Svartsjuketråden....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"helgonet " sa:
SNAP

För de är ju som någon nämde tidigare att de är en sjukdom och bygger på osäkerhet och om vi kollar på statistiken i giftermål/otrohet så ligger Sverige sämst till i världen !!! Vad de beror på låter jag vara osagt men bevisligen funkar det bara inte mellan svenska män och svenska kvinnor generellt sett i nutid ? Förr så höll alla ihop men inte numera.
Pga jämställdhet,materialistiskt,dålig självkänsla,fetma-ideal,ekonomi,arbetslöshet,psykisk stress,dålig alkoholkontroll ?
Vad vet jag ?...Är de någon som tror sig veta ett svar på det?....Hade vart kul att få en förklaring till den stora förändringen som skett i Sverige de sista 20 åren.

Ja du svaret finns nog i en mix i alla de exempel du räknar upp. Vi lever i konstiga tider och vi Svenskar har en konstig förmåga att vara så förbannat politiskt korrekta och ängsliga. Alla skall förverkliga sig själva, bli nya idoler på tv, skaffa siliconbröst (tjejer då :) ) vara inlåsta i ett hus och supa och k****a i tv. Jag känner mig ofta som ett ufo och begriper ingenting av allt detta.

Jämställdhet är nog det riktiga svaret. Ingen behöver längre krusa för någon annan och då är det lätt att tappa gamla traditioner och beteenden. Men jämställdhet är väl bra.

Lite svammel så här på morgonkulan innan det är dags att knalla till jobbet :wai:

Edit: jag är spiknykter :laugh:

Jo de kan nog vara precis de ni nämner....Jämställdheten vilket Sverige är i toppklass i världen så de verkar tydligen ha en baksida /samband för parförhållande bevisligen.Jag har svårt att tänka mig att Män kommer att fortsätta ändra sig så som många har gjort de sista åren utan vaknar nog upp och "vill vara sig själva för en stund"...:)...ala norrlandsguld och slutar fjanta omkring och tappa sin egen roll i samhället..Vi är män och ska så förbli enligt mig men jag tillhör den gamla stammen som gillar att stå för mig själv även om jag ibland låter politisk okorrekt i Svenska ögon.
Hellre står jag själv och vet vad jag vill än att tillhöra majoriteten och vara en skugga.

Jag blir nästan upprörd när jag ser unga män som knappt vågar öppna munnen när tjejen deras styr och ställer och svassar omkring bara för att inte vara till besvär och då tappar nog brudarna också förtroendet och tilliten till partnern.För om tjejen kan och styr allting själv.Varför ska de då vara tillsammans med en...ursäkta uttrycket:FJOLLA....? Fasen många brudar har ju mer pondus och muskler än dagens unga bakåt slickade män...Vad hände med 80 tals...stallone idealet?......:)
Låt män vara män och kvinnor kvinnor så funkar de bättre.

"legolas " sa:
Lunkmannen!!!

Detta tycker jag är helt OK, lite gött tjöt och inget [¤#@@¤%] gnagande. Jag småskrattade (storskrattade faktiskt) över ditt dilemma hemma i Sverige och sättet att möta kvinnor. Jag själv är sååå satans glad att ha glidit ur "taskegreppet" som falangtanterna hade på mig via sin "mus" och sexual appeal!! Jag är fri,

Jag behöver inte längre hålla på och dansa, Detta satans påfund som garanterat är uppfunnet utav en kvinna. Lunkan, Ett tips till dig som lever i celibat. Man kan faktiskt "ragga" på fler ställen än på dansgolvet i Sverige. Du har ju "talets gåva", varför inte tjöta omkull dem?? Det borde ju vara skitenkelt för en "knäsvag" kille som dig!

Det där med intresse ifrån kvinnor i Isaan, jag där har du huvudet på spiken i min lilla värld. Det är BÅDE en glädje och en frustration tycker jag. Glädje för att man blir på gott humör när man får kvitto på att man fortfarande "är med i svängen". Hemma var man ju som en [¤#@@¤%] akvariefisk ju, kul att ha runt sig, men ingen ville para sig med en... Och frustration för att man ju inte vill agera på inviterna.

Angående flirt.. Lunkan har du funderat på att "flirt" ifrån en falangtant är mycket mer jävulsk, intrigisk och beräknande framför allt, än flirten är ifrån en thaidams sida. I Thailand så vill de bara ha ett liv som gör dem oberoende ifrån fattigdom och elände, och de gör det genom att vara ihop long term med en falang.

Hemma i falangland, så vill falangtanterna inte vara ihop med oss long term, de vill ha en short term innefattande ett äktenskap, skala av mannen hela hans arbetsinsats under sitt liv och sedan sparka ut honom, och sedan sitta på arslet och leva på frukterna av sin ex-mans tidigare arbete.. Det är en jäkla skillnad.

Angående hotellstäderskan Lunkan, hade hon "gått med dig", så hade hon fått sparken blixtsnabbt, och det ville hon nog inte riskera i brådrasket. Damerna är strängt förbjudna att fratinisera med gästerna på hotellen. Så där är anledningen. Hon ville nog vara nice emot dig, så hon kunde få lite dricks av dig vid tillfälle. Man brukar ju göra så med städerskorna för att hålla dem vid gott humör och få en bra städning.

Vad är det för "dilemma" jag skulle ha med damträffande?? Annat än att hitta någon, som jag gifta mig med alltså :)
(((Fyra svenskor har velat flytta ihop med mig EFTER att jag blev skadad, alltså under tiden jag knappt träffar några.)))

Gällande hotellstäderskan så kan din slutsats INTE stämma för:
1. Jag skrev ju att hon tackade NEJ då jag erbjöd henne PENGAR till en studiebok i engelska. Om hon hade velat så kunde hon ju ha tagit emot pengarna och köpt billigare/ingen bok.
2. En del har klagat på att jag skriver för långt, nu skrev jag för kort :) så det blev otydligt. Det var INTE på hotellet där hon jobbade, utan på ett Internetcafé.

"legolas " sa:
Att du inte gillar barer är jättekonstigt tycker jag. Gå dit och sätt dig, tjöta lite med damerna ifråga, så får du kanske, efter ett par sittningar reda på lite sanningar om damerna ocvh deras liv. Men hav tålamod. De har intuition och att du bara är där för att tjöta och och inget annat är ju kanske initialt inte sådär jättepoppis...

För övrigt så anser jag att Baren är starten på Thailands nuvarande liv. Utan baren inget Thailand, och utan Thailand ingen Lunkan. Så i min "bok" så är du Lunkan skyldig baren ditt framtida liv.... Ty ni skall vid tidens fullbordan bliva en... jag tror att du kommer att kasta in handduken till slut och hänga i baren och riktigt njuta av det också....

8) 8) 8) 8)
Hur kan du missa att barerna är bara en LITEN del av Thailand???!!! Du BOR ju i Thailand på ANNAT än barområde :)

Alla/de flesta thaikvinnor jag känner skulle aldrig i livet vilja vara på en krökarbar med bartjejer om de inte skulle bli tvingade till det för att överleva. Det närmaste någon av dem är intresserade av barliv är att gå ett gäng vänner till en karaokebar, sjunga och ta NÅGON drink, och många av dem vill inte ens det.

"andrejs " sa:
Sitta i barer är väl bara roligt.
Ingen som tvingar en att varken dricka eller lösa ut någon brud.
Men det är roligt att lyssna på stories och se på spektaklet. Köpa en och annan lady drink till damerna, snacka skit och sedan gå hem och lägga sig.

Något du borde testa Lunkan. Kan dessutom vara nyttigt att lyssna på dessa tjejer. Alla är inte dumma i huvudet och några jobbar bara där och lever på drinkprovisionen
Nej, jag tycker det är mycket roligare att träffa ANDRA än barfolk :)

Varifrån har du fått att jag tycker barTJEJERNA är dumma i huvudet???
Jag har ju skrivit flera gånger om att många av dem TVINGATS till barlivet för överlevnad.

---
>Gazton Hur många thaitjejer känner du, som INTE är bartjejer?... :)

>Gazton Hur många thaitjejer känner du, som INTE är bartjejer?...

Eftersom det var en direkt fråga besvarar jag den

Jag känner en massa tjejer som inte är bartjejer.

Lunkan,

Hur många gånger har du varit i Thailand? :)

"Gazton " sa:
>Gazton Hur många thaitjejer känner du, som INTE är bartjejer?...

Eftersom det var en direkt fråga besvarar jag den

Jag känner en massa tjejer som inte är bartjejer.

Lunkan,

Hur många gånger har du varit i Thailand? :)

Lunkan,

Jag vet att du läst mitt inlägg. Det vore en vänlig gest att svara

"legolas " sa:
Lunkan läs ditt egna inlägg som mitt inlägg är relaterat till..... med dilemmat menade jag helt enkelt att du skrev följande i din post:
- "Nu träffar jag få t ex eftersom mina knän inte gillar längre att dansa, men t ex för ett par veckor sedan flirtade en 30-35-årig taxichaffis - kvinlig - med mig. "
jag uppfattade din text som om du numera inte har så många kvinnor p.gr.a. av dina knän, och att du numera är såpass desperat så du "hugger" efter kvinnliga taxichaufförer. Så enkelt var det.... Det var sagt i en anda utav att vara friends och ha en kul ton mot varandra efter allt jädra tjöt som varit.
Well. Om det var någon som var desperat, så måste det väl vara hon i sådana fall, eftersom det var hon som flirtade med mig :)

"legolas " sa:
Jag trodde väl kanske att du hade tagit till dig det som sagts i ämnet och blev helt enkelt glad att du postade på ett trevligt sätt. Du verkar dock så himla misstänksam som vanligt och hugger åt höger och vänster hela tiden... Vi är inte ute efter att hänga dig, så slappna av,.,,
Well. Zetterberg höll med en del om att jag hade blivit orättvist behandlad, men bland er andra har det varit en massa tjat mot att jag blivit sur på att Gazton har HITTAT PÅ saker om mig,
men inte en enda av er andra har skrivit ett dugg mot Gaztons flera lögner om mig...
TVÄRT OM så har flera hävdat att han bara skrivit åsikter. PÅSTÅENDEN OM MOTPARTEN ÄR INTE ÅSIKTER.
Åsikter är inte falska, eftersom det är DEN personens åsikt.
Påståenden däremot är sanna eller falska. Gazton har skrivit flera falska om mig.
Så varför skriver ni emot reaktionen mot lögnerna, istället för att reagera mot han som hittat på flera falska saker om mig?...

"legolas " sa:
Lunkan igen!! Du pratar om att du aldrig skulle vilja ha nåt med en bardam att göra. Men du kanske borde tänka på att en bardam är en "vanlig flicka", hon är inte kommen ifrån en annan planet. Hon är samma dam som du fratiniserar med på olika ställen i Thailand, skillnaden är bara att hon då som sagt var skapar sig en inkomst via baren.
Nu hittar du på. Något typ det rödmärkta har jag ALDRIG skrivit.
Jag har skrivit att bland de som tvingas dit finns det bra tjejer, men att det är stor risk att de tar skada av att vara pr*stituerade. Dessutom drar barturister även åt sig de giriga. Därför är oddsen mycket bättre att hitta bra fruämnen på andra ställen.
Därför letar jag på andra ställen :)

"legolas " sa:
Och skillnaden mellan dina "fina" damer och bardamerna är NOLL och ingenting, De damer som du träffar som sjunger karaoke och dricker öl på karaokebar. De är identiska med vanliga bardamer. Skillnaden är bara att karaoekedamen särar på benen för thailändare medans oftast den vanliga bardamen gör det för falangen.... Så skillnaden är fortfarande jättestor eller??
Säg till de, som inte säljer sex, att det inte skulle finnas någon skillnad, om du vågar :) Jag berättade ju ett exempel om hur icke-sexmassösen reagerade då massagekunden tog för givet att han skulle få sexmassage bara han betalade extra...

Den där texten visar att du inte begriper mycket om hur "fina damer", som du kallar det, tänker.
Du verkar tro att alla thai är lättfotade som medelkrogtjejerna i Sverige. Inte ens svenska tjejer utanför krogfolket är som du hävdar. Plus tror du inte att thaitraditionerna har gett några effekter alls???!!!

F ö finns det många både svenskor och thai, som inte dricker över huvud taget (utom kanske ett glas vid speciella tillfällen som t ex bröllop) hur förvånande det än är för vissa av er :)

"legolas " sa:
Till sist Lunkan! Du skall bara veta, och detta kommer du underfund med om du kommer ner hit till Thailand, och bosätter dig, och också om du då låter folk vara vän med dig, att häruppe i Isaan i alla fall, så ser jag fanimej absolut ingen skillnad på bardamer och t.ex. lärare.
Då behöver du skaffa dig starka glasögon :)
Visst finns det sådana, som det inte går att se på säkert, speciellt om det är före detta bardamer, som slutat med det livet t ex då de blev mamma. Men om man får se deras normala utseende och rörelsemönster, så kan man se "90%-säkert" på de flesta.
En sak, som kanske kan ställa till det i bedömningen, är om någon ordentlig bytjej har fått för sig att faranger lättare fångas av bartjejer, eftersom många bartjejer har "haffat" faranger, och därför försöker härma bartjejers utseende :)

"legolas " sa:
ALLA i stort sett (lite överdrivet OK då) vill träffa en falangkille, och att se alla dessa enormt många t.ex. lärare som jag då träffar ofta, sitta på internet och tjöta med falanger, de jagar både med fiskkrok och med nät, och sedan höra dem tjöta om jag känner någon falang... bl.a. det får mig att inse att det kackel som du bedriver emot bardamer bara är struntprat,

Alla de som är positiva till att sitta med dig då.... Tror du verkligen att där finns en thaidam som har väntat i hela sitt liv på att just möta Lunkan. Och att hon skulle välja bort allting här i Thailand bara för att vara med dig. Eller tror du att det beror på dina pengar och din chans att ta hand om henne......

Om du tror det sista, så är du positiv till pr*stitution, men bara efter dina egna premiser. Menandes att kan man ljuga och bedra och bluffa om sin inställning till att sälja sig DÅ duger man i dina ögon, men om man öppet står där och arbetar ihop sitt levebröd med falanger i en bar så är det kass. Det finns väl ett ord för detta tror jag????
Gällande sista stycket av din text. - Det är något du fått för dig att jag skrivit, fastän jag inte
Det är enorm skillnad på
A/ prostition samt då någon gifter sig till pengar med någon de inte är intresserade av annars alls
B/ och på de, som FLYTTAR GRÄNSERNA NÅGOT och tar en, som de gillar lite mindre för att de har mer pengar. D v s att de p g a pengar väljer "10:e-alternativet" istället för den de gillar mest.

Ja, såklart har de inte suttit och väntat på just mig, men jag hamnar betydligt högre upp av att många blivit besvikna på thaimän och butterflyfaranger :)

Du verkar tro att kvinnor tycker jag är en oatraktiv gubbe :)

Resten är (((
Innan jag blev skadad och var ute och dansade, så var det flesta 18-24 och några runt 30, plus några var så unga att det blev riktigt pinsamt. De 4, som kommit med allvarliga förslag EFTER jag blev skadad = 22, 26, 28 och 35 år. SVENSKOR alltså och säkert 26-åringen och troligen 35-åringen har jag säkert MINDRE pengar än. Jag har fått några gener av farfar, som jag kopplar på när jag känner för det. T ex då han var 72 och legat i koma i över en vecka innan han vaknade upp. Första dagarna efter uppvaknandet var han lite väck, men det dröjde inte länge förrän han hade charmat sköterskorna så att de "slogs" om att passa upp på honom. En gång då jag kom dit borstade en hans hår väldigt länge, en stor och flirtade med honom och den tredje kom med vatten :)

MEN nu efter skadan är jag i mycket sämre form, så nu räknar jag med att de thai 20-, 21- och 23-åringar, som kontaktat mig är ute efter mina pengar.

(((Innan jag blev skadad var jag i mycket bra form. Jag BÖRJADE spela tennis och pingis på klubbnivå och tävla i kanot då jag var nästan 40 då de flesta ju slutat :) Jag hade inte hunnit tidigare för innan jag flyttade hit höll jag på med basket, innebandy, tävlingsdans och kappsegling. Enda gången jag vann mot en 20-årig tennislärare var då det var extremt varmt, så han tog slut först, fastän han ju var mycket bättre tennisspelare, så jag fick springa mycket mer :)

Nu har jag i kass form, men om knät börjar hålla igen, så räknar jag med att bli i hyffsad form på ett halvår genom att träna främst med kanot. Det är ju ingen bra idé att skaffa en så mycket yngre fru att man inte har någon chans att orka med dem. Men eftersom jag inte vet vilken form knät kommer att tillåta att jag kommer upp i, så har jag ingen aning om nu vad "för ung" fru är :) Men knappast under 29.

"Gazton " sa:
Lunkan,

Jag vet att du läst mitt inlägg. Det vore en vänlig gest att svara
(Skrivet 20:34 om en post skrivet 13:34)
Hur kan du "veta" att jag läst något som jag INTE hade läst?! SANNINGEN är att jag läste den alldeles innan jag besvarade Legolas post nu i natt... Så YTERLIGARE en LÖGN skriven av Gazton...

Tror du inte att det finns något annat att göra än att kolla CM? :)
Och det finns ju många trådar på CM och att jag hann kolla NÅGRA av trådarna EMELLAN jag kollade Juniohockey-VM och film och gjorde annat, betyder såklart INTE att jag hann kolla alla trådar. Eller tror du att "inloggad" betyder att man kollar på CM hela tiden? :) Upplysningsvis så blir jag automatinloggad då jag sätter på datorn på morgonen, sedan brukar jag oftast ha den på hela dagen OBEROENDE av hur mycket jag använder den, för jag brukar sticka emellan med att skriva emails, kolla aktiekurser...

Varför ska jag göra en vänlig gest åt dig för, så mycket som du hittar på lögner om mig?
Fast det var ju "snällt" av dig att nu klagade du på att jag inte svarat på några timmar. Förrut klagade du på att jag inte svarat på några MINUTER!!! Och nyligen klagade du på att jag svarade alls... :D

Lunkan
För oss som följer olika "diskussioner" där du är inblandad, så skulle det vara intressant att få veta VILKA dina direkta erfarenheter är av Thailand. Dvs hur mycket är självupplevt/personlig erfarenhet och hur mycket är hörsägen/litteratur? Det skulle ge oss lite mer klarhet i hur mycket substans det finns i det du skriver.

Personligen så upplever jag (utan att ha studerat alla dina inlägg i detalj) att så fort frågan om din personliga erfarenhet dyker upp så ger du inget rakt svar, utan börjar skylla på dina knän..

"zMacen " sa:
Lunkan
För oss som följer olika "diskussioner" där du är inblandad, så skulle det vara intressant att få veta VILKA dina direkta erfarenheter är av Thailand. Dvs hur mycket är självupplevt/personlig erfarenhet och hur mycket är hörsägen/litteratur? Det skulle ge oss lite mer klarhet i hur mycket substans det finns i det du skriver.

Personligen så upplever jag (utan att ha studerat alla dina inlägg i detalj) att så fort frågan om din personliga erfarenhet dyker upp så ger du inget rakt svar, utan börjar skylla på dina knän..
Va?! När har jag skyllt något på mina knän???
Jag nämnde dem då jag talade om min flytt blivit försenad och effekter av det, vilken annars var tänkt att ske KOMMANDE sommar (=2011). Ett konstaterande, inget "skyll" :) Om det hade varit "skyll" så hade jag väl väntat till i sommar med att tala om det?

Ingen litteratur alls om du inte räknar Visa-info o d.
Jag har pratat mycket med thailänska kompisar, som INTE hör till barerna. Därför har jag en helt annan bild av vad "vanliga" thai tycker än vad de har, som tror att hela Thailand är barer... :)

Och så har jag fått "insiderinformation" :) om barlivet av svenskar. En av de tidigare flitigaste barbesökarna har f ö börjat åka mest till Isan istället :)

Har du gått på dimmridåerna, som vissa försöker lägga ut istället för att svara på frågorna jag ställt dem, vilka visar hur korkat de resonerar gällande VISSA saker? D v s det finns inga svar på de frågorna, som blir bra för DEM, alltså försöker de nu få diskusionen att gälla något annat än vad det gällde d v s lögnspridning...
För du hör väl INTE till dem, som tror att bara för att man är emot supande och sexköp, så måste man vara alkoholist, godtemplare, tråkig, frikyrklig...? :)

"zMacen " sa:
Lunkan

Håller med, det skulle var informativt att få reda på hur många gånger Thailand har besökts

"Lunkan " sa:
Va?! När har jag skyllt något på mina knän???
Jag skrev att jag upplever det så. En persons upplevelse kan man inte ta ifrån honom/henne.
Anledningen till en eventuell felaktig upplevelse, är ofta bristande förmåga från källan att kommunicera på ett korrekt sätt.
Om man gör en sökning på detta forum med taggen "knä" med "Lunkan" som författare får man ett flertal träffar.

"Lunkan " sa:
Ingen litteratur alls om du inte räknar Visa-info o d.
Jag har pratat mycket med thailänska kompisar, som INTE hör till barerna. Därför har jag en helt annan bild av vad "vanliga" thai tycker än vad de har, som tror att hela Thailand är barer... :)

Och så har jag fått "insiderinformation" :) om barlivet av svenskar. En av de tidigare flitigaste barbesökarna har f ö börjat åka mest till Isan istället :)
Jag gör här tolkningen att du aldrig varit i Thailand, och därmed inte har några personliga preferenser av landet. Jag tror därför att du bör vara försiktig med vissa påståenden då du diskuterar med andra som ÄR bosatta där eller besökt det (i vissa fall) tvåsiffrigt antal gånger.

"Lunkan " sa:
Har du gått på dimmridåerna, som vissa försöker lägga ut istället för att svara på frågorna jag ställt dem, vilka visar hur korkat de resonerar gällande VISSA saker?
Nej, jag har inte gått på någonting. Jag läser det som skrivs och bildar mig en uppfattning.

"Lunkan " sa:
För du hör väl INTE till dem, som tror att bara för att man är emot supande och sexköp, så måste man vara alkoholist, godtemplare, tråkig, frikyrklig...? :)
Jag antar att du menar absolutist i det du skriver här ovanför.
Och nej, det tror jag inte.

สวัสดีปีใหม่ขออวยพรให้ท่านจงประสบความสำเร็จในทุกๆสิ่งในปีใหม่นี้ :wai:

"Berralund " sa:
Snälla, översätt! Man är inte speciellt begåvad när det gäller thai-språket. :wai:
Gott Nytt År Önskar du att lyckas i något i det nya året.

Ps. Google Translate är din vän i nöden.. :)

"Ubon " sa:
สวัสดีปีใหม่ขออวยพรให้ท่านจงประสบความสำเร็จในทุกๆสิ่งในปีใหม่นี้ :wai:

Gott Nytt År Önskar du att lyckas i något i det nya året.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp