SV: Varför så förtvivlat rädda??????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Är du möjligtvis konsult på skatteverket? Jag anländer förresten i Bangkok i kväll.

Ha en trevlig resa, Hansui. Hoppas att du inte saknar ditt älskade Kinaland alltför mycket. ;) ;) ;)

För att återgå "On Topic" och svara på din fråga,lego. Jag vet faktiskt inte varför andra och jag själv gör så, jag antar att det är för att det är lite av en tjusning att kunna skriva lite vad man vill och samtidigt vara anonym. När jag skickar PM så skriver jag oftast ut mitt riktiga förnamn, men jag tror inte att jag någonsin har lämnat ut mitt efternamn. Varför? Ingen aning faktiskt. Vi är kanske konstiga lite till mans (eller kvinns) när vi är så hemlighetsfulla? ??? :-X

Tror det beror på rädsla, och en felaktig tro på att man är anonym.

Rädsla för att måste stå till svars för sina meningar och uttalanden.
Som någon sa här på forumet, så inte grannen ser att det är jag.

Jag skriver ut mitt namn som det står i passet, på medlemskartan står pilen/markören precis på huset jag bor i.
För jag vet att 99% av de som läser på forumet skiter högaktningsfullt i vem jag är och vart jag bor, de är endast intresserade av att hålla med om det jag säger eller tycka precis tvärt om.
Skulle grannen komma och säga att jag skrev si eller så på forumet så skulle jag tycka det vore trevligt och roligt, för då skulle vi ju ha något att prata om.

Den ena procenten som bryr sig om vem jag är och skulle vilja göra mig illa, kan ta reda på vem jag är och vart jag bor i alla fall. Dom är dock i regel för lata till att göra slag i saken..

"Per Olav " sa:
Tror det beror på rädsla, och en felaktig tro på att man är anonym.

Rädsla för att måste stå till svars för sina meningar och uttalanden.
Som någon sa här på forumet, så inte grannen ser att det är jag.

Jag skriver ut mitt namn som det står i passet, på medlemskartan står pilen/markören precis på huset jag bor i.
För jag vet att 99% av de som läser på forumet skiter högaktningsfullt i vem jag är och vart jag bor, de är endast intresserade av att hålla med om det jag säger eller tycka precis tvärt om.
Skulle grannen komma och säga att jag skrev si eller så på forumet så skulle jag tycka det vore trevligt och roligt, för då skulle vi ju ha något att prata om.

Den ena procenten som bryr sig om vem jag är och skulle vilja göra mig illa, kan ta reda på vem jag är och vart jag bor i alla fall. Dom är dock i regel för lata till att göra slag i saken..

Instämmer me föregående talare själv skiter ja i om nån vet vem ja e på ett forum använder mitt efternamn på dom forum som ja e på så hitta mig kan inte vara så svårt finns bara våran familj me detta namn o några avkommor till mig

micke glimt solna

Vissa vill nog ha ngn form av integritet i forumvärlden, kan ju vara bra i vissa fall om alkolåset inte är på datorn en blöt kväll ;)
Tror nog att en del här vet vem jag är men jag kommer inte basunera ut det bara för det.

mvh Björn

Man har nog blivit lite varnad sen internet kom att man ska inte gå ut med personliga uppgifter på nätet, därav tror jag det kommer att man vill vara anonym. Nån kan ju ha flyttat pga något och vill vara anonym för den skull.
Jag tror det är nån sorts skyddsmekanism som finns inbyggd i oss människor.

Själv vill jag vara anonym också, men är så himla ärlig så det är svårt, tror gott om alla.
Nån här vet nog säkert 98 % om mej,mitt liv, min bakgrund. Resten av de aktiva vet väl en hel del om mej som person idag.

"legolas " sa:
tråden är INTE ämnad åt någon speciell, det är bara Era tankar runt detta som jag vill åt, inget annat. Upp till var och en naturligtvis..

Gregor

Nu skrev jag ju vad jag tror att andra tycker.

Jag har talat om saker, som det går att identifiera mig på, men det har jag fått en del skit för från en del :) Och "Lunkan" - Inte så svårt att gissa mitt efternamn va? :)
(F ö är det nog fler, som kallar mig det, än som kallar mig mitt förnamn.)

Det handlar nog om att det finns så många rötägg i vår herres hage och på den stora webben vet man aldrig vem som egentligen döljer sig bakom ett nick. Jag tycker inte alls att det är så konstigt att folk är försiktiga.

Det som skrivs/läggs upp på nätet försvinner aldrig.

"legolas " sa:
Har en fråga till Er som är lite rutinerade ute på internet och speciellt ute i forumsvärlden.
Har märkt att de flesta (nästan alla) är fruktansvärt oroliga att lämna ut ens det lilla minsta om sig själva. OK att man inte vill berätta om sin familj, det har jag lite förståelse för i alla fall.

Men när man inte ens vågar skriva ut sitt förnamn i personliga PM, och absolut aldrig vågar skriva ut sitt efternamn. Vågar man undslippa sig var man bor så är det en riktig höjdare.

Jag frågar detta utav rent intresse, och att man kanske kan lära sig utav det. Något måste det väl vara, eller är detta bara en spegel på hur man uppför sig i sitt vardagliga sociala umgänge också, alltså håller käften och aldrig öppnar sig, man lyssnar bara sig fram genom livet.

Skulle i alla fall vara kul att höra Era tankar, kanske man kan lära sig nåt av det, och kan undvika de faror som tydligen lurar ute på forumet eller internet.

Vad är din agenda? Du vet ju för jävla väl varför vi väljer att vara anonyma på CM . att du väljer att gå ut med för och efternamn .. ja det är dina personliga val.. Men för guds skull respektera att somliga väljer att vara anonyma.. Jag vet inte vart du vill komma med ditt inlägg.. Men att det är ditt egna intresse (som du skrev) gör bara dig nyfiken. Om ditt syfte bara är att röra om i grytan.. ja då lyckades du ju... CM är ett forum där vi fritt kan välja att gömma oss bakom diverse alias.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp