TV..Hotellpraktikanterna.

• Trådstartare Trådstartare Phirawan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phirawan " sa:
Den dagen.

Killarna som SVT:kamera sätter på mikrofon på oss.
Aha nu ska vi kör igång.Jag jobbar med en kille som heter Carl Martin.Han var sen och han visste inte var han ska. Jag och Martin städar som vanlig när kamera av. Han måste städa toaletter och bädda sängar.Och sorterar soppor. Det är ok att jobba med honom för att han är intresserad av jobbet.Det gör mig glad och mer positiv.
Den tjetjen som heter Jasmin är mitt emot hon kom till mig första dag mycket mycket smink på sig.men andra dag är bättre . Idag ska hon städa skit rum. Hon fick ett rum och prova städa ensam sen kom jag kolla hennes rum om det ok eller inte ..check.. ok. så nu går hon till rum som katastrof.hela tiden är kamera på. Det är varmt i rummet ..jag Jasmin och 3 killar:SVT. trångt inne. men det är kul för mig.
Jag och min kollega städar det rum. Jasmin tål inte ..
Men det rummet var TV team som fixa. Det är inte på riktigt men Jasmin hon visste inte.( Jag vet)
De vill veta hur hon engagera om det plötsligt händer nåt. Spyan var ärtsoppa .:-)

Bra berättelse , fortsätt bara :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Jag kan bara hålla med övriga talare: Jättetrevlig läsning, fortsätt Phirren. Det är intressant att få inblick i ditt yrkesliv på det här sättet. :wai:

Jag har fått CD från UR:program (alla avsnitt.)
Så ikväll handlar om detta: (från UR)
Del 3 av 5. Halva tiden har gått, och inställningen till arbetet varierar stort mellan praktikanterna. För en del verkar festandet ha tagit över, medan andra fokuserar på vinsten. Kärleken spirar mellan några deltagare men hur är det med passionen för själva uppgifterna?

Halva tiden har gått. Trots det tuffa arbetstempot på hotellet har praktikanterna börjat gå ut och festa på kvällarna. Kärleken spirar mellan några av deltagarna, medan andra har fått problem. Filip har försökt smuggla in personer som inte bor på hotellet och ljugit för nattpersonalen, och Tess tar ett sista allvarligt samtal med honom. Alexander får äntligen pröva sin kockdröm i köket, men kökschefen Johan är föga imponerad av hans talang i kalvfondstävlingen. Petra får det svettigt när hon serverar missnöjda pensionärer. Carl-Martin väljer lugna kvällar med frukt och varma bad på hotellrummet framför festande. Allt för att kunna prestera bra och vinna. Del 3 av 5.

Wapen jag har svårt att beskriva..det ligger mycket kraft och tänka bakom min berättelse.
Legolas : Jag skriver själv och behöva hjälp om ni kan underlätta mig..
Varje gång när jag skriver nåt känns som jag göra min läxa på skolan . :wai:

"Phirawan " sa:
Jag har fått CD från UR:program (alla avsnitt.)
Så ikväll handlar om detta: (från UR)
Del 3 av 5. Halva tiden har gått, och inställningen till arbetet varierar stort mellan praktikanterna. För en del verkar festandet ha tagit över, medan andra fokuserar på vinsten. Kärleken spirar mellan några deltagare men hur är det med passionen för själva uppgifterna?

Halva tiden har gått. Trots det tuffa arbetstempot på hotellet har praktikanterna börjat gå ut och festa på kvällarna. Kärleken spirar mellan några av deltagarna, medan andra har fått problem. Filip har försökt smuggla in personer som inte bor på hotellet och ljugit för nattpersonalen, och Tess tar ett sista allvarligt samtal med honom. Alexander får äntligen pröva sin kockdröm i köket, men kökschefen Johan är föga imponerad av hans talang i kalvfondstävlingen. Petra får det svettigt när hon serverar missnöjda pensionärer. Carl-Martin väljer lugna kvällar med frukt och varma bad på hotellrummet framför festande. Allt för att kunna prestera bra och vinna. Del 3 av 5.

Wapen jag har svårt att beskriva..det ligger mycket kraft och tänka bakom min berättelse.
Legolas : Jag skriver själv och behöva hjälp om ni kan underlätta mig..
Varje gång när jag skriver nåt känns som jag göra min läxa på skolan . :wai:

Phirawan, jag brukar inte titta på program av den här sorten och tittar bara för att du är med. Senaste avsnittet såg man dig en kort stund då cheferna eller vad de nu är för något skulle stämma av hur praktikanterna hade skött sig och även om du bara skymtade till, så var du den klarast lysande stjärnan.

Kan tänka mig att det är en upplevelse för dig att vara med, fortsätt och dela med dig av dina upplevelser och tänk inte så mycket på språket, vi vi förstår ändå. Karma till dig för dina berättelser!

Mvh Peter :wai:

Tack till er alla som har läst min berättelse!! :wai: :wai:

Det är mycket roligt och lärorik att vara med på programmet.

Jag har sett bakom scenen hur det fugerat .Jag har provat bära en filmkamera .Det är ganska tungt . Killar på SVT. har lärt mig hur jag ska bära och se i monitor.,, ;D kul tycker jag!
En bild med killar från SVT och en partikan och mig!!

Jag forsätter imorgon tack för idag att ni läser det

Mvh
pirris

2010 066.webp

"Phirawan " sa:

Jag har sett bakom scenen hur det fugerat .Jag har provat bära en filmkamera .Det är ganska tungt . Killar på SVT. har lärt mig hur jag ska bära och se i monitor.,, ;D kul tycker jag!

Mvh
pirris

Jo, det är kul att vara i TV, jag själv var med i inspelningen av ett avsnitt av Robbin, det sas mycket där som inte kom med i programmet :D, det kar en kul grej att se hur det går till och sen när man såg sig själv var det extra kul, jaaag i TV ;D ;D ;D.

Fortsätt Phirawan, skall se nästa avsnitt!!!

Mvh Peter :wai:

"Phirawan " sa:

Vilket fint foto, har du filmat oxå, väntar på mera
om vad som har hänt ;)

Mvh
pirris

Phirawan

Vad händer nu när filmteamet har gått hem
du måste fortsätta att berätta från
hotellet, något roligt eller om du har
glömt att städa något rum ;D ;D
berätta för oss

Status