Nam Falang
Forumveteran
Ja vet han själv vad han skriver?I byn. På landet. I Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja vet han själv vad han skriver?I byn. På landet. I Sverige.
Hej
Om du inte ser att man tydligt kan utläsa att det är Sverige du skriver om så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Vad du däremot avser kan vara något helt annat. Bara för att du skriver by så förflyttas man inte automatiskt till Thailand. Vi har byar även i Sverige.Hej
Ser inte din koppling till att vi skulle ha lösspringande hundar här i Sverige när det handlade om byn i Thailand ?
"Visst är det så, jag bor ju på landet i Sverige också och grannen har tuppar och vårt hus i byn är omgivet av höns, tuppar och lösspringande hundar o.s.v, men det är inga problem att sova där, man vänjer sig som du säger, så att som utlänning flytta till andra sidan jorden och anmäla vanor och ljud som man upplever som besvärande har man nog inte mycket för."
Mvh isan lover
HejOm du inte ser att man tydligt kan utläsa att det är Sverige du skriver om så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Vad du däremot avser kan vara något helt annat. Bara för att du skriver by så förflyttas man inte automatiskt till Thailand. Vi har byar även i Sverige.
I byn. På landet. I Sverige.Hej
Säger det samma kan man inte läsa det som faktiskt står kan jag tyvärr inte hjälpa dig heller.
Det framgår ju tydligt i texten att våra grannar har tuppar i Sverige och att det är i byn som vi är omgivna av lösdpringande hundar, tuppar och höns.
Mvh isan lover
Byn i Sverige (som du skriver om) tolkas din mening som av 99%.Hej
Säger det samma kan man inte läsa det som faktiskt står kan jag tyvärr inte hjälpa dig heller.
Det framgår ju tydligt i texten att våra grannar har tuppar i Sverige och att det är i byn som vi är omgivna av lösdpringande hundar, tuppar och höns.
Mvh isan lover
Byar finns bara i Thailand....I byn. På landet. I Sverige.
.
Antar att när du pratar om byn så är det byn Thailand och ingen annanstans.


Nej det finns bara i Isaan...Byar finns bara i Thailand....![]()
Det är väl inte själva språkdetaljen som genererar inlägg. Det är nog mest envisheten med att vägra säga "Jag kanske var otydlig" eller liknande. Det backas aldrig, det verkar ses som ett väldigt stort nederlag på Västkusten att säga att han skrev fel/otydligt (det går igenom i alla diskussioner).En språklig detalj/teknikalitet resulterar i över tio inlägg...![]()
När jag spelar musik högt som tusan hörs den knappt alls utanför huset. En av fördelarna med riktigt tjocka betongväggar.

Om du inte ser att man tydligt kan utläsa att det är Sverige du skriver om så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Vad du däremot avser kan vara något helt annat. Bara för att du skriver by så förflyttas man inte automatiskt till Thailand. Vi har byar även i Sverige.
Hembyar
BTT
Vänjer sig på 3 veckor. Du trotsar vetenskapen.Hej
Ser inte din koppling till att vi skulle ha lösspringande hundar här i Sverige när det handlade om byn i Thailand ?
"Visst är det så, jag bor ju på landet i Sverige också och grannen har tuppar och vårt hus i byn är omgivet av höns, tuppar och lösspringande hundar o.s.v, men det är inga problem att sova där, man vänjer sig som du säger, så att som utlänning flytta till andra sidan jorden och anmäla vanor och ljud som man upplever som besvärande har man nog inte mycket för."
Mvh isan lover
Nja, måste säga att det är möjligt att vänja sig. När jag kommer till Thailand är alltid tupparna ett bekymmer första dagarna, sen vänjer jag mig.Vänjer sig på 3 veckor. Du trotsar vetenskapen.
Ålskinnet åkte på igenHej
Säger det samma kan man inte läsa det som faktiskt står kan jag tyvärr inte hjälpa dig heller.
Det framgår ju tydligt i texten att våra grannar har tuppar i Sverige och att det är i byn som vi är omgivna av lösdpringande hundar, tuppar och höns.
Mvh isan lover
Ber om ursäkt men jag är lågutbildad till skillnad mot digHar man ett uns av läsförståelse fattar man vad Isanlover menar.
BTT
Ja han är ju lärare och rektor.Ber om ursäkt men jag är lågutbildad till skillnad mot dig![]()