Turkish Airlines.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmer

Medlem
Hej.
Min nästa resa till Thailand startar i november. Denna gång åker jag med Turkish Airlines. Finns det medlemmar här som åkt med de? Hur är servicen och benutrymmet mm? Köpte en 6-månadersbiljett för 5654,- sek med möjlighet till ombokning. Kommer att skriva om resan sedan här på CM med bilder.
Elmer

Reste med dom vintern 2007. Har absolut inget illa att säga om dom, men det kan ju ha förändrats sedan dess

Jag har flugit med dem 2009 och 2010 och jag får säga att de är kanon, god mat, bra benutrymme (176) är jag, god service, monitor i varje säte och i vissa fall splitternya plan från eller till Istanbul och mumsiga flygvärdinnor (det är inte bara thailändskor som är fina ;D).

Flygplatsen däremot är väl ingen höjdare, men skit samma öl finns ju där också och använd inte kortet på flygplatsen, vet ej om det var sant, men mötte en svensk 2009 som påstod att hans kort hade blivit skimmat i en av cafeteriorna, som sagt var hur sant det är vet jag ej. Efter att han betalt där var kortet tomt :o.

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Jag har flugit med dem 2009 och 2010 och jag får säga att de är kanon, god mat, bra benutrymme (176) är jag, god service, monitor i varje säte och i vissa fall splitternya plan från eller till Istanbul och mumsiga flygvärdinnor (det är inte bara thailändskor som är fina ;D).

Flygplatsen däremot är väl ingen höjdare, men skit samma öl finns ju där också och använd inte kortet på flygplatsen, vet ej om det var sant, men mötte en svensk 2009 som påstod att hans kort hade blivit skimmat i en av cafeteriorna, som sagt var hur sant det är vet jag ej. Efter att han betalt där var kortet tomt :o.

Mvh Peter :wai:

Kanske det går att växla lite "turkpengar" för att kunna handla på flygplatsen. Fö. låter det bra utifrån dina erfarenheter. Tack!

Flög med Turken sommaren 2009. Kanongo service, söta värdinnor, Boeing 777 mellan istanbull och BKK var nytt och fräscht . Dock var det som sagt dyrt på istanbulls flygplats, och KALLT som fan!

Jag rekomenderar Turken, både som billig och bekväm :)

Du kan betala med euro och dollar och man får faktiskt tillbaka euro och dollar, så länge de har vill säga. 2010 fick jag lira tillbaka och jag frågade får jag inte dollar? SLUT, sa hon ::)

Samma upplevelse här fast jag åkte maj-juni 2010 var det kallt och fuktigt inne i hallen, allting blev småfuktigt och klibbigt tyckte jag. Men ombord som sagt var, kanon!

En arbetskompis till mig flög precis med Turkish nu i förra månaden och hon upplevde det inte så, så kanske har de fixat luften nu!

Mvh Peter

8.80 euro för en 33:a Efes och en kopp kaffe på turkmark tycker jag lite väl häftigt...
Å andra sidan har jag betalt nästan 300bath för en Breezer på Suvarnabhumi ..Törsten styr, inte stålar ;)

"Gazton " sa:
8.80 euro för en 33:a Efes och en kopp kaffe på turkmark tycker jag lite väl häftigt...
Å andra sidan har jag betalt nästan 300bath för en Breezer på Suvarnabhumi ..Törsten styr, inte stålar ;)

Visdomsord! :beer:

Är det någon som vet om jag kan handla med euro på Istanbuls flygplats eller måste jag växla till turkisk lira?

En sak jag fundrar på: bjuder de något ätbart mellan ARN och IST eller är det bäst att äta innan på Arlanda? Har mårkt att de flesta flyg har ingen severing i Europa.

Funderar på att flyga med turkarna i augusti, 2 vuxna och 2 barn för under 16000:- känns inte helt fel faktiskt :nod:

"matteisurin " sa:
Funderar på att flyga med turkarna i augusti, 2 vuxna och 2 barn för under 16000:- känns inte helt fel faktiskt :nod:

Matte! det var ett j*kla bra pris för er alla, själv, så gav jag 7600Sek för en ettårs biljett 2010, lycka till... ;D :D ;D

"elmer " sa:
En sak jag fundrar på: bjuder de något ätbart mellan ARN och IST eller är det bäst att äta innan på Arlanda? Har mårkt att de flesta flyg har ingen severing i Europa.

Elmer! Du kommer inte svälta, mat serveras mellan ARN-IST och du kommer att få ett kvällsmål mellan IST-BKK också, där till frukost :thumbsup: :thumbsup:
De är hyffsat generösa med GT och EFFES, jag hade inga torra stunder när jag åkte med TAL senast ;D :D ;D

"Jo-Be " sa:
Matte! det var ett j*kla bra pris för er alla, själv, så gav jag 7600Sek för en ettårs biljett 2010, lycka till... ;D :D ;D

Elmer! Du kommer inte svälta, mat serveras mellan ARN-IST och du kommer att få ett kvällsmål mellan IST-BKK också, där till frukost :thumbsup: :thumbsup:
De är hyffsat generösa med GT och EFFES, jag hade inga torra stunder när jag åkte med TAL senast ;D :D ;D

Tack Jo-Be
Bra, nu behöver jag inte tänka på det.
Kan upprepa att pris på min biljett är 5654,- sek (6 månaders biljett) från nov 29-
Inga långa terminal-tider heller.

"ledarn " sa:
Det var inte farligt..... Är det dom korta stoppen..?

Vi pröjsar 18500:- för 3 vuxna med Austrian i Juli... (dottern 14 bast)
Våra stopp är på 45 minuter åt bägge håll...
(Men hoppas på sommarkampanj med Thai) :wai:

Ledarn! Det kommer att bli stressigt mellan Gaten, när jag åkte med Swiss så hade jag samma tid imellan bytet, så va påläst och vaken så du inte missar vart du ska gå.
:D

"ledarn " sa:
Det var inte farligt..... Är det dom korta stoppen..?

Vi pröjsar 18500:- för 3 vuxna med Austrian i Juli... (dottern 14 bast)
Våra stopp är på 45 minuter åt bägge håll...
(Men hoppas på sommarkampanj med Thai) :wai:

Inte så korta stopp direkt cirkus 2-3 timmar både på nedresa och tillbakaresan. Har även kikat på aerosvit där stoppen är kortare men jag tror nog att det är bekvämmare med turkarna. Tyvärr spelar priset roll i valet av bolag

Jag åker gärna turk igen.. Med den servicen, och den personalen,. samt boeing 777 så slår dom allt just nu..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp