Hej
Vet inte vad du har för erfarenheter av Thailändska soptippar men jag håller med om att läget är betydligt värre och att mångdubbelt fler människor lever på soptippar i Filippinerna än Thailand, detta var jag också tydlig med i mitt tidigare inlägg i ämnet.
Hur du kan ha undgått att se dom tiotusentals familjer som har levt på Thailands soptippar under 70 och 80-talet varav en del är kvar där än är för mig en gåta om du har erfarenhet av soptippar enda ifrån 1976, det har ju pågått en rad hjälpprojekt ifrån FN och olika organisationer riktade just på dessa familjer och barn, såna här projekt pågår än idag ifrån olika organisationer.
Jag ska länka till några sidor med projekt och bilder så att du får se detta med egna ögon, det är i högsta grad verklighet att både vuxna och barn lever på soptippar, det var bra att den här diskussionen kom eftersom detta problem verkar vara okänt för flera medlemmar.
During our last visit we gave hundreds of bottles of clean drinking water to around 200 very poor people who live right on the massive garbage dump in Samut Prakan on the outskirts of Bangkok....
www.gohappiness.org
gerryyaum.blogspot.com
Hitta stockbilder i HD på AYUTHAYA - THAILAND, APRIL 20:Unidentified people collecting used garbage for sale earn extra money and recycle for reduce global warming on April 20, 2008, Sai Noi landfill garbage, Ayuthaya Thailand och miljontals andra royaltyfria stockbilder, illustrationer och...
www.shutterstock.com
Mvh isan lover