kurant
Forumveteran
Vad menar du med detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Vad menar du med detta?
Koka servera kaffe vid möten. Försök inte att göra dig en 'större anställd' än du är.Så om du då vet vad jag jobbar med, varför kallar du det då för ett "rosa skimmer" ??
Ok, så varför har kursen på SEK halverats (gämfört med 20 år sedan) mot Thaibahten?Sveriges utrikeshandel har sedan 1995 vuxit snabbare än vad någon
kunde förutspå.
HejKnappast att rosa är färg för byråkrater och paragrafryttare.
HejJo jag förstår det, men jag är lite laglös ibland och struntar i vissa regler. Blir det konsekvenser så står jag mitt kast.
Sorry….Nu börjar det så smått lukta politik om tråden. Ingen angenäm doft!
Det är upplagt när det gäller regler skapade av politiker.Nu börjar det så smått lukta politik om tråden. Ingen angenäm doft!
Alla lagar skapas av politiker......Det är upplagt när det gäller regler skapade av politiker.
Nu är det rätt strikta regler idag på ballast water treatment system, har blivit mycket striktare dom sista åren.Ett problem som är svårt att stoppa är fartyg som fyller ballasttankar i en del av världen och tömmer dom innanför EU;s gränser så diverse snäckor, skaldjur och andra sjöväxter sprids världen över. Finns ju flera invasiva arter på bl.a västkusten som hotar slå ut våra naturliga arter
Ja därför blir politik i tråden.Alla lagar skapas av politiker......
Så länge det inte glider in på svensk inrikes- och partipolitik så...Ja därför blir politik i tråden.
Vad är din lösning på problematiken att det är politiker som stiftar ett lands lagar ?Ja därför blir politik i tråden.
Det är EU lagar och inte ett lands lagar.Vad är din lösning på problematiken att det är politiker som stiftar ett lands lagar ?
Även EU:s lagar stiftas av folkvalda ledamöter. Ungefär samma sak fast i en mycket större skala med mer byråkrati.Det är EU lagar och inte ett lands lagar.
"EU" stiftar inga lagar. Det är medlemsländernas politiskt utsatta representanter som tillsammans stiftar EU-förordningar som sedan medlemsländerna normalt har två år på sig att omvandla till nationella lagar....Det är EU lagar och inte ett lands lagar.
Nu var en byråkratisk skribent som drog upp detta om ett lands lagar när detta med att ta med förbjudna matvaror till Sverige som är EU bestämmelser.Även EU:s lagar stiftas av folkvalda ledamöter. Ungefär samma sak fast i en mycket större skala med mer byråkrati.
Du kanske måste ta fram en durianfrukt från kylen?Nu börjar det så smått lukta politik om tråden. Ingen angenäm doft!
Bra förslag! Politik stinker ofta lika illa.Du kanske måste ta fram en durianfrukt från kylen?