Thaifestival i Östersund

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

trajja

Nykomling
Thailändsk kultur i Jämtland startar en festival den 4-5-6 Juli i år på stora torget i Östersund.
Det är samtidigt som Storsjökuppen(en stor fotbolls turnering för ungdomar där lag från Thailand medverkar)går av stapeln.
På torget kommer det att bli mycket aktiviteter,knallar och uppträdanden.

Höjdpunkten blir på fredag när Jonas Andersson uppträder.Då ska ni veta att han får endast göra ett uppträdande per år i Sverige och honom har dom lyckats få hit.
Bakom Jonas kommer både thaitjejer dansa samt Flammorna,en dansgrupp från Östersund som har dansat för Drottning Sirikit.
Det som är det bästa är att föreningen bjuder på inträde till den konserten så det är gratis
Det finns information på facebook,,,thaifestivaliöstersund

Möt upp till en trevlig helg och en fin konsert i Östersund

Och du får karma för avantaren och trevlig rapportering från mej!

Areeya

Gå gärna in på youtube och kolla hans underbara tolkningar av "Isaan-country"!
Jonas Andersson är större än man kan tro...speciellt uppe bland Isaanbönderna.

"areeya " sa:
Ja så kanske den heter...men jag gillar den ibland! När man är riktigt glad! :)

Morlam heter musiken
Jep tong betyder ont i magen jag tycker den typen av musik låter som nån som har ont i magen :)

"glimten66 " sa:
Morlam heter musiken
Jep tong betyder ont i magen jag tycker den typen av musik låter som nån som har ont i magen :)

Tack för lektionen...morlam..ja du har nog rätt där..lite magsmärtor!! Men roligt ibland för omväxlings skull att lyssna på denna sortens musik..tycker jag! :nod:

Jonas sjunger oftast andras låtar, tror jag, men han har gjort en låt som jag tror är hans egen och som jag tycker är bra:

Jag är inte mycket för att lyssna på den musik han håller på med, men jag tycker att han är väldigt proffsig på att uppträda.

Det här har jag hittat

Uppladdad den 15 okt 2009

27-åriga Sångaren Jonas Anderson är uppvuxen i Thailand med svenska föräldrar, och har fått stjärnstatus i Thailand.
Han sjuger en thailändsk motsvarighet till country and western - luk thung
โจนัส แอนเดอร์สัน
จากวิกิพีเดีย สารานุกรมเสรี
ไปที่: ป้ายบอกทาง, ค้นหา

โจนัส แอนเดอร์สัน เกิดปี พ.ศ. 2516 ที่ประเทศสวีเดนแต่มาเติบโตที่จังหวัดอุดร­ธานี ซึ่งเขาได้เรียนรู้ภาษาไทย และซาบซึ้งความเป็นไทย โดยเฉพาะหลงรักในเพลงไทย เพลงลูกทุ่งจนกลายเป็นนักร้องลูกทุ่งชื่อด­ัง และมีผลงานเพลงลูกทุ่ง ร้องภาษาไทยได้อย่างชัดเจน จนเป็นที่ยอมรับของคนทั่วไป
Han heter egentligen Jonas Wadenholm.

The hottest singer in the tradition-steeped world of Thai country music comes from the land of ABBA

27-year old Jonas Anderson is blond, blue-eyed and very Swedish. He is also Thailand's hottest country music star, with his debut album, Pom Chu Jonas (My Name is Jonas), selling more than 200,000 copies since its June 15 release. "Never did I imagine I would be doing something like this," says the 27-year-old luk thung (country music) singer. He spoke with TIME reporter Robert Horn before taking the stage for a concert in the northeastern town of Nakhon Ratchasima.
He is born and raised in Thailand, with Swedish parents. He sings the thai version of country and western music - luk thung. The music deals with the Thai way of life. It's sad, but very relatable. Then there's mor lam (traditional northeastern Thai style music), which is more difficult. It's almost an Isan form of rap, where the lyrics are more spoken than sung. They're sung over one chord and they don't have any repetition.

From a swedish news program.

Ja det här blir stort!! Grattis till alla Er som lyckats få hit Jonas Andersson! Pratade med honom på facebook förra veckan och han såg verkligen fram emot att komma till Östersund!

Areeya

Om någon vill sponsra(både företag och privata)festivalen har man ordnat ett bankkonto på Swedbank där man kan sätta in valfri summa.Pengarna går till utgifter för marknaden.
Swedbank Konto 891-2685.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp