Trångt Planerat!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

Mike t d

Gäst
:wai: Hej!Jag läste en artikel om en kille som (enligt honom själv) planerat sin resa till Thailand VÄLDIGT NOGA(säger han själv)och lagt upp den som följer,5 dagar på Koh Samui,3 dagar i Krabi,5 dagar i Bangkok,samt 4-5 dagar i Chiang Mai,(1-2 dagar hit eller dit för jag kommer inte ihåg exakt antalet dagar på varje ställe)
Och hans recention om Thailand var så oerhört negativ,citerar,,,Bangkok var oerhört smutsigt och förorenat,Krabi hade ingenting att erbjuda,Koh Samui var över befolkat med övervintrande (hippies)och trafiken var livsfarlig!!!
Min fråga är, hur mycket hade han egentligen läst på innan avresan eftersom han enligt honom själv läst och planerat resan väldigt noga!
Jag bara menar att han skulle ju minimerat antalet platser och spenderat tiden på ställen som ÄR BRA vilka enligt mig själv är oerhört många i princip alla dom han var på,ingen vistelse alls i Isaan som ju är det verkliga Thailand(om jag får säga vad jag själv tycker) sedan Bangkok som naturligtvis är förorenat men vilken storstad är inte det?
Dessutom Krabi som ju är en av dom bästa (om inte den bästa semesterorten i Thailand)ja,,mitt råd är ta en längre semester(om han kan) och stanna upp lite för att komma i kontakt med lokalbefolkningen som oftast är oerhört vänlig,,,åtmintonde enligt min erfarenhet (jag är gift med en Thailändska sedan 14 år tillbaka och bott i Isaan i lika många år!!!

Tack för mig!!! :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp