Ni som inte ids läsa kan hoppa över mina funderingar nu när V75 körs i Foppaland dvs Örnsköldsvik och en ganska svår omgång vilket bådar god utdelning. Men då måste kryssen sitta rätt. En spik är jag säker på (Global Badman) och den andra velade jag bort…..hoppas alltid före på god tur och lite större pengar.... Min första hästar i loppen är understrukna och nu kör vi!!
Lopp 1
Spetsen tar nog Boden hästen nr 1 Maybach WF och då han är stark kan det räcka ända hem i boet men kusken har 2 V75 segrar på 53 lopp….så.12 Final Whistle har ruggig form och jag tror han kan speeda ner de trots dåligt spår och kort upplopp. Borde ta bort favoriten nr 7 då jag tror han är sämre över lång distans. Men han har springspår och träffar kusken…..
Ranking 1,5,9,12,10,7,4
Lopp 2
3 Olly Håleryd var tapper som V75 tvåa. Så korrekt att hon är favorit. Nu ska man tävla med hennes optimala huvudlag och det borde bära av till ledningen i ett tidigt skede. Men alldeles för stor favorit (63%) så den måste vi fälla. Jag tänkte gå kort på två med nr 4 men garderar bredare för här rensar det i kuponghögen om favoriten sviker. Nr 4 Cigars Eagle Owl bruka ha bra höstform och är rätt så kapabel (spelad till 2 %) och körs av en av våra Elitkuskar. Oro för spår 4 i volt då hon är 1.70 i manke dvs stor häst.
Ranking: 3,4,8,10,11,7
Lopp 3
7 Global Badmans insats som tvåa i Jubileumspokalen på Solvalla tidigare i år bakom San Moteur var ren världsklass. Han borde plocka ned detta pensionärsgäng med välkörande kusken Daniel Wäljersten. En tänkbar spik.
Ranking: 7,4,2,1,3
Lopp 4
3 Zargo går lite under radarn här 5 Brageson är en vinstmaskin men dåligt spår i volt och känns nog mer som en sprinter. Tror inte nr 1 håller spets och nr 6 Fyrkrafs är i kanonform och rycker pjäxorna nu(spelad till 2 %) Gardering. Om nr 12 går felfri är han starkast i fältet men strular alltid i voltstart.
Ranking:5,3,6,1,12,15
Lopp 5
Jämt och svårt lopp men lovande unghästen Knutte Sting nr 5 har kommit tillbaka efter skada. Utan pjäxor och jänkarvagn kan de räcka hela vägen. Uffe tror på sin nr 4 Drill och även där spännande material ändring. rycktussar och då garderar jag stor favoriten 8 Midyat Saz, som lottats till dåligt spår.
Ranking 5,4,8,10,1,2,6,12
Lopp 6
7 Amalencius B.B. är minst lika bra häst som favoriten och en tänkbar spik för bättre utdelning.Visserligen är 4 L.L.Royal stor favorit men jag tyckte han var blek sist trots V75 vinst.Nu är han i en högre klass också. Negativt kuskbyte tycker jag och fått på sig snabba kosingar. Jag rankar ner. Om nr 6 Global Bookmaker har lite tur med positionerna så kan ha vinna då har har absolut toppform.
Ranking 7,6,12,11,8,4
Lopp 7
3 Laredo Boko galopperade senast vilket var väntat i voltstart. NU med Elitkusk Magnus måste det vara en bra SPIK var min första tanke…. nu säger kusken Robert, som kör, 1 Kissinger Boko skall försvara innerspåret till döden….Han har vunnit 6 av 8 lopp där och distans gynnad också….så jag fegar ut då Laredo lär få vandra i dödens….och då blir det tufft. För att få lite möjlighet till högre utdelning blir det stor gardering.
Ranking: 3, 1, 8,10,2,6,12