Tre tuppar förstör farangens nattsömn på Samui

 
Tre tuppar gör att farangen har svårt att sova. Så långt fattar jag det. De kan vara enerverande. Men rent spontant tänker jag öronproppar...

Hur går det med tuppägarens sömn? Är det "egen fis luktar gott" som gäller för honom. :tongue_transparent:
 
Tre tuppar gör att farangen har svårt att sova. Så långt fattar jag det. De kan vara enerverande. Men rent spontant tänker jag öronproppar...

Hej

Har man problem att sova p.g.a att tuppar gal så kan man nog inte vistas stora delar av Thailand, i varenda by har man väl både tuppar som gal och hundar som skäller och en bychef som spelar musik och pratar i byns högtalare varje morgon, som du är inne på så får man väl använda öronproppar om man störs eller lära sig sova trots att det inte är tyst.

Mvh isan lover
 
Hej

Har man problem att sova p.g.a att tuppar gal så kan man nog inte vistas stora delar av Thailand, i varenda by har man väl både tuppar som gal och hundar som skäller och en bychef som spelar musik och pratar i byns högtalare varje morgon, som du är inne på så får man väl använda öronproppar om man störs eller lära sig sova trots att det inte är tyst.

Mvh isan lover
Nej tuppar som gal och vinkelslipar som kapar är en del av den naturliga ljudbilden.

Den som lägger ut att det skulle vara ett problem har problem i Thailand.
 
Klart att man varit irriterad på någon tokig tupp eller jycke...men värst är dom där plåtjalusierna när dom ska upp eller ner..
 
Nej tuppar som gal och vinkelslipar som kapar är en del av den naturliga ljudbilden.

Den som lägger ut att det skulle vara ett problem har problem i Thailand.
Hej

Som vanligt när det gäller Thailand så ändrar dom sällan sina liv och sedvänjor bara för att utlänningar vill det, så man kämpar väl minst sagt lite i motvind om man vill ändra på dom, men inget är väl omöjligt brukar man väl säga. :)

Mvh isan lover
 
Hej

Har man problem att sova p.g.a att tuppar gal så kan man nog inte vistas stora delar av Thailand, i varenda by har man väl både tuppar som gal och hundar som skäller och en bychef som spelar musik och pratar i byns högtalare varje morgon, som du är inne på så får man väl använda öronproppar om man störs eller lära sig sova trots att det inte är tyst.

Mvh isan lover
I Phuket är vi befriade från galna tuppar. En av anledningarna till att jag valde mitt paradis här. :thumbsup:
 
Tre tuppar gör att farangen har svårt att sova. Så långt fattar jag det. De kan vara enerverande. Men rent spontant tänker jag öronproppar...

Ett jävligt effektivt sätt att bli populär i grannskapet måste detta vara. Jag kan förstå till viss del då jag för mer än 20 år sedan bodde ett tag på Soi Siam Country Club i Pattaya. Var det inte dieseloken som passerade förbi, så var det tuppar.

Men det som störde mest var ett par engelska gubbar som varje morgon var uppe och skrek åt tupparna, ja, åt en del annat också.
Klockan 16.00 var de redan gravt på lyset och senast 17.00 hade de tuppat av.

Frågan är då om farangen eller tupparna ska bort, hmmmm, svårt val.... :unsure: :p
 
Samma här. Men åskan har jag vaknat av. Det kan ju smälla rejält när blixten slår ned inom ett par kilometer eller så, för att inte tala om när den slår ned i närområdet.
Sover som en stock, ja, förutom när det åskar … inomhus. :angry_transparent:
Finns inget som kan störa min nattliga sömn mer än en arg fru. Detta får alla tuppar och åskväder att likna en soluppgång med fågelkvitter.

Tur då att jag lärt mig blidka det onda ögat genom åren, så det går över snabbt, och efter det är gjort vet man aldrig – kanske blir det en dans på sommarängen innan man somnar om. Så ibland är det värt att trigga lite åska..............................:reta:
 
Hej

Har man problem att sova p.g.a att tuppar gal så kan man nog inte vistas stora delar av Thailand, i varenda by har man väl både tuppar som gal och hundar som skäller och en bychef som spelar musik och pratar i byns högtalare varje morgon, som du är inne på så får man väl använda öronproppar om man störs eller lära sig sova trots att det inte är tyst.

Mvh isan lover

Skällande hundar finns det gott om även i Pattaya. När jag bodde på soi Potisarn i Naklua fick jag nattsömnen förstörd av ett stort antal hundar som ylade och slogs i husen bredvid.

BTT
 
Skällande hundar finns det gott om även i Pattaya. När jag bodde på soi Potisarn i Naklua fick jag nattsömnen förstörd av ett stort antal hundar som ylade och slogs i husen bredvid.

BTT
Man kan undra över om det finns någonting i den thailändska mentaliteten som gör att de inte gör någonting åt sådant? Även hundägarna borde ju bli rejält störda. :rolleyes:
 
Man kan undra över om det finns någonting i den thailändska mentaliteten som gör att de inte gör någonting åt sådant? Även hundägarna borde ju bli rejält störda. :rolleyes:

Det finns ju så kallade rescue center på en hel del orter. Många av dessa utför ett riktigt bra jobb med kastrering osv.

Sedan "försvinner" en hel del hundar också. Någon idiot la ut förgiftat kött här tidigare som givetvis även drabbade hundar och katter med ägare.
 
 
 
Tillbaka
Topp