Teckna helso førsækring infør visum resa

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan, nu så ær det dags før kærestan att komma på besøk till Sverige och då undrar vi vilket helse førsækring i Bangkok som fungerat bra och dær man kan betala direkt på kontoret.
http://www.swedenabroad.com/Page____73910.aspx
På denna sida finner jag info MEN det står att førsækringen ska tæcka minst 30000 Euro. Ær det något man sjælv væljer eller ær det något standart avtal som man signerar??

Hej!
För egen del så valde jag Europeiska Reseförsäkringar efter att ha gjort precis som du. (Kollat listan)
Anledningarna var två, den ena gällde betalning direkt via datorn samt om jag kunde justera tiden för försäkringen i efterhand då jag inte exakt visste vilken dag som resan skulle utföras då vi sökte visumet.
Nu kanske detta bolag inte är billigast, 1790SEK för 90 dagar men det var enkelt och bra service som jag fick. Skötte allt via ett tfn-samtal och e-post.
Nu är det väl med denna typ av försäkring precis som med andra försäkringar, att det först är när man behöver utnyttja dem som man ser vad de är värda. Jag resonerade som så att om jag behöver utnyttja den så är jag i Sverige och att då behöva konsultera ett bolag i Bangkok kändes som gjort för trubbel.

Finns säker fler erfarenheter att hämta här i forumet men nu har du i varje fall fått min, hoppas det går bra hur du nu än gör.
Mvh.
Swensen

Dina 2 argument plus att Thaikonsult tyckte de var ett bra alternativ gør att jag væljer detta bolag imorgon eftermiddag. Tack før snabba svar. :wai:

Det gick vældigt fort att teckna den førsækringen och betalningen ær redan gjord. Mycket smidigt och att rekommendera før øvriga.

Hej!

Jag tecknade en försäkring hos europeiska för mig under tiden jag är i Thailand, Började med 3 månader som jag betalade 2,100 kr för och det är ingen självrisk.

Hälsningar
HansG

jag betalade 1750kr för 3 månader och vi var idag och gjorde visum besöket som gick hur smidigt som helst tack vare korrekt ifyllda papper.
Det lättaste och snabbaste sättet i Bangkoks monster trafik för att ta sig till ambassaden var att ta tåget och sen stanna på stationen NaNA och sen finns ambassaden bara ca 50 meter bort ifrån den hållplatsen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp