Rädda svenka män.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Birger

Nedtystad
Vad svenska män är räddhågade!

Jag och min fru har besök av en söt och jättekäck tös från Isaan och naturligtvis vill hon hitta en svensk man och skapa ett liv här med honom. Vi har hjälpt henne med kontaktannonser och massvis med karlar har svarat. Men när man pratar med dom och dom inser att hon inte talar svenska och dålig engelska och att det kommer att bli lite komplicerat i början -ja då backar dom nästan allihop. Dom enda som inte backar är dom som inte fattat att hon inte är en barflicka och att det inte räcker med att betala "barfee" för att få ta med henne hem på fläcken !
Vad har ni andra för erfarenheter? Jag antar att det finns många på forumet, med fruar som hjälpt kompisar att hitta män. Har ni haft samma problem?
Rädda gossar kysser ju sällan vackra kvinnor och de stollar vi har träffat får nog vänta länge på kyssarna.

Hej Birger och väälkommen till CM.
jag har ingen egen erfarenhet av vad ditt inlägg går ut på. Men tror ändå inte på att Svenka män är rädda. Däremot tror jag att män vill kunna komunisera med sin partner och det kan jag inte se något fel i.
Många är säkert försiktiga utav andra orsaker också.

Jag instämmer med Kycklingen och vill nog påstå att de svenska männen i fakt är mycket tuffare än gemene namn i utlandet och det tack vare den informationen,välfärden och erfarenheten som vi svenskar har av Thailand.
Det väller ju bara in svenskar i Thailand så snart ser Phuket ut som kanarieöarna och det spelas till och med Sven ingvars ut i radion på hotellen runt om i landet.

De är den erfarenheten jag har och delar det med mina vänner som har hittat thai/tjejer/killar att umgås/gifta sig med senare.

Så stå på dig i sökandet efter en partner till din vänskap till din Thaivän
Svenskar ligger högt i kurs i Thailand av många anledningar hos både tjejer och killar..

Jag förstår naturligtvis invändningarna , men om man vill ha lätt kommunikation, varför svarar man då på en annons om "thailändska på besök"?`

Fast ikväll anmälde sig faktiskt en stark kandidat, något till åren kanske, men med rätt inställning och uppenbar vana vid thailändskor. Han har haft thaifru tidigare. Kim var märkbart intresserad och nu har dom åkt för att titta på hans hus. Jag hoppas det går bra, för jag är lite trött på ytterligare en dotter. Hon kallar mig för "Pa" och snart skall hon väl ha veckopeng också.....

"Birger " sa:
Jag förstår naturligtvis invändningarna , men om man vill ha lätt kommunikation, varför svarar man då på en annons om "thailändska på besök"?`

Fast ikväll anmälde sig faktiskt en stark kandidat, något till åren kanske, men med rätt inställning och uppenbar vana vid thailändskor. Han har haft thaifru tidigare. Kim var märkbart intresserad och nu har dom åkt för att titta på hans hus. Jag hoppas det går bra, för jag är lite trött på ytterligare en dotter. Hon kallar mig för "Pa" och snart skall hon väl ha veckopeng också.....

Hehe
Förbered dig på att pynta ut veckopeng

"legolas " sa:
Birger, även om jag inte EXAKT är i samma läge som dig, så förstår jag EXAKT vad du menar. jag är i en någorlunda samma situation här. Alltså att jag konstant HELA TIDEN blir anmanad att skaffa en "samma som mig" som dom ju uttrycker det utan att mena kanske så illa!! Även om det låter som om dom letar efter ett husdjur typ papegoja!!!

Efter att hålla på och försöka, och i somliga fall stånga mig blodig, så har jag sagt till samtliga thaidamer som vill ha hjälp helt sonika -"Do you speak english"??? Svarar hon nej, så säger jag till henne, vill du ha kontakt med falang så se till att du kan prata med dom annars hjälper jag dig inte!!!

Så mitt förslag är, sätt din "dotter" (hahaha) på engelska-kurs så hon fattar att det finns krav på henne mer än att bara laga mat och erbjuda säng-svängen. Detta är min uppfattning i alla fall. Jag är skittrött vid detta laget att se alla dessa "fågelholkar" som inte fattar att man måste kunna prata med varandra om det skall bli något. Jag förstår faktiskt de svenska männen, och fega är nog de inte mer än alla andra är fega.

Jag menar hur många av oss sitter inte vid "groggbordet" och är så jävvla duktiga och skall göra ditten och datten och bl.a. då flytta till Thailand. Dan efter när alkohol-ångorna har skingrats, då sitter de flesta kvar där apatiska i soffan och vågar inte ens lyfta på häcken i många fall. Så vi alla är nog ganska lika.

Lycka till, det finns ju ABF-kurser i engelska.... ;) ;) ;) ;)

Bra svarat, tack för det!
Noterar för övrigt att Du tycks bo i Chayapum. Min fru kommer från vaengNoi och däremellan är det inte långt. Kan jag ta kontakt när vi åker ner i mars nästa år?

Det där med språket kan naturligtvis avskräcka en del som inte vågar ta chansen. Då skall jag sticka ut hakan och säga att då rör det sig antagligen inte om äkta kärlek.

När jag träffade min fru första gången (och jag kan utan överdrift säga att det blev kärlek vid första ögonkastet), så kunde vi faktiskt inte prata ett enda ord med varandra. Men det sägs ju att kärleken övervinner allt, och det gjorde den i vårt fall. Vi kämpade och försökte kommunicera, bl a via telefon när jag inte var hemma. Och det gick över förväntan måste jag säga.

Så låt inte språket avskräcka, det är mitt råd. Våga ta chansen om de rätta känslorna finns, ni har allt att vinna och lite att förlora. Detta vet jag av egen erfarenhet. Nu har frugan läst svenska på SFI i ca ett år och vi pratar mer eller mindre obehindrat med varandra, även om missförstånd uppstår ibland.

Jag följde mina känslor och det ångrar jag inte en endaste sekund. Aldrig någonsin har jag varit lyckligare!

"legolas " sa:
Snyggt skrivet Berralund. Har ungefär samma upplevelse som du där!!! När vi träffades så kunde inte heller min fru säga nästan något alls på engelska. jag handlade en dictionary en elektronisk sådan, och den löste alla knutar som överhvudtaget fanns,

Jööses sicken hjälp den var. Så som du säger Berra, finns bara attraktionen och viljan att skapa ett förhållande där, så kan man övervinna mycket här i livet. Om det sedan är kärlek........Är det inte lite lätt att misstaga kärlek för ........???

Jag kan säga så mycket Lego... Tidigare visste jag inte vad riktig kärlek är, men det vet jag nu! Det är en härlig och obeskrivlig känsla. I mitt fall är det definitivt inget misstag! :)

"Berralund " sa:
Det där med språket kan naturligtvis avskräcka en del som inte vågar ta chansen. Då skall jag sticka ut hakan och säga att då rör det sig antagligen inte om äkta kärlek.

När jag träffade min fru första gången (och jag kan utan överdrift säga att det blev kärlek vid första ögonkastet), så kunde vi faktiskt inte prata ett enda ord med varandra. Men det sägs ju att kärleken övervinner allt, och det gjorde den i vårt fall. Vi kämpade och försökte kommunicera, bl a via telefon när jag inte var hemma. Och det gick över förväntan måste jag säga.

Så låt inte språket avskräcka, det är mitt råd. Våga ta chansen om de rätta känslorna finns, ni har allt att vinna och lite att förlora. Detta vet jag av egen erfarenhet. Nu har frugan läst svenska på SFI i ca ett år och vi pratar mer eller mindre obehindrat med varandra, även om missförstånd uppstår ibland.

Jag följde mina känslor och det ångrar jag inte en endaste sekund. Aldrig någonsin har jag varit lyckligare!

Instämmer till 100% och kan bara konstatera att vi har på pricken samma erfarenhet. Grattis till oss :nod: :nod: :nod:

Jag kan också hålla med er om att äkta kärlek övervinner allt. :wai:

Men trådskaparen skrev om kontaktannons, där kan det knappast handla om äkta kärlek första gången, i en kontaktannons så borde man vilja komunisera med varandra innan man går vidare.

"Kycklingen " sa:
Jag kan också hålla med er om att äkta kärlek övervinner allt. :wai:

Men trådskaparen skrev om kontaktannons, där kan det knappast handla om äkta kärlek första gången, i en kontaktannons så borde man vilja komunisera med varandra innan man går vidare.

Precis, tillbaka till topic :wink_transparent:

Ögonblicklig kärlek händer mig flera gånger om dagen här nere.
Att de kan Leda till livslånga förhållanden känns oroväckande ibland slutar de inte förrän efter ett par timmar men i flesta fall bara med en tanke.

Har aldrig fått frågan om att fixa partner till någon tycker det låter mera som en flört. Frågade just frugan som aldrig nämnt att någon frågar. Hon säger jo det händer väl att de frågar var hittade du honom.
Det har du aldrig nämnt för mig att de frågar hon svara varför skall jag det.

Tack för allt visat intresse och alla kloka reflektioner. Och några roliga! Jag kan berätta att Kim föll pladask för den något äldre gentlemannen, hon bor hos honom nu och bägge verkar trivas förträffligt. Just nu är Kim här igen, på besök. Jag har "avkrävt" henne redovisning och på en hundragradig skala når hennes man 85 och det är ju riktigt högt. Där hamnar nog inte jag på frugans popularitetsrankning. På torsdag skall vi åka till Växjö och lämna in om UT för besök.
Kim lär sig svenska i häpnadsväckande takt och hon får numera veckopeng -men inte av mig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp