Svennis på Liverpools bänk

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Igår var det dags att fälla några tårar igen, sist gång var för Börje Salming, men nu var det Sven Göran Eriksson det handlade om.

2024-03-18

EXKLUSIV intervju med Svennis: "Det kommer att bli pirrigt, nervöst och härligt!"​

Bild till nyheten EXKLUSIV intervju med Svennis: Det kommer att bli pirrigt, nervöst och härligt!

På lördag får svårt cancersjuke Sven-Göran "Svennis" Eriksson, 76, sin stora dröm uppfylld: Att leda ut Liverpool FC inför ett fullpackat Anfield. Redaktör Pelle Ehnberg har fått en exklusiv intervju med tränarlegendaren.


Mvh isan lover
 
Hej

Själv satt jag naturligtvis klistrad framför TV igår och njöt av hur väl Svennis blev mottagen både av Liverpool, Ajax och publiken på Anfield, detta var han verkligen värd och man såg att han njöt.


Här kan man se hela matchen.


Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Svennis: ”Försöker tänka så lite som möjligt på sjukdomen”​



Mvh isan lover
 
Hej

Svennis kommer tydligen att hyllas på matchen den 20/4 mellan Blåvitt och Norrköping, det är ju den match jag ska åka och se tillsammans med mitt fotbollslag, det var ju extra roligt att få vara med om detta, Svennis och hans framgångar har man ju följt enda sedan tiden i Blåvitt.

Vi hyllar Svennis​

Publicerad: 7 mars 2024 - 10.23

1713070204912.jpeg


Match och läktare till hans ära.
Det var hos IFK Göteborg Sven-Göran Eriksson slog igenom som tränare.
Nu är det klart att vi kommer att uppmärksamma Svennis gärningar – den för IFK Göteborg och de ute i den stora fotbollsvärlden.
20 april kommer vi att hylla honom vid hemmamatchen mot IFK Norrköping och redan nu presenterar vi nya Svennisläktaren.
Svensk mästare, cupmästare och Uefacupmästare. När Sven-Göran Eriksson kom till IFK Göteborg 1979 revolutionerade han inte bara Blåvitt utan gjorde också enorma avtryck på svensk fotboll.
Även i utlandet radade han upp framgångar hos Benfica, Roma, Sampdoria och Lazio – för att nämna några.
Nu hyllar vi i IFK Göteborg honom.
Som ett första steg döper vi om Legendarläktaren. Den nya Svennisläktaren på sektionerna D5/F5 har arenans skönaste stolar och med sin centrerade placering den bästa vyn över Gamla Ullevi och planen. Perfekt för den som – precis som Svennis – vill ha full koll på spelet nere på gräset. Här finns också många av våra legendarer, varav flera av dem hade Svennis som tränare.
20 april kommer vi dessutom att tillägna Svennis matchen mot IFK Norrköping. Det blir hyllningar före avspark och en tematisering som till stora delar kommer att handla om honom.
– Det känns fantastiskt. Jag blir rörd när jag hör allt detta och jag är tacksam. Jag hoppas att jag kommer att kunna vara med på plats, säger han.

Var med och hylla Svennis i april. Vi ses på Gamla Ullevi.

IFK Göteborg



Mvh isan lover
 
Hej

Nu är Svennis hyllad i Benfica också.


Sven-Göran ”Svennis” Eriksson hyllas av Benfica: ”Gråter”​

UPPDATERAD 11 APRIL 2024PUBLICERAD 11 APRIL 2024

Hyllningarna av Sven-Göran ”Svennis” Eriksson fortsätter.
Den tidigare fotbollstränaren hyllades av tidigare Benficaspelare inför Europa League-matchen mot Marseille.
– Jag gråter, säger ”Svennis” om mottagandet under ceremonin.


1713447262809.jpeg


Sven-Göran ”Svennis” Eriksson har tidigare meddelat att han drabbats av cancer och har ett år kvar att leva. Sedan dess har lag och tidigare spelare stått i kö för att hylla den tidigare fotbollstränaren.
I dag kom nästa uppvaktande. Svennis var på plats när Benfica tog emot Marseille i Europa League och hyllades stort inför matchen på Estádio da Luz.
Tidigare Benficaspelare tog emot den svenska ikonen på plan och på läktaren höll publiken upp en banderoll med texten ”Eriksson sedan 1982 till slutet”.
– Det är vackert, säger ”Svennis”.
Eriksson har varit tränare i Benfica under två perioder – 1982-1984 och 1989-1992.




Mvh isan lover
 
Hej

Nu på lördag är det IFK Göteborgs tur att hylla Svennis.

6poympzERHIejtZp7BCZ_oJllEG22Tc6nZFy41rS7_BB240401MI020.jpg
i.gif
i.gif
i.gif
i.gif
På lördag hyllar vi Svennis
i.gif
i.gif
i.gif
i.gif
i.gif
Hyllningarna av Svennis har redan börjat. Inte bara genom att vi har döpt om en läktare efter honom.
Hela fotbollsvärlden har stämt upp i en och samma kör för att hedra Sven-Göran Eriksson sedan han berättade om sin sjukdom.

På lördag gör vi det fullt ut. Då är Svennis i fokus när vi möter IFK Norrköping. Det blir känslosamt och fint, en liten gest men ett stort tack för ett viktigt arbete både för IFK Göteborg och för alla de andra klubbar och landslag som han har representerat.

____________________________

Kom i tid!
Det kommer att vara mycket folk runtom arenan. Vi ber dig därför att planera din matchdag och komma i god tid till arenan för att inte missa inmarschen och "Snart skiner Poseidon". Vi rekommenderar att du påbörjar din inpassering senast 14.15 för att inte missa den magiska inramningen!

Polismyndigheten har beslutat om totalt väskförbud på större evenemang. Det innebär att du inte får ta med dig någon typ av väska, handväska, tygkasse eller påse till matchen, med undantag för skötväskor och väskor i medicinskt syfte. Väskor som är tillåtna kommer att genomsökas.

Vi ses på Gamla Ullevi!


Mvh isan lover​
 
Hej

Här hyllas Sven-Göran Eriksson på Gamla Ullevi​

Publicerad 20 apr 2024

1713649900020.jpeg


Stående ovationer och en rörd huvudperson.
Sven-Göran Eriksson hyllades stort och fint på Gamla Ullevi.
– Jag vet inte om det är regn eller tårar, jag tror det är tårar, säger Svennis till Discovery.



Mvh isan lover
 
Hej

Själva matchen slutade 1-1 och var underhållande, nästan fullsatt och bra stämning, kul för killarna jag tränar.

20240420_174717.jpg


Efter matchen blev det hamburgare med killarna.

Mvh isan lover
 
 
 
Tillbaka
Topp