A
Anonym
Gäst
Biltema hjälper till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Är Phil ett U land egentligen , Thailand klassas väl även det som U land , men hör väl till en grupp av länder med värdens starkaste ekonomierHej
Självklart är det bra att ett företag dom går väldigt bra hjälper fattiga barn i ett u-land att få gå i skola, publicitet eller ej kvittar nog för dom barn som blir hjälpta.
Mvh isan lover
Är Phil ett U land egentligen , Thailand klassas väl även det som U land , men hör väl till en grupp av länder med värdens starkaste ekonomier
Filippinerna ligger ju långt efter Thailand i utvecklingen, har du ens varit där?Är Phil ett U land egentligen , Thailand klassas väl även det som U land , men hör väl till en grupp av länder med värdens starkaste ekonomier
Finns ju dom som anser att det är långt före Thaialnd i det mesta , själv vet jag inte , men förefaller vara väldigt fattigt som du skriverFilippinerna ligger ju långt efter Thailand i utvecklingen, har du ens varit där?
Dom ligger kanske 10 år efter ungefär.
Mycket mer fattigdom och gatubarn, hemlösa etc etc.
Filippinerna är ett fattigt land med låga löner.
Ok vet ingen som sagt att dom ligger före än Thailand i allt, hört såna som tycker dom har mycket finare natur (har dom säkert, det är ju öar och mer hav), lättare att prata med då dom är väl bäst på Eng i hela Sydost Asien, kanske hela Asien tom. Kan nog vara väldigt fint att resa runt där och gillar man hav och natur så passar det ju bättre än Isaan.Finns ju dom som anser att det är långt före Thaialnd i det mesta , själv vet jag inte , men förefaller vara väldigt fattigt som du skriver
En kompis jag har föredrar Thailand framför Phil., trots att han är gift med en Phil dam ,Det är hyfsat Ok säger han , men Thailändska folket är trevligare påstår han ,, varför vet inte jag ,jag har ju aldrig varit därOk vet ingen som sagt att dom ligger före än Thailand i allt, hört såna som tycker dom har mycket finare natur (har dom säkert, det är ju öar och mer hav), lättare att prata med då dom är väl bäst på Eng i hela Sydost Asien, kanske hela Asien tom. Kan nog vara väldigt fint att resa runt där och gillar man hav och natur så passar det ju bättre än Isaan.
Men skulle inte vilja bo där men funderar att ta med familjen och flyga till Cebu samt åka och hälsa på kollega.
För det är nog fint där, en klasskompis hem ser ju paradisiskt ut där man kan hoppa från Balkongen rakt ner i havet.
Men dom ligger långt efter i infrastruktur, mer krimminalitet och fattigdom.
Ja dom jag känner som bor där säger att dom ångrar att dom inte valde Thailand.En kompis jag har föredrar Thailand framför Phil., trots att han är gift med en Phil dam ,Det är hyfsat Ok säger han , men Thailändska folket är trevligare påstår han ,, varför vet inte jag ,jag har ju aldrig varit där
Kanske inte skall säga att jag inte kan tänka mig Filippinerna heller att bo i, det var ju det som vart min plan först och då runt Cebu men så åkte jag till Thailand och fastnade där.Ja dom jag känner som bor där säger att dom ångrar att dom inte valde Thailand.
Men nu skall du ju inte flytta till Filippinerna väl? Som semesterort och ta några veckor runt öarna på Filippinerna kan säkert slå Thailand om man gillar Ö-liv och hav.
Jag har bara varit i Manilla och i utkanten.
En stor skillnad på bo och turista.
Jag skulle nog inte åkt på 2 veckors semester med familjen till Pattaya men jag vill bo där.
Men jag skulle kunna tänka mig 2 veckors semester på tex Phuket men skulle inte vilja bo där.
Som sagt skulle kunna tänka mig par veckors semester någon gång på Filippinerna men då runt Cebu.
Kan du nämna i vilka gällande Thailand då ??Hej
Vet inte om Thailand och Filippinerna klassas som u-land längre totalt sett, men inom en rad områden uppfyller båda länderna med råge kraven för att kallas u-länder.
Mvh isan lover
Kan du nämna i vilka gällande Thailand då ??
5555 Det där är väl inget som klassar ett land som U land, det är ju Dina personliga synpunkter . Vidga dina vier lite IL , finns fler korrupta länder , skillnaden är att det sker så öppet i ThailandHej
Klassiska exempel är väl nivå på utbildning, rättssystem och demokrati, omfattande korruption, ovanligt stora sociala klyftor, antalet trafikolyckor och säkerhetstänk, andel fattiga av befolkningen, en militär som är politisk aktiv och ser till att berika sig själva o.s.v, allt detta kännetecknar väl s.k bananrepubliker och u-länder.
Mvh isan lover
5555 Det där är väl inget som klassar ett land som U land, det är ju Dina personliga synpunkter . Vidga dina vier lite IL , finns fler korrupta länder , skillnaden är att det sker så öppet i Thailand
Uganda och Thailand , sam same , är det så du tyckerHej
Samtliga punkter passar åtminstone in på ett land som Uganda under Amins styre, det klassar åtminstone jag som ett u-land.
Mvh isan lover
Uganda och Thailand , sam same , är det så du tycker