Tuff uppväxt

• Trådstartare Trådstartare Anonymius
  • Start datum Start datum

Äh. Det är en förmån att ha haft en jävlig uppväxt, då lär man sig tidigt vad som är viktigt i livet och slipper sitta där i TV soffan med en elak kärring, bortskämda ungar och en ouppfostrad hund och undra vad som hände. Försök hitta en konstär som påstår sig ha haft en "normal" uppväxt?

Ska nog inte romantisera en jävlig uppväxt allt för mycket. Beror lite på hur man definierar "jävlig", är det tufft ekonomiskt så att det inte fanns de senaste leksakerna och kläderna som vissar räknar som jävligt så är det inte hela världen. En del blev jävligt illa behandlade av egna föräldrar eller barnhem. En del saker sätter sina spår livet ut...

Är rätt så säker på att jag har läst rapporter om att folk som blir nedtryckta och behandlade förjävligt hemma under uppväxten är mer benägna att skaffa sig en jävlig kärring eller gubbe som fortsätter att behandla dem som skit. Är du van vid att vara skit så är det svårt att se sitt egna värde och stå upp för detta värde.

Visst kanske en del blir konstnärer, vissa har tur och råkar ha en talang som bär dem genom livet men majoriteten kommer inte till gå vidare till bra liv. Det går att få hjälp hos psykologer och vänner men ärren bär du med dig.

Äh. Det är en förmån att ha haft en jävlig uppväxt, då lär man sig tidigt vad som är viktigt i livet och slipper sitta där i TV soffan med en elak kärring, bortskämda ungar och en ouppfostrad hund och undra vad som hände. Försök hitta en konstär som påstår sig ha haft en "normal" uppväxt?

Försök att hitta en konstnär som är normal.

Uppväxten har en väldigt stor påverkan tror jag. Men tillslut är det en själv som styr livet.
Jag och mina syskon har nog haft väldigt liknande uppväxtförhållanden, men det är milsvid skillnad mellan oss ändå.

Försök att hitta en konstnär som är normal.
Lite så tänker jag med.
Uppväxten har en väldigt stor påverkan tror jag. Man kan inte skylla på det resten av livet.
Men det är en själv som styr livet.
Ibland kan det till och med vara bra att få växa i barnhem om egnahemförhållanden är taskiga.
Min familj hade det knapert för att säga sanning utfattigt, pappa var sjuk för det mesta, mamma hade tre olika jobb och vi barn hjälpte till med tidningsutbärandet på morgonen före skolan. mm.
Vill inte grotta i det här så mycket för tycker jag hade en fantastiskt fin barndom.
Pappa blev sjuk på riktigt när han opererades 28 gånger i huvudet p g a följdsjukdomar för någon vaccination. Han fick sina attacker ibland.
Det som är intressant är hur vi ser på vårt uppväxt.
Mellanbror hatar pappa fortfarande fast han har varit död nästan 40 år.
Jag och min äldre bror kan se över detta och tänka hur omtänksam han var för varje år byggde han en nu trägunga i trädgården när vi ungar hade gjort sönder den gamla utan att gnälla. Bara som ett ex.
Han var smart och rätt bra utbildad som ena bror kanske också missade.
Mamma var från en annan värld, har aldrig hört henne höja rösten men hon fick sin vilja fram.
Ur denna total fattigdom, lika illa som i vissa delar av Thailand fortfarande är, har det vuxit upp en hel drös av omtänksamma människor. Alla har bekostat det mesta av sina akademiska utbildningar själva efter flytten till Sverige. Fast de hade säkert gjort det i Finland också.
Det jag egentligen vill säga att vi kan se exakt samma sak från olika vinklar och så kallad dålig/fattig uppväxt kan faktiskt vara rätt bra plattform för vidare liv.

Lägger in en gång till för det blev inbäddad.
Uppväxten har en väldigt stor påverkan tror jag. Man kan inte skylla på det resten av livet.
Men det är en själv som styr livet.
Ibland kan det till och med vara bra att få växa i barnhem om egnahemförhållanden är taskiga.
Min familj hade det knapert för att säga sanning utfattigt, pappa var sjuk för det mesta, mamma hade tre olika jobb och vi barn hjälpte till med tidningsutbärandet på morgonen före skolan. mm.
Vill inte grotta i det här så mycket för tycker jag hade en fantastiskt fin barndom.
Pappa blev sjuk på riktigt när han opererades 28 gånger i huvudet p g a följdsjukdomar för någon vaccination. Han fick sina attacker ibland.
Det som är intressant är hur vi ser på vårt uppväxt.
Mellanbror hatar pappa fortfarande fast han har varit död nästan 40 år.
Jag och min äldre bror kan se över detta och tänka hur omtänksam han var för varje år byggde han en nu trägunga i trädgården när vi ungar hade gjort sönder den gamla utan att gnälla. Bara som ett ex.
Han var smart och rätt bra utbildad som ena bror kanske också missade.
Mamma var från en annan värld, har aldrig hört henne höja rösten men hon fick sin vilja fram.
Ur denna total fattigdom, lika illa som i vissa delar av Thailand fortfarande är, har det vuxit upp en hel drös av omtänksamma människor. Alla har bekostat det mesta av sina akademiska utbildningar själva efter flytten till Sverige. Fast de hade säkert gjort det i Finland också.
Det jag egentligen vill säga att vi kan se exakt samma sak från olika vinklar och så kallad dålig/fattig uppväxt kan faktiskt vara rätt bra plattform för vidare liv.

Vad?? Är inte Phuket ett paradis året runt? Jag är chockad!! ;) :D

Det är hur bra som helst när det regnar! Sitta inne och kolla på film med gott samvete, smyga iväg till 7/11 en snabbis vid uppehåll för att sedan smyga hemåt igen. Läsa ut böcker som man har liggande i lugn och ro. Betala någon stackare 20baht för att köra hem mat i regnet.

Kom att tänka på familjen Rausing, dom har miljarder men har haft stora knarkproblem och dödsfall, så mycket pengar gör en inte lycklig alla gånger!

Det var Hans Rausing son Kristian som har haft problem med droger hans två döttrar mår utmärkt.Finn Rausing barn går det alldeles strålande för.

Tillbaka
Topp