Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beartime hade jag vinnare på min raket, tyvärr 2 lopp till som skall in.Beartime skräller , efter ett perfekt lopp. Sweetman fick inte vila en sekund
I loppet
Back up, ifall andelsspelet kraschar...
![]()
Det är nog inget andelsspel inlämnat, inte i den här travtråden i alla fall.Back up, ifall andelsspelet kraschar...
![]()
Egen Harryboy, men den ser inte ut kunna leverera, 3 rätt hitintills och 2 till behövs för att inte smyga iväg med svansen mellan benen. @Jo-Be
Blev det något spel igår?Jag tvingades lämna in lite tidigare då vi har åska och regn o skakigt Internet!!. 44 andelar fördelade på två kuponger. Måtte det gå bättre för oss än för Frida och övriga svenska tjejer på längdskidorna nyss.
Normalt tar jag bort tre favoriter. Alltså - jag kan inte göra det idag. Favoriterna är befogade. Så lite fegspel. Däremot garderar jag och hoppas på fälla de största favoriterna. Bara så ni vet. Som trav idiot och kvälls trött så lägger jag mig tidigt och slår på TV 6.00 söndag och kollar då alla travloppen. Så om ni inte hör av mig så beror det på kvällströtthet. Imorron kommer bortförklaringarna och god tur till oss alla // JP
And 1
Spårlottningen vanns av 2 Sweetman. Spets och slut tror jag. Helt chanslös är Sweetman från bakspår. MEN. Nu körs han av en vaken kusk som har haft problem med droger. Men enorm kuskbegåvning. Han var en Elitkusk (krävs 6-7 kriterium) och sånt finns kvar i honom. Johnny Takter. Därför missar han inte starten. Egentligen en spik. Men nr 6 Eddy West är nog en bättre häst, och har vunnit många gånger på Solvalla med dess långa upplopp. Jag låser loppet på dessa två. ingen alls känsla för nån annan om inte Beartime skulle få loppet...näää
Avd 2
Stor favorit nr 4 Piamonte (60%) och vi som såg honom vinna den 5 januari imponerades. Så rätt favorit. Hur förlora? Men….….favoriten skall ut och resa, är inte van att öppna snabbt, kan få en tyngre resa, kanske brodd….vi provar fälla favoriten och garderar lite….
Avd 3
Härlig sportsligt 4 års lopp. 300 000 kr i förstapris. Första större unghästloppet i år. Många unghästar som gjort få starter. Var hittar vi sparade växlar? Kommande stjärnhäst får vi kanske se idag? Här streckar jag många, många då jag har svårt att analysera fram en vinnare. Problemet är vem är bäst de sins emellan?
Avd 4
Bra spår, toppform och bra start kusk. Visst. Nr 6 Vilja T har visat jätteform. Så prickar hon starten så rinner hon troligen undan in i mål. Men hon kan bråka med kusken och är lite lynnig....vilket hon gjort tidigare…..och det finns några andra ston som visat bra form. Urstarka och speediga Quarcia nr 15 är bästa häst. Men kusken brukar inte alltid räkna ut var mållinjen ligger i V75. Garderar med några ston som kan få vinnarhålet och komma ut på vallas långa upplopp…Donna står 20 bättre och Its a girl ....lämnar jag på Donnas bekostnad
Avd 5 Nr 7 Amelencius stor stor favorit. Vi provar igen. Spelvärdet är 75 % och då blir det rensning i totalisatorn om han “bränner”. Tyvärr kör Örjan och hans kuskhuvud är inställt på stora prissummor och stora lopp. Och i dag har vi finaler. Suck. Men Nr 4 finnen kan spjärna emot från start och kanske inte släpper när Örjan kommer. Men då parkerar väl han utanför nr 4 Astrum och vinner knappt men enkelt.
Avd 6
Redan i måndags bestämde jag mig. Nu är jag lugn. Nr 1 Global Adventure. SPIK. Hur jag än vrider och vänder är detta bästa hästen i form. Elitkusk Erik Adielsson kör. Fjädereffekten räddar nr 1 Global Adventure och han behåller spetsen mot Disco nr 6. Alla tror att nr 6 Disco Volante når spets. Men Global A är själv ganska startsnabb. Spetsstriden blir viktig men hästen är ung och hungrig jämfört övriga pensionärer. Så missar han starten tror jag vaken kusk, Erik, tar sig ut och kan vinna ändå. Så istället för att spika, storfavoriten, i sista loppet nr 4 Champ Lane väljer jag nr 1 Global Adventure i detta loppet. Spännande.
Avd 7
Visst - jag tror på nr 4 Champ Lane (spelvärde 44 %) men garderar för spel värdets skull. Timo Nurmos trodde han var stallets bästa chans.
Jag vill se spelkvittona.Gomorron. Trist. Känner mig deppad. Ingen pengar att dela ut. De tre största favoriterna vann och där garderade vi. Men jag är självkritisk och tog flera felval av hästar. Och maximalt oflyt. Förutom oturen så dags för bortförklaringarna. Läs här nedan ni som ids. Om jag inte får sparken så kör jag Åby nästa lördag.
Lopp 1
Sweetman sjuk. Halsimfektion. Och inte berättade han detta före loppet till tränare och kusk. Suck.
Beartime har jag haft med på bongen sista 5 gångerna. Men inte nu suck.
Trist flyga i första
Lopp 2
Favoriten vinner där vi garderar
Inte bra
Lopp 3
300 000 kr i första pris och svårt hitta vinnaren trots 7 hästar. Inte ofta man spricker med 7 hästar. Men nu sker det.
Jag erkänner. hade behövt 10 st för att hitta denna häst....trots Örjan.
Lopp 4
I två starter fungera nr 7 Vilja TYC och skulle spetsat.... men galopperar i den tredje...suck
Här tar jag bort Its A Girl nr 3 och behåller nr 10 Donna med Ulffe Ohlsson. Fel beslut.
Lopp 5
Bara Örjan kan vinna med en kantig favorit Amalencius nr 7 efter lugn start utan galopp
Nr 4 Astrum svarde inte vilket jag trodde han skulle göra
Vi garderar och favoriten vinner - suck
Lopp 6
Min spik spets. Sedan.....Sjuk häst igen enligt Erik Adielsson - men vet ej vad..... hästen stapplade i mål....som sista häst....suck
...så även om min andrahäst Hazarden vann före en tapper Bleu De Gers....depp
Lopp 7
Vi garderar min andra tänkbara spik favoriten, Champ Lane och den vann
Trist när man garderar
OK. Trodde alla kunde se de via ATG tillsammans. Det var första gången jag spelade ATG tillsammans så jag såg att v var 44 st andelar och 50 kr andel. Är det ingen som såg bongen? Då måste jag teknikkolla. Om jag kan kopiera bongen och lägga in den här.Jag vill se spelkvittona.
Det kan alla!OK. Trodde alla kunde se de via ATG tillsammans. Det var första gången jag spelade ATG tillsammans så jag såg att v var 44 st andelar och 50 kr andel. Är det ingen som såg bongen? Då måste jag teknikkolla. Om jag kan kopiera bongen och lägga in den här.
Jag är utskriven från Sverige så jag kan eller får inte logga in på spelsidor.OK. Trodde alla kunde se de via ATG tillsammans. Det var första gången jag spelade ATG tillsammans så jag såg att v var 44 st andelar och 50 kr andel. Är det ingen som såg bongen? Då måste jag teknikkolla. Om jag kan kopiera bongen och lägga in den här.
Den här rutan kommer upp när jag ska logga in.OK. Trodde alla kunde se de via ATG tillsammans. Det var första gången jag spelade ATG tillsammans så jag såg att v var 44 st andelar och 50 kr andel. Är det ingen som såg bongen? Då måste jag teknikkolla. Om jag kan kopiera bongen och lägga in den här.