TV Licensen och Alice Baaah Skunke

 
Ena stunden läser jag skatt, nästa stund läser jag en ny avgift.

Nu läser jag detta:

Medlen som samlas in ska dock förvaltas i ett slutet system, separerat från den övriga statsbudgeten. Enligt regeringens förslag ska det första sändningstillståndet som ges under det nya systemet år 2020 vara i tio år och därefter i åtta år, som kommittén föreslagit.

– Det är en förstärkning av public service oberoende.

Under tiden ska de styrande politikerna inte kunna röra public serviceavgiften.


Det finns väl inga andra som är lika klåfingriga som politiker, medlen samlas i ett slutet system, vilka skulle samlas i ladorna, dessa lador kommer för alltid att vara tomma...
 
Ena stunden läser jag skatt, nästa stund läser jag en ny avgift.

Nu läser jag detta:

Medlen som samlas in ska dock förvaltas i ett slutet system, separerat från den övriga statsbudgeten. Enligt regeringens förslag ska det första sändningstillståndet som ges under det nya systemet år 2020 vara i tio år och därefter i åtta år, som kommittén föreslagit.

– Det är en förstärkning av public service oberoende.

Under tiden ska de styrande politikerna inte kunna röra public serviceavgiften.


Det finns väl inga andra som är lika klåfingriga som politiker, medlen samlas i ett slutet system, vilka skulle samlas i ladorna, dessa lador kommer för alltid att vara tomma...
Meeeen!!! Är inte svensk public service TV redan reklamfinansierad?? :confused:
Vid olika TV program inleds de med: Sponsrad av Företag 1, företag 2, företag 3 mmmm. ;)
Nästan varje fotbolls match inleds med reklam.
Och det görs i TV 1 och 2... :eek: Det var väl ett tag sedan public service TV var oberoende??
Att ta bort TV licensen är ok.. Den har spelat ut sin roll..
Men som sagt... public service TV är inte oberoende och opartisk.. :wai: Reklamfinansierad redan nu... :p
 
Smygreklam har alltid funnits, om inte tv skulle godta reklamen runt sargarna runt arenorna så skulle ni inte få några bilder ifrån matcherna.

Public service har aldrig varit opartiska.
 
Smygreklam har alltid funnits, om inte tv skulle godta reklamen runt sargarna runt arenorna så skulle ni inte få några bilder ifrån matcherna.

Public service har aldrig varit opartiska.
Ja.. Att de inte varit opartiska kan nog alla hålla med om...
Men när de inleder TV sända program så fungerar det lika dant som i reklamfinansierade TV kanaler nu för tiden.
"Programmet sponsras av xx1, xx2, xx3 mm... Är inte direkt reklam förbjudet i public service TV??
Vad är nästa steg?? Politiska partier som bekostar reklam för miljontals kronor på bästa sändningstid?
Om ett antal företag kan, så kan politiska partier göra samma sak... :eek:

Tänk om man skall se en film eller en fotbollsmatch på TV1 eller TV2, och med avbrott för tex. regeringen betalar för deras propaganda om och om igen... Då är vi snart som i Nord Korea.. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger kan det bli en sanning.. :confused:
Barnen tittar på TV och tror till sist på att det är sant.. Indoktrinering är ett annat ord för politisk reklam om den får pågå tillräckligt länge... :mad::mad: Säger bara, KIM JUNG PUNG...:wai::wai:
 
Asså,ja har inget problem me folk som är mörka i skinnet eller har en annan sexuell läggning , det är sättet de framför budskapet på , men i Tv så har det totalt ballat ur ,, Pk så de ryker e det , 5555:):)
Vartenda program har en av varje hudfärg och en hetero samt en HBTQ person , man vill nu inför valet indoktrinera folk i en riktning som passar i den tänkta Svenska samhälls strukturen , varje vecka sänds nu även program om Nasismen , som om det finnas speciellt många vanliga Svenskar som skulle sympatisera med att gasa ihjäl folk , det är en försvinnande liten del , kanske är nån procent som ser ner på tillex judar , då är det istället som jag ser det mest de nya Svenskarna från olika länder som har störda relationer med till. ex Israel ..Islamister mfl.
Att man använder SVT som ett verktyg för att regeringen skall få ut sin smygpropaganda , samt samtidigt tvinga folket att tvinga betala för densamma oavsett om man har en TV eller ej ,, kan bara säga en sak VIDRIGT !! som Pepsi skrev KIM JUNG PUNG RÖÖÖVEN
 
Igår betalade jag 617 kr tv-avgift för en kvartal. Jag tittar inte ens 5 minuter på tv.
Men jag måste vara på dagisnivå att tro ''en mörkhyad kvinna'' skulle bestämma över tv-avgifterna. Det finns än så länge ett parti som bestämmer sin politik i Sverige än så länge.
 
Kanske en tankeställare... Flytta till Gambia?? Eller Thailand?? ;) Ingen TV avgift varken via skatt eller annat.
Snart så i Sverige....?? :p SD reklam... !!!??
 
Igår betalade jag 617 kr tv-avgift för en kvartal. Jag tittar inte ens 5 minuter på tv.
Men jag måste vara på dagisnivå att tro ''en mörkhyad kvinna'' skulle bestämma över tv-avgifterna. Det finns än så länge ett parti som bestämmer sin politik i Sverige än så länge.
Ett parti? Vilket då? Vad jag vet så är det Socialdemokrater, miljöpartiet och vänsterpartiet som är del av regeringen.
Om du syftar på Alice Bah Kuhnke så är hon bara en leksak för regeringen.. En söt liten tjej som blivit en gullegris för svenska folket som tidigare barn TV ledare... Det är inte hon som gör jobbet..

Om du så tittar noll minuter på TV skall avgiften in till staten!! Har du en TV eller kan ta emot TV via datorn så skall staten ha sina pengar.. Den reklamfinansierade oberoende public service TV som man en gång trodde var oberoende vill ha sina pengar.. Vänta bara..... Om ett antal år kommer staten antagligen vilja ha aktieutdelning av SVT...
Samma som när de sålt ut andra statsägda företag innan..
OCH styra innehållet!!!.. Som KIM JUNG PUNG !!! :wai::wai::wai::wai:
 
Ett parti? Vilket då? Vad jag vet så är det Socialdemokrater, miljöpartiet och vänsterpartiet som är del av regeringen.
Om du syftar på Alice Bah Kuhnke så är hon bara en leksak för regeringen.. En söt liten tjej som blivit en gullegris för svenska folket som tidigare barn TV ledare... Det är inte hon som gör jobbet..

Om du så tittar noll minuter på TV skall avgiften in till staten!! Har du en TV eller kan ta emot TV via datorn så skall staten ha sina pengar.. Den reklamfinansierade oberoende public service TV som man en gång trodde var oberoende vill ha sina pengar.. Vänta bara..... Om ett antal år kommer staten antagligen vilja ha aktieutdelning av SVT...
Samma som när de sålt ut andra statsägda företag innan..
OCH styra innehållet!!!.. Som KIM JUNG PUNG !!! :wai::wai::wai::wai:
Jag håller med dig helt, röd ideologi bygger på att ta från folket och inte ge till de fattiga. Jag kom ihåg när Martin Timell hade samma roll som den här tjejen men han fick ingen ministerpost i stället.... du vet.
Jag lovar dig att en vacker dag gör även den här Kim Pungen fri tv medan vi betalar än.
 
SVT's budget för 2017 var ca 4,8 miljarder kronor... 4800 miljoner kronor eller 4800 000 000 kr...
Och mer med reklamintäkter.. Man kan ju undra vad VD'n på SVT tjänar...
Förra VD'n Eva Hamilton hade en lön på 2 726 000 kr, plus en hel del i pensionsfonder. För 2014.
230 000kr i månaden... :clap_tranparent:
Så vad får den nuvarande VD'n betalt för sitt jobb nu?
SVT är nog en kassako för en del...
Av dessa 4,8 miljarder vill nog en hel del politiker lägga rabarber på.. ;);)
Kanske genom att utöva påtryckningar att politiker skall kunna framföra sina reklamkampanjer i TV på bästa sändningstid.. KIM JUNG PUNG strategi... :wai::wai::wai:
På självaste julafton innan Kalle Anka, får du ett antal reklambudskap om att rösta på ett röd-grönt parti... :xmas_smiley:
Givetvis med avbrott i Ferdinan med ett grönt parti som framför sitt parti... :):)
Men mossan under granen då..?? Jo!! Då kommer det bruna partiet med sitt... Och så lägger vi lite blåbär där också..
Kristus och hela baletten får sin reklam...
Och alla svenskar tackar staten för en trevlig jul i KIM JUNG PUNG'S anda... :wai::wai::wai:
Vi tackar er alla för 5 miljarder..!!! God Jul!! :xmas_smiley:
 
Jag håller med dig helt, röd ideologi bygger på att ta från folket och inte ge till de fattiga. Jag kom ihåg när Martin Timell hade samma roll som den här tjejen men han fick ingen ministerpost i stället.... du vet.
Jag lovar dig att en vacker dag gör även den här Kim Pungen fri tv medan vi betalar än.
Vem är Martin Timell?? Var det grabben som flydde till en söderhavsö, och nu är borta ur arenan pga Metooooo?
Om vi tänker på samma påg så bor hans bror i Thailand... En som avverkat alla barer i Thailand... ;) :offtopic:
 
Vem är Martin Timell?? Var det grabben som flydde till en söderhavsö, och nu är borta ur arenan pga Metooooo?
Om vi tänker på samma påg så bor hans bror i Thailand... En som avverkat alla barer i Thailand... ;) :offtopic:

Jasså vilken bror då?
 
 
 
Tillbaka
Topp