tgn thaitv taskig bild

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

rolle

Nykomling
:( dålig bild tgn via satellit(parabol).parabol mm. installerad av fackman, men har dålig bild ofta!kan det bero på utsändningsförhållande i thailand, dåligt väder å dyl. eller är det verkligen min anläggning som är problemet?? någon som har samma problem? eller förslag på åtgärder för att förbättra?
 
rolle vad är dålig bild? Är den suddig eller år det en massa pixlar? Borde inte denna fackman kunna fixa det då. Ofta när man försöker rikta mot en satellit långt borta och med en svag signal så beror det i dom flesta fallen på att man har för liten tallrik.
Det är ju helt beroende på med vilken styrka satelliten sänder och och med viken utrustning du har för att ta emot signalen.
Det duger ju inte med en vanlig Norden parabol, du måste upp över 80cm skulle jag tro.
mvh Rolf
 
Rolf e denna tillräckligt stor ;)

RIMG0841.jpg
 
"rolle " sa:
:( dålig bild tgn via satellit(parabol).parabol mm. installerad av fackman, men har dålig bild ofta!kan det bero på utsändningsförhållande i thailand, dåligt väder å dyl. eller är det verkligen min anläggning som är problemet?? någon som har samma problem? eller förslag på åtgärder för att förbättra?

Kollar min bild (TGN) just nu (kl. 09.34), bilden är helt acceptabelt. Inga störningar på varken bild eller ljud. Jag kör med europaparabol som är en större model av alla tallrikar.
 
:wai:ok tack för svaren:det blir liksom sudd å pixlar men inte hela tiden.kör ju på hotbird å de andra kanalerna visar bra bilder så hjälper nog inte med större parabol!jag får välan prata med installatören! ;)
 
"glimten66 " sa:
Rolf e denna tillräckligt stor ;)
Den är bra då får du ju in svt också. Hellre för stor än för liten dom kostar ju inte så mycket.
Bra med nät parabolen som är mindre känlig för vind och regn då den i Thailand måste riktas nästan rakt upp.
 
rolle har du Plixlig bild då har du taskig mottagning, dåligt riktad, för liten tallrik, eller nåt som skymmer träd eller liknande.
Ta installatören i örat :D
Dom har ju instrument som dom kan kolla signalen med.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp