Krister
Forumveteran
Hade Uganda styrts av Thaxin hade det varit ett i-land idag. Om man ska tro IL, eller hurUganda och Thailand , sam same , är det så du tycker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Hade Uganda styrts av Thaxin hade det varit ett i-land idag. Om man ska tro IL, eller hurUganda och Thailand , sam same , är det så du tycker
Biltema har ju "sponsrat" Php's länge, säkert 20 år om jag minns rätt. Det brukar ju berättas om det i husorganet.
En personlig reflektion ang thailand visavi filipinnerna. Nu var det länge sedan jag var på Php's, men fan vilket ställe på somliga platser. Jag bodde hos de som kan anses vara överklassen där, fifan vad de såg ner på fattiga. Mkt gatubarn i huvudstaden, och verkligen "herrskap och tjänstefolk", där skillnaderna var ljusår vad gäller allt, verkligen allt. Ghetton som jag aldrig sett i thailand. Så nog tycker jag Php's är mer ett U-land än vad thailand är. För övrigt är ju thailand ett THAI-land.
Hej.Hej
Håller med, upplevde också Filippinerna som ändå fattigare än Thailand, men även Thailand har tiotusentals familjer som bor på soptipparna, där barnen lever på att samla och sortera sopor istället för att gå i skolan, men i Filippinerna handlar det kanske om miljoner.
Mvh isan lover
Åkte föbi stor soptipp och återvinningscentral vid motorvägen utanför Sriracha, såg inte en enda som bodde och levde bland dessa sopor.Hej.
Aha!! Jag tycker jag har åkt runt rätt mycket i thailand(inte i söder), visst ser jag sopsamlare men inte visste jag att det fanns folk som levde på soptippar och i de mängderna som du säger!!!
Jag är inte den som blundar för misären och ifrågasätter inte dig, men(jag gör väl det nu på sätt o vis) var kan jag se dessa familjer?
Med mycket vänliga hälsningar.
Det är så när man har idelogiska skygglappar. Man saknar förmåga att se på båda sidor och värdera information sakligt.Åkte föbi stor soptipp och återvinningscentral vid motorvägen utanför Sriracha, såg inte en enda som bodde och levde bland dessa sopor.
Fast jag tror bara på il till ca 50% av hans inlägg, för ibland är det viktigare att han får vinklat det till att passa hans agenda än att det skall vara rätt.
Eller som grannens svärson sa, 50% av det gubben säger är ren lögn och resten ska man ta med en nypa salt.Åkte föbi stor soptipp och återvinningscentral vid motorvägen utanför Sriracha, såg inte en enda som bodde och levde bland dessa sopor.
Fast jag tror bara på il till ca 50% av hans inlägg, för ibland är det viktigare att han får vinklat det till att passa hans agenda än att det skall vara rätt.
Det var ju det jag var ute efter , Jag har heller aldrig sett barn på soptippar i Thailand , I Sverige går det folk på gatorna och kikar i papperskorgar samt äter bland sopor , även sover ute på parkbänkar , Är kanske Sverige ett U-land I så fall beroende på att även detta det styrs av en diktator, precis som Thailand , båda är ju som det poulärt kallas folkvalda 55
Ren och skär logn. På Fillipinerna på platser som Tondo bor dom på soptippar men inte i Thailand har aldrig någonsin sett det och då kom jag hit 1976Hej
Håller med, upplevde också Filippinerna som ändå fattigare än Thailand, men även Thailand har tiotusentals familjer som bor på soptipparna, där barnen lever på att samla och sortera sopor istället för att gå i skolan, men i Filippinerna handlar det kanske om miljoner.
Mvh isan lover
1976 då hade jag väl knappt lärt mig gåRen och skär logn. På Fillipinerna på platser som Tondo bor dom på soptippar men inte i Thailand har aldrig någonsin sett det och då kom jag hit 1976
Ord och inga visor!!! Tror jag sätter en stor Chang på detta.Ren och skär logn. På Fillipinerna på platser som Tondo bor dom på soptippar men inte i Thailand har aldrig någonsin sett det och då kom jag hit 1976
Men en sak kan jag väl säga, man bor väldigt nära. 20 30 meter från öppna soptippar, därmed inget sagt om de år på tippen o plockar, för det vet jag inget om.Ord och inga visor!!! Tror jag sätter en stor Chang på detta.
Hmm och just nu är ju inte du färgad i ditt tänk Khuntan .Eller ??När bilen kommer till vårt hus tar de alltid försiktig våra påsar åt sidan.
Nu är jag inte ute på nätterna längre.men då jag var såg jag sortering av sopor överallt på morgon kvisten hem.
Det slog mig just det var bättre för.
Hmm och just nu är ju inte du färgad i ditt tänk Khuntan .Eller ??
Behöver inte söka visum, du får on-arrival som i Thailand.Vad kostar flyget Thailand till Phil , måste jag ha visum för ett par dagar där , kompisen säger jag skall till Angeles city eller nåt liknande , han vet ju bäst