Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det ingen på finansministeriet som tänker på oss faranger?"Rolf " sa:
"gunnarg " sa:Är det ingen på finansministeriet som tänker på oss västerlänningar?
Vad har vi gjort för ont i vårt förra liv? Vi vill ju bara njuta vår ålderdom med en underbar thaikvinna. 8)"Jo-Be " sa:Jäpp! gunnarg..
Det gör de hela tiden, att inte ha oss falanger där..
De vill inte att vi ska komma dit med valutor.
De vill inte att vi ska gifta oss med deras kvinnor.
De vill inte ta hand om barnen, som vi skaffar med dem.
De vill inte heller att vi ska bygga hus där.
De vill inte att vi startar företag där.
De vill inte att vi ska göra förbättringar där.
De vill inte ha västerländska tankar intutade i deras huvuden.
Och så vidare, och så vidare, listan kan göras hur lång som helst.
Värre blir det för oss om Thaksin kommer tillbaka(han styr ju redan sin syster Yingluck från utlandet)och om prinsen kommer på plats i kungahuset, likaså, Prinsen och Thaksin är båda ogillande till att det finns för mycket falanger i Thailand, de kommer göra allt för att försvåra för oss att stanna längre än de 30 dagar man får vid inrese tillfället.
"legolas " sa:revalverar man bahten så sjunker värdet på kronan och vi får faktiskt ut mindre...
![]()
![]()
![]()
![]()
;D ;D ;D"gunnarg " sa:Jag tycker den rör sig bara upp och ner.Precis som vanligt. 8)
Den har varit högre. ;D"kjell.t " sa:;D ;D ;D
Högsta i år så här långt och stigande![]()
![]()
![]()
"legolas " sa:ja imorgon, Subic Bay, Philippinerna..... hem igen den 18 april 2012..... men travet kommer att funka, jag har ju tillgång till dator, så kör på till fredag-lördag med Era travrader....
Den har varit nere en hel del under helgen men vänt upp igen idag. 8)"legolas " sa:här kommer de nya kurserna för idag, att bahten skulle ha stärkts betydligt har jag inte märkt av alls under helgen faktiskt. Vår svenska krona har gått ner, men inte mer än 1 öre, så det kan väl knappast betecknas som en betydlig nedgång.... eller?
CIMB Thai Thailand 2012-04-05 10:10 3 SEK THB 4.565
Bangkok Bank Thailand 2012-04-10 02:00 (69 min ago) 2 SEK THB 4.56375
Siam Commercial Bank Thailand 2012-04-10 02:54 (15 min ago) THB 4.55875
TMB Thailand 2012-04-10 01:11 (118 min ago) 1 SEK THB 4.55375
Bank of Ayudhya Thailand 2012-04-10 03:02 (7 min ago) 3 SEK THB 4.5525
Kasikorn Bank Thailand 2012-04-10 00:02 1 SEK THB 4.5325
"gunnarg " sa:Och så går det ner..........![]()