Rätt och fel Tullregler vid flygresa tiĺl och från Thailand

 
Passa på att njuta, medans du kan, bli inte förvånad om eu förbjuder dej att trampa på DERAS skogsmark
Ja lite så det känns ibland :rolleyes:

Jag var väl lite hård förut i mitt uttryck. Jag skrev EU motståndare men det är väl inte rätt ordval. Jag är väl mer tveksam till nyttan kontra vad det kostar dels i pengar men också ren påverkan. Det finns även positiva bitar med EU medlemskapet men ofta känns det som att jag kunde vara utan dom.
 
Några kilo chili och sådant åker alltid med. Har försökt och odla i växthuset men inte fått samma sting. från frö påsar i affären dock provar nog direkt från chilin nu när jag tänker på det.
 
Senast ändrad:
Några kilo chili och sådant åker alltid med. Har försökt och odla i växthuset men inte fått samma sting. från frö påsar i affären dock provar nog direkt från chilin nu när jag tänker på det.
Jag brukar ta med torkad chili hem.
Annars brukar jag ha en kruka med chili som jag odlar själv, plockar av och fryser in undan för undan nu under sommaren så vi klarar resten av året.
 
Ja lite så det känns ibland :rolleyes:

Jag var väl lite hård förut i mitt uttryck. Jag skrev EU motståndare men det är väl inte rätt ordval. Jag är väl mer tveksam till nyttan kontra vad det kostar dels i pengar men också ren påverkan. Det finns även positiva bitar med EU medlemskapet men ofta känns det som att jag kunde vara utan dom.
 
Som sagt vi har helt olika åsikter om EU men jag kan i alla fall säga att jag bygger mina åsikter på väl underbyggda grunder eftersom jag dagligen hanterar just EU-ärenden om EU-regler i mitt jobb på sveriges Inre Marknads-myndighet.
Man får väldigt bra insyn i EU:s inre arbete och vílken nytta EU gör när man jobbar med det....
Ja, har du tur, så får du behålla ditt låtsasjobb.
 
 
 
Tillbaka
Topp