Rätt och fel Tullregler vid flygresa tiĺl och från Thailand

 
Vad menar du med detta?
Screenshot_2023-05-18-21-07-24-827-edit_com.chrome.beta.jpg
 
Jo jag förstår det, men jag är lite laglös ibland och struntar i vissa regler. Blir det konsekvenser så står jag mitt kast.
Hej

Samma här, kan aldrig tänka mig någon total underkastelse och börja följa alla märkliga regler, frihet under eget ansvar ska det vara och gör man fel får man själv ta konsekvenserna, har man med sig lite frukt och grönt som är olagligt så får väl tullen ta detta om dom skulle vilja, men hittills har aldrig någon gjort det.

Mvh isan lover
 
Ett problem som är svårt att stoppa är fartyg som fyller ballasttankar i en del av världen och tömmer dom innanför EU;s gränser så diverse snäckor, skaldjur och andra sjöväxter sprids världen över. Finns ju flera invasiva arter på bl.a västkusten som hotar slå ut våra naturliga arter
Nu är det rätt strikta regler idag på ballast water treatment system, har blivit mycket striktare dom sista åren.
 
Även EU:s lagar stiftas av folkvalda ledamöter. Ungefär samma sak fast i en mycket större skala med mer byråkrati.
Nu var en byråkratisk skribent som drog upp detta om ett lands lagar när detta med att ta med förbjudna matvaror till Sverige som är EU bestämmelser.

Ganska självklart
 
 
 
Tillbaka
Topp