Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kvälls XE

1e36f95c.jpg

Hej igen

Nu ska jag åter igen växla in min veckopeng, någon som har enklaste smidigaste vägen,
Ica säger en del ska vara bra?

Ha det gott

Ubon

Ubon befinner du dig i sverige och ska växla till resan?

Isåfall försök växla in så lite som möjligt när du är i Sverige. ICA-kortet är bra när man inte har något thailändskt bank konto. Då ICA inte tar någon uttagsavgift samt att ICAs kurs (mastercards kurs) ligger väldigt nära XE kurs.

Nu stiger räntan i Sverige. Hoppas på en förbättring av kursen Sek-Thb.
Samtidigt hoppas jag att Nok går upp till 1,20/sek. Sedan är det frid och fröjd igen

Du får nog önska dig det i julklapp eftersom du hoppas så mycket :afro:

Jag tror att SEK - THB kommer öka sakta men säkert.

Kan ni inte lägga in en valuta-app/script här på forumet?

Skulle passa sig perfekt att ha t ex under sökrutan. :thumbsup:

"legolas " sa:
Vakna upp nu till en bättre verklighet än den igår;

Bank of Ayudhya Thailand 2010-12-17 03:00 (77 min ago) 2 SEK THB 4.41
Kasikorn Bank Thailand 2010-12-17 01:18 (179 min ago) 1 SEK THB 4.40125
Krung Thai Bank Thailand 2010-12-17 01:24 (173 min ago) SEK THB 4.398
Siam Commercial Bank Thailand 2010-12-17 01:13 SEK THB 4.3925
Bangkok Bank Thailand 2010-12-17 01:30 (167 min ago) 1 SEK THB 4.3912

;D ;D ;D

Det går åt rätt håll i alla fall :-)

Lever Thb'n på Kinas glödande och på gränsen till smältande ekonomi?
Tidigare kunde man nästan sätta likhetstecken mellan dollar och THB men nu är det anarki.

Vad de flesta exportländer borde göra i ekonomisk kris är att devalvera för att öka exporten

:wai: Hej igen legolas , det är bara att besöka dom på den här adressen SuperRich 1965 Co.,Ltd. 47/11-13 Ratchadamri Rd.Pathumwan Bangkok 10330 karta på hemsidan http://www.superrich1965.com/Eng/location.aspx och växla in dina sedlar , det finns flera kontor men det är bara dom som är märkt 1,2,3 på kartan som har kursen som står på hemsidan,jag har själv växlat där många gånger,ett mycket bra ställe,och inte alls bara avsett för rika Thai, det är många bärplockare som växlar där ,svenska 500 kr sedlar funkar bra, och kursen har alltid stämt med hemsidan ,men som det står på hemsidan så gäller bara kursen här (These rates are applicable at the RAJADUMRI branch only., Jag är heller inte bankman , och jag försöker inte vara vilseledande, det är ju så att jag vill sälja mina Svenska kronor till banken och banken köper dom av mig alltså tittar jag på bankens buying rates , och kursen i ditt inlägg tyckte jag var hög för den dagen, Super rich kurs är väldigt lik ICA kortets kan ju va kul att ha koll på..

ha det bra Mvh Sven.

"legolas " sa:
Här kommer 2 poster i forumet "ThaiVisa" där de pratar om Superrich i Bangkok. tycker inte det verkar vara ett speciellt bra ställe att växla på. Vid bägge tillfällena, så stämde icke kurserna med den kurs de erbjöd i verkligheten.

Men jag klipper in deras kommentarer, så kan ni bedöma själva. men som sagt var, om du har info att ge om Superrich som är annan än 2:a hands information, så emottages den med tacksamhet.

legolas
-------------------------------------------------------------
Super Rich Currency Exchange- Phrom PhongThey offer perhaps the best rate of exchange in Bangkok. I just passed their booth on the sky walk at Phrom Phong and the electronic exchange board wasn’t working.

This made me a little curious, so I asked the staff the rate for Euro, and was told 39.35. This is the same as the official bank rates and usually Superrich offer +.5. So this made me more curious. I checked their website and they are quoting 39.65

I suspect the working is skimming and perhaps this particular booth is best avoided.
----------------------------------------------------

Super Rich Currency Exchange- Phrong Phom
Posted Yesterday, 23:48
I look few days a go Super Rich rate from internet, 30 minutes later I arrive Phrong Phom BTS to exchange money but the price was much lower there so I walk forward and get better rate from local bank money exchanger.

About month a go my friends was at same place in Tuesday afternoon about 2 pm and wait there more than 20 minute cause there was no anyone in exchange box so they also walk to other place for exchange cash.
Somehow, the confidence starts to disappear toward to that place.

-----------------------------------------------
:wai: Hej igen legolas,om scrollat ner lite längre på sidan så hade du funnit svaren på klagomålen.
detta klippt från samma sida på Thai visa
Posted Today, 09:06
Ads by GoogleForeign Exchangewww.business.com
Find Providers of Foreign Exchange Your Business Solution Business.com
To be fair they do say that the rates quoted on their website are only available at their main branch.

These rates are applicable at the RAJADUMRI branch only.

Det är alltså bara växlingskontoren märkt 1,2,3 på kartan http://www.superrich1965.com/Eng/location.aspx som har den kursen som visas på hemsidan
Mvh Sven

"legolas " sa:
Idag kom mina pengar fram ivägskickade ifrån Sverige. Kursen blev 4.41
tycker det är helt OK.

legolas

annars är dagens fantasi-kurs för XE.COM:
1.00 SEK = 4.43559 THB
Sweden Kronor Thailand Baht

Glädjande nyheter är alltid välkommna :wai:

Nu så har jag tagit ut ifrån olika ATM i Bangkok,Hua hin,Cha am,Pattaya,och Korat och märkligt nog så ligger Krung Thai Bank Thailand väldigt dåligt till varje gång....mellan 4.11-4.15 har jag fått ut ifrån dem med ICA kortet och TMB Bank har jag fått ut 4.26-4.29 så de har vart en rejäl skillnad.

Likaså skedde förra resan att Krung Thai Bank ATM....hade sämre kurser än de andra.....Har det med ICA vs banken att göra eller vad har ni för erfarenhet av dem?....

Kommer ihåg när jag var nere första gången då fick man 635bath för en hundrng.
Det var tider det. Men EU's finnansminister jämförde Sverige med Pippi Långstrump. En kista med guld
Rolf

När den når över fem så är jag nöjd. Låg på den nivån under första resorna så räknar fortfarande efter en hundrabattare=20spänn. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp