TV k

Har du inte råd längre med 180tb i månaden för tv abonnemang @kurant .:eek::eek::xmas_smiley:
Den skiten jag har True kostar drygt 2100 i mån. Så det du har är billigt vad är det 3 ölburkar:p:p:p
Kör iptv så får du alla världens kanaler inkl alla Thai, funkar kanon och perfekt komplement till Netflix, bästa är att man alltid har allt med sig i mobilen, en chromecast eller mobil-hdmi kabel så har man alltid det man vill se på hotell eller var man nu kan tänkas vilja slappa lite och följa Ryder Cup eller nåt. Köpte en Huawei mediapad till dottern i julklapp, ska bli kul å se vad hon tycker om den, anpassad just till tv å film.

Kör iptv så får du alla världens kanaler inkl alla Thai, funkar kanon och perfekt komplement till Netflix, bästa är att man alltid har allt med sig i mobilen, en chromecast eller mobil-hdmi kabel så har man alltid det man vill se på hotell eller var man nu kan tänkas vilja slappa lite och följa Ryder Cup eller nåt. Köpte en Huawei mediapad till dottern i julklapp, ska bli kul å se vad hon tycker om den, anpassad just till tv å film.
Har denna med mig vart jag än reser funkar perfekt.

20181208_105856.jpg

Första gången jag handlat på en black friday, 3333 kr för huawei mediapad m5 va ett bra pris å hoppas dottern blir nöjd.

Många gör misstaget att bara snöa in på bild och pris, i dagens tv apparater finns massor av annat att ta hänsyn till, vilka funktioner och standarder stöds, dolby vision, uhdr, 4k, 8k, hur bra är den inbyggda smart tv delen, finns det inbyggd chromecast, hur är ljudet, har man en soundbar eller hemmabio att koppla den till eller inte, osv osv.
Bra bild har dom flesta rakt framifrån, många är dock kass om man tittar lite från sidan, speciellt dom billigare modellerna. Så är man bara 2 som kollar och sitter rakt framifrån eller är familjen stor.

4K eller 8k är egentligen ointressant, fast det beror ju på vilken uppspelningskälla man har.
”Smart-TV” funktioner är något jag inte vill bloata en TV med. Det bästa för mig är att bara ha en skärm.

Ja, vinkeln kan vara bra att tänka på

Abbet som du har i den kan du ju köra i mobilen, bara ladda ner en iptv app och slå in samma m3u länk. Har mitt iptv i 3 mobiler, 2 tv och en nvidia shield. Fast dom kan bli sura om man kör samtidigt på flera enheter sägs det, om dom nu märker det.
Tack för tipset:thumbsup: skall testa det, är ju ingen tekniknörd;)

Hon vet väl inte om dina Bitcoin:xmas_smiley: räcker du säljer en, när värdet kommer upp till 23000$:xmas_smiley:till frugan kan du säga att du köpt på rea:);)
Varför inte köpa projektor? Jag tog med en från Sverige, har aldrig haft sådan stor bild när jag tittat på golf;)thaisen tittade förundrat på väggen å undrade hur en hel vägg kunde bli tv:):)

Vid dyra inköp så kan man ange summan, men man behöver ju inte avslöja valutan.

Stämmer att det är av rent ekonomiska skäl, jag betalar av princip inte för tjänster jag inte nyttjar. Sen spar jag 20tb till för elen. :)
Den besparingen blir en förmögenhet om jag lyckas placera rätt över lång tid...:cool: BC?????

Nu fuskar jag med mitt TV-tittande då vi bor på hotell och liknande i snitt en vecka per månad.
Det är rätt många bäckar små:cool:
Men så ser jag bilder från dig på ölburken så jag tror att du dricker upp det du tror du sparar @kurant .:eek::xmas_smiley:

4K eller 8k är egentligen ointressant, fast det beror ju på vilken uppspelningskälla man har.
”Smart-TV” funktioner är något jag inte vill bloata en TV med. Det bästa för mig är att bara ha en skärm.

Ja, vinkeln kan vara bra att tänka på
Dom senaste modellerna har faktiskt ett riktigt bra smart tv men skiljer en del på olika fabrikat, nvidia shield som jag köpte ihop med tv:n åkte in i gästrummet. Tv:n funkar kanon utan nån box.

Dom senaste modellerna har faktiskt ett riktigt bra smart tv men skiljer en del på olika fabrikat, nvidia shield som jag köpte ihop med tv:n åkte in i gästrummet. Tv:n funkar kanon utan nån box.

Kan man inte köra med antennuttaget eller CA-modul, så ser jag ingen poäng i att ha en TV fullsmetad med diverse skräp.
Där hemma får jag köra med en separat box till digital TV. Suger getpung.
Efter en stund så blir "Smart-funktionerna" utdaterade och då är det bättre med en separat lösning.

Philips har väl egentligen varit kända för rutten "smart" lösning. För min del har det som sagt ingen betydelse då jag kör med separat lösning på den delen.

Skulle säga, köp en som passar plånboken.
All teknik å skit som finns i burkarna idag, används inte av gemene man. Har själv en 65" Samsung plasma tv, perfekt för film å sport.har knappt använt smartfunktionerna, ville haft utan Men fanns inte på den modellen.
Jag använder mig av smartdelen, det gör sonen med, kollar netflix och youtube.
Till 95% av allt vårt tvtittande går med smart-tv apparna.

Jag använder mig av smartdelen, det gör sonen med, kollar netflix och youtube.
Till 95% av allt vårt tvtittande går med smart-tv apparna.
Samma här, alltid kört med dator innan men smartdelen i nya tv är så bra att dator å boxar pensionerats. Mycket smidigare med smartdelen och genvägar till ex Netflix direkt på fjärren. Iptv, Youtube eller vad man nu vill ligger direkt startat när man slår på tv, youtubedelen är riktigt bra faktiskt.
Ser noll anledning till separat box och den dagen smartdelen är out of date vilket lär ta tid då man kan installera appar lika lätt som i mobilen och ny firmware kommer med jämna mellanrum så ja den dagen har jag köpt ny tv för längesen.

Samma här, alltid kört med dator innan men smartdelen i nya tv är så bra att dator å boxar pensionerats. Mycket smidigare med smartdelen och genvägar till ex Netflix direkt på fjärren. Iptv, Youtube eller vad man nu vill ligger direkt startat när man slår på tv, youtubedelen är riktigt bra faktiskt.
Ser noll anledning till separat box och den dagen smartdelen är out of date vilket lär ta tid då man kan installera appar lika lätt som i mobilen och ny firmware kommer med jämna mellanrum så ja den dagen har jag köpt ny tv för längesen.
Chromecast köpet jag gjorde va ju helt meningslöst, TV:n fixar ju redan det och eftersom jag har samsung telefon och tv va dom redan linkade, och kunde spela det jag gör på tel på appar på tv:n.

Kan man inte köra med antennuttaget eller CA-modul, så ser jag ingen poäng i att ha en TV fullsmetad med diverse skräp.
Där hemma får jag köra med en separat box till digital TV. Suger getpung.
Efter en stund så blir "Smart-funktionerna" utdaterade och då är det bättre med en separat lösning.

Philips har väl egentligen varit kända för rutten "smart" lösning. För min del har det som sagt ingen betydelse då jag kör med separat lösning på den delen.
Tror du resonerar så här pga du inte testat en bra smart tv, jag resonerade precis lika innan jag köpte senaste tv. Fn ska man med smart tv till när man har
Chromecast köpet jag gjorde va ju helt meningslöst, TV:n fixar ju redan det och eftersom jag har samsung telefon och tv va dom redan linkade, och kunde spela det jag gör på tel på appar på tv:n.
Samma här, köpte ju en nvidia shield som skulle vara bästa media boxen idag 3 dagar innan tv:n men den va ju helt meningslös. Tv:ns smartdel är ju fn snäppet bättre än shielden.

Tror du resonerar så här pga du inte testat en bra smart tv, jag resonerade precis lika innan jag köpte senaste tv. Fn ska man med smart tv till när man har

Samma här, köpte ju en nvidia shield som skulle vara bästa media boxen idag 3 dagar innan tv:n men den va ju helt meningslös. Tv:ns smartdel är ju fn snäppet bättre än shielden.
Vill minnas att någon var lika enveten med att använda sin dator när jag skrev hur mycket bättre smartdelen i tv hade blivit, jag har ju nyttjat smartdelen par år nu på dom tv apparater jag har ;)

Tillbaka
Topp