Uttagsautomat

• Trådstartare Trådstartare Thaiken
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiken

Gäst
Hej. Vet inte om ämnet varit uppe förut men undrar om någon här på forumet vet i vilken automat man kan a ut mest pengar. Det högsta jag har råkat på är 22000 och vill ju gärna kunna ta ut mer för att slippa dom 150 bath i avgift. Tacksam för alla svar. Ska påpeka att jag är i kata beach Med vänlig hälsning Hillmer

Den närmaste för dig är Central Festival där finns Aeons uttagsautomat.Du kan ta ut 25 000 bath och slipper uttagsavgift. :thumbsup:

Ok Men då får jag ju åka en del Baht-taxi och då är jag snart uppe i dom 150 plus en massa tid Måste väl finnas automater i Kata eller Karon

Tänkte bara att eftersom det finns så mycket folk här så måste väl dom med ta ut pengar. MMen ämnet är väl inte tillräckligt intressant här på forumet. Hade jag frågat om en lägenhet i prisklass 30- 40 tusen i månaden då hade jag fått hur många svar som helst. Eller vilken bil eller motorcyckel jag ska köpa för dyra pengar. Nu kanske någon kan tala om hur man går ur den här gruppen för finner inget nöje att vara kvar här längre Vore tacksam om någon kunde svara på det i alla fal Med vänlig hälsning Kjelle

Har du provat att gå in i på banken med passet med dig och ditt svenska ATM kort för det var väl den du skulle ta ut med. Växlings luckan utanför bankerna om ni har en sådan lämnar ut större belopp. Jag har varit in på flera banker och det går bra både i norra och södra Thailand men det finns banker som inte har den tjänsten men det är bara att du försöker med det.

Många här har nog konto i thaibank och slipper denna avgift, därför inte så många svar.

Max uttag åt gången som jag sett i en bankomat är 25 000 baht, men det kanske man bara får om man är kund i den banken. Som skrivs ovan kan man ta ut i AEONs bankomater utan kostnad, tror dock det är begränsat till några uttag per månad.

Som Farang53 skrev du kan ju ta ut högre belopp på banken eller via luckan utanför.

Är du turist är du ju där en begränsad tid och 180 Baht per uttag gör kanske inte så mycket. Bor du därnere, skaffa konto och bankomatkort i Bangkok bank, flytta pengar dit och sen ta ut avgiftsfritt (inom bankens område, i annat område kostar det mellan 15-20 Baht). Är din fru thai kan ju annars hon skaffa konto och du kan föra pengar dit och ta ut utan avgift. Tänk dock på att det kostar ju en slant att flytta pengar till thaibanken (och en avgift i Sverige om man tar ut i utländsk bankomat hos de flesta banker, undantaget är ju bla ICA banken plus någon till vill jag minnas).

"hillmer " sa:
Tänkte bara att eftersom det finns så mycket folk här så måste väl dom med ta ut pengar. MMen ämnet är väl inte tillräckligt intressant här på forumet. Hade jag frågat om en lägenhet i prisklass 30- 40 tusen i månaden då hade jag fått hur många svar som helst. Eller vilken bil eller motorcyckel jag ska köpa för dyra pengar. Nu kanske någon kan tala om hur man går ur den här gruppen för finner inget nöje att vara kvar här längre Vore tacksam om någon kunde svara på det i alla fal Med vänlig hälsning Kjelle

Hillmer, har Du inte en lite konstig inställning?

Först ställer Du frågan i vilken automat man kan ta ut mest pengar?
Jag föreslog att det bästa kunde vara att kontakta banken.
Istället börjar Du svamla om att om frågan gällt priset på lägenheter, så skulle
det finnas svar i överflöd, tro attan att det skulle finnas, med tanke på antalet
lägenheter till salu är betydligt fler än atmmaskiner och banker tillsammans,
jag råder dig fortfarande att Du vänder dig till bankerna för svar.
Sen är det väl inte forumets medlemmar som ska hålla sig uppdaterade så Du
får svar på din fråga?

"Ubon " sa:
Hillmer, har Du inte en lite konstig inställning?

Först ställer Du frågan i vilken automat man kan ta ut mest pengar?
Jag föreslog att det bästa kunde vara att kontakta banken.
Istället börjar Du svamla om att om frågan gällt priset på lägenheter, så skulle
det finnas svar i överflöd, tro attan att det skulle finnas, med tanke på antalet
lägenheter till salu är betydligt fler än atmmaskiner och banker tillsammans,
jag råder dig fortfarande att Du vänder dig till bankerna för svar.
Sen är det väl inte forumets medlemmar som ska hålla sig uppdaterade så Du
får svar på din fråga?

Ubon, det finns många kunniga medlemmar här som gärna hjälper till om man har ett bra svar att komma med. Så det är inget fel alls i att ställa en fråga, jag tror att dom flesta är glada om man har bra svar.

Ubon, du är allt en märklig figur. Jag förstår inte heller vad det är för fel av hillmer att fråga som han gör. Visst är fråga banken ett relevant svar men det kan han säkert själv räkna ut.
Själv kan jag inte bidra med något svar, men gunnarg bor på Phuket om jag minns rätt och kan kanske tituleras ö-expert.

"bson " sa:
Enligt Aeons hemsida är den närmaste i Phuket Town, närmare bestämt här:
Big C Thepkasattee
888 Moo 2 Ratsada, Muang Phuket, Phuket 83000
1st Floor the entrance door on the right hand side; opposite of Mister Donuts

För den som letar efter Aeon atm:r så kan ni kika här
http://www.aeon.co.th/aeon/af/aeon/unse ... 53&lang=en
Om du läst tidigare inlägg så är det inte lönsamt för honom att ta sig till Aeon ATM.Jag föreslog Central Festival som är den närmaste. :police:

"hillmer " sa:
Hej. Vet inte om ämnet varit uppe förut men undrar om någon här på forumet vet i vilken automat man kan a ut mest pengar. Det högsta jag har råkat på är 22000 och vill ju gärna kunna ta ut mer för att slippa dom 150 bath i avgift. Tacksam för alla svar. Ska påpeka att jag är i kata beach Med vänlig hälsning Hillmer

150bath är 30kr, det är det värt om du slipper "tappa" eller förlora dina slantar, du behöver inte ta ut mer än max 20,000 åt gången!
Jag har själv Knasiga korns bank och när jag tar ut pengar i deras automater kostar det 0 bath per uttag. De har rikligt med uttagsautomater utmed hela jomtien.

dom gula automaterna kan du ta ut 30,000 bath på en gång hoppas det hjälper dig lite

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp