Thaisnackare som hjälper inte bara snackar

Om du känner till något sådant inlägg kan du väl citera det. Orkar inte leta efter något som kanske inte finns.
Moralens väktare och forumpolis är alltför upptagen med solnedgången och den förmodade ölen för att hinna med att leta upp något som är svårt att hitta. Ingen hånar någon som har ett handikapp och farbror polisen borde ha tryckt på anmälarknappen direkt istället för att komma med anklagelser. :police:

Ok, tråden om att hjälpa kapades snart av de med mer klagomål än egna initiativ, så för att hjälpa Er Thaisnackare återigen.
Postar jag en länk till Donnabella, modell och min goda vän Morten Lovechild (googla innan ni kommenterar namn, då slipper ni trampa i klaveret) partner sedan år.
Hon vill ha uppmärksamhet och är ni inte proffesionell fotograf så är detta ingen reklam heller . Enjoy och klicka runt får ni i alla fall göra själva .

Senast redigerad av en moderator:
Intressant ämne !
Från linket:
"The usufructuary is responsible for the expenses for the management of the property, paying taxes and duties, and being responsible for interests payable on debts charged to it."
Om nu ägaren senare skulle vilja ta lån i fastigheten, är detta möjligt ?
Och i så fall, är " the usufructuary" skyldig att betala ränta ?
ska vi försöka reda ut vad som bör gälla?

ska vi försöka reda ut vad som bör gälla?
Usufruct gäller väl bara marken, den en utlänning inte kan äga.
Om markägaren har tex lån på marken är han skyldig att betala räntan på den, usufruct innehavaren får säkert inte belåna den.
Om den som erhåller usufruct avtal ställer fastighet på tomten så är den som fastighetsägare skyldig för räntan på den delen om hen äger den.
Usufruct gäller väl bara mark, fastighet kan vi ju äga?
Ingen fakta utan gissning.

Sen om du skriver usufruct eller lease hold med annan än eran partner så ärver dom väl inte vid bortfälle.
Tex om jag "köpt" ett hus på leasekontrakt och jag trillar av pinn så blir både fru och barn bostadslösa då leaseavtalet är personligt och inte går i arv vad jag läst.
Sen går tiden, bor du i en fastighet med 30 år leasad mark i 10 år så går tiden, du har en fastighet med 20 års leaseavtal att sälja, du har inga nya 30 år att sälja vidare per automatik.

Ok, tråden om att hjälpa kapades snart av de med mer klagomål än egna initiativ, så för att hjälpa Er Thaisnackare återigen.
Postar jag en länk till Donnabella, modell och min goda vän Morten Lovechild (googla innan ni kommenterar namn, då slipper ni trampa i klaveret) partner sedan år.
Hon vill ha uppmärksamhet och är ni inte proffesionell fotograf så är detta ingen reklam heller . Enjoy och klicka runt får ni i alla fall göra själva .
Inget naket i öppet forum

Inget naket i öppet forum
Ok, lite småöveraskad men vadå. Bjuder på min kompis partner och modell DonnaBella igen då, men denna gång La Donnabella. Sedan kan ni leta bland hennes alla modell sidor själva, å inge snusk så långt ögat kan nå, ”typ”

IMG_9508.jpeg

IMG_9510.jpeg

IMG_9509.jpeg

Ok, lite småöveraskad men vadå. Bjuder på min kompis partner och modell DonnaBella igen då, men denna gång La Donnabella. Sedan kan ni leta bland hennes alla modell sidor själva, å inge snusk så långt ögat kan nå, ”typ”

IMG_9508.jpeg

IMG_9510.jpeg

IMG_9509.jpeg
nej nej, alldeles för mycket naket, man ser för mycket skinn, akta dig så inte du får kycklingen på dig, bry dig inte modden Berralund, han är fullt upptagen med att titta på bilderna...

Om du känner till något sådant inlägg kan du väl citera det. Orkar inte leta efter något som kanske inte finns.
Det skulle vara att upprepa övergreppet. Det måste du förstå att jag inte kan göra.

Däremot så borde detta vara vändpunkten då ingen känns vid det hela så lär det inte fortsätta i alla fall!

Då kan du väl hitta det som inte finns och skicka länken till Berra eller Kyckling på PM så de får avgöra nästa åtgärd.
Det finns en anledning till att naket inte får visas öppet och den stavas Google. Det finns också en tavla som stavas Dude där anständiga bilder kan postas. Den raderade bilden hade varit ok där enligt mig. Ser gärna sådana bilder, @Ubon har helt rätt.

Min vän hälsar @Ubon och tackar för hjälpen!

Låter säkert och bra :thumbsup: kanske skall du ställa upp som sakkunnig till Kristers kompis ;)
ska fundera på saken, 555 5555

och till Fiskarn vill jag säga, nu har jag funderat klart, att uppdraget är genomfört och klart...

så nu är det bara att fakturera 35.000 bath, minus rabatten på 35.000 Bath, här slipper jag
jag lägga ut för porto, vinst igen....:cool: tusan vad detta går bra.

Senast ändrad:
ska fundera på saken, 555 5555

och till Fiskarn vill jag säga, nu har jag funderat klart, att uppdraget är genomfört och klart...

så nu är det bara att fakturera 35.000 bath, minus rabatten på 35.000 Bath, här slipper jag
jag lägga ut för porto, vinst igen....:cool: tusan vad detta går bra.

när fiskarn skrev detta, så var vi redan halvvägs igenom processen, därav mitt asgarv....

Låter säkert och bra :thumbsup: kanske skall du ställa upp som sakkunnig till Kristers kompis ;)

Jag kör cirka 200 meter mot körriktningen varje gång jag simmat, annars får jag köra närmare 2,5 kilometer och göra en U-sväng.
Måste ju tänka på miljön och även integrera sig och göra som thailändare :) .
Nu har någon som kliat sig i skallen tänkt till och flyttat där man gör u-svängen över 2 kilometer närmare byn där jag bor, bravo.
De kanske rent ut av läser Thaisnack :)
20240212_114756.jpg
20240212_115115.jpg

Tillbaka
Topp