Till minne av Leif Långeman

Han inte känna Leif så länge men ändå hann vi komma varandra ganska nära. Den gubben var inte alltid enkel men vi fann varandra och han var alltid ärlig och en person man kunde anförtro sig till. Det värmer verkligen i hjärtat när någon kallar en för en fin kompis. Tack Leif, du var också en fin kompis.

E24EEC6D-F85A-4EAE-A594-A96A51F4EAAC.webp

Idag är det 1år och 11 dagar sedan Leif blev påkörd. 29 oktober 2018 lämnade han oss. Tiden går snabbt. Tycker inte det var länge sedan jag satt hemma hos Leif och drack kaffe och tjötade om MC och annat.

Leif, du är saknad.
Det är verkligen otroligt hur fort tiden går. Jag tycker själv det var igår men det är mer än 3 år sedan Leif och jag snackade i timtals på telefon om allt möjligt när jag var i Thailand senast. Leif var en kille som jag verkligen uppskattade, synnerligen trevlig och med båda fötterna på jorden. Jag saknar honom mycket och sörjer fortfarande att vi aldrig hann träffas på riktigt. :'(:'(

Ja, som du säger Leif var en bra människa , det fick jag facit på många ggr , Inte lätt alltid, utan kunde vara vrång som fn , precis som jag själv , därför vi ibland inte kom överens. Under minst tre år snackade vi med varandra i stort sett VARJE dag, under tiden jag bodde i Pattis sågs vi lika ofta , åkte hoj ihop samt lunchade ihop , mekade ihop , Tänker ofta på Leif samt saknar honom RIP :wai:

Lagar pannkakor till sonen ikväll. Vad har det med Långeman att göra tänker ni. Jo, han älskade att steka pannkakor till våra grabbar. Han körde med samma recept som hans mamma hade lärt honom. Han kallade det för 5-4-3-2-1 receptet.
5dl mjölk
4st ägg
3dl vetemjöl
2tsk socker
1tsk salt
Långeman växte upp på en bondgård på Gotland så ingredienserna till pannkakor var nog hyfsat lättillgängligt.
Ikväll hedrar jag minnet av Leif med hans pannkaks recept.
Vila i frid min vän.

B846035E-BA9A-4144-BABD-F8A3CC8B59A8.webp

Idag är det exakt på dagen ett år sedan Leif Långeman lämnade oss.
Jag tror han steker pannkakor och kör hoj där uppe :)
Det var kul att få lära känna dig Leif vet bara inte varför du hade så bråttom härifrån. Kanske en snygg hoj eller vacker kvinna som lockade dig ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp