en plantskola strax utanför Udon Thani.
Plantskolan heter Udon Sunshine och är känd för att ha odlat fram en dansande växt, jo ni läste rätt.

När jag och min sambo åkte dit, så fick vi en visning runt bland orkidéerna.
Jag var ju väldigt nyfiken på denna speciella växt som kunde dansa, vi bad och få titta på den. Man plockade då fram en liten bandspelare för barn och vi gick bort till denna växt som inte var en orkidée utan någon form av tjockt gräs.
Bandspelaren sattes igång och om man tittade riktigt riktigt noga så rörde sig växten av ljudet.

Om man ska ta sig dit, så är det bara att ta en Tuk Tuk och säga att man ska till Sunshine och be att dom väntar där medan man går runt och tittar.

Plantskolan är öppen dagligen året runt, men bäst är det mellan november- februari


Mvh Jungis :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp