Templet i Eslöv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:)En sväng i Templet i Eslöv i dag med fru och dotter. God mat och trevlig pratstund med Thai-vänner. :)

Frank

100_3720.jpg

På söndag 20 april är det Songkranfirande i Eslöv. Vi skall dit en stund och väderutsikterna är lovande. Det kan bli en trevlig dag. :)

Frugan håller på för fullt med förberedelser inför morgondagen. Det tillagas någon slags dessert som vi skall bidra med. Grön är den i varje fall. Vi kommer till templet på förmiddagen som det ser ut nu.

Har nu varit på Wat Sanghabaramee. Väldigt mycket folk, hög musik och god stämning. Tyvärr blev lille David kinkig så vi blev tvungna att åka därifrån i förtid. Men det går fler tåg... :)

Ja, så är det med barn! Var också tvungen att åka i förtid...Jenifer trivdes inte alls...mycket på grund av ljudvolymen....Jag han i alla fall med att klämma i mej lite Thaikäk och hustrun fick sitt efterlängtande pass i ordning...(tar väl ett par veckor innan det anländer på posten). Men nån "berralund såg jag inte...iofs inte lätt att hitta folk i den folksamlingen...men välbesökt som alltid...och frågan är om det inte blir rekord i år?Alldeles för små lokaler för denna typ av arrangemang!...Utbyggnaden hjälper väl till lite...där jag och för övrigt många har varit med och "sponsrat".

Vi kom dit strax före 10 och var tvungna att åka vid halv tolvtiden igen. Såg ingen areeya heller men det är inte lätt att känna igen någon i den folkmängden. Nästa gång måste vi ha namnlappar eller CM grejor med oss. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp