V85 Trav

8 rätt gav 1 750 000 kr. Vi fick en femma som utbetalade 11 kr /0,40 per andel. 2 favoriter vann (Ulvsåsen och Crown Motion) 2 skrällar (Monsieur Chocolat och storrensaren Sazton spelad till 1 %. Resten medianspelade. Så det ser ut som vi befarade. Svårare.
Tabellen visar hur spelet gick. Kolla storspelarna.
1762640909389.webp

Ny chans på Eskilstuna.
1762640973709.webp

V85 är ett spel som ger högre utdelning om du hittar alla vinnare. Och storspelarna som spelar med insatser kring 2000-5000 kr måste nu hålla "käft". De har fått som de ville, men hitintill har de totalt misslyckats. Spikarna till helgen. Sist läste jag tipstidninarna så det glödde ur ögonen. Funderar på ge tusan i det.

1763022356878.webp

Idag provar jag något annat och få se om det räcker i vinstjakten på 8 rätt. Jag har läst spikförslagen. Nu ska jag lämna in supertidigt, lördag, utan påverkan. Om hästar blir hästar blir strukna så är jag trygg i mina reserver. God tur till oss alla..
1763162976619.webp
1763162938905.webp

Och för en hel "Gustav Adolf", 100Kr så blev min eller mitt samarbete med Harryboy detta.

Screenshot_20251115-102831~2.webp

Försöker att hålla mig till lågbudget spel och det är inte faan enkelt med V85 nya upplägg, jämfört med V75.
Hoppas verkligen att @jp hittar rätt i det nya träsket med tidig inlämning. :thumbsup:

@JBK.Ltd.
Väl travat!

• Like
Reactions: jp
Idag provar jag något annat och få se om det räcker i vinstjakten på 8 rätt. Jag har läst spikförslagen. Nu ska jag lämna in supertidigt, lördag, utan påverkan. Om hästar blir hästar blir strukna så är jag trygg i mina reserver. God tur till oss alla..
1763162976619.webp
1763162938905.webp

Åtta(8)rätt!
Snyggt jobbat @jp, men usel utdelning/återbäring för spelet.
Femmor och Sexor, vidare till jackpott, börjar nästan tro att ATG är ute för att skinna oss på slantar..

@JBK.Ltd.

Vi satte 8 rätt! Men "världsrekord i "skitutdelning". Suck. 8 rätt betalade 217 kr och de 20 st 7.orna per styck 6 kr så totalt 337 kr / per andel 14 kr. Det otroliga inträffar att 7 favoriter vinner och en tredjehandare (lopp 1 Kobra Brick).
1763245638236.webp

Återkommer med mer uppföljning när besvikelsen trots 8 rätt lagt sig.

V85 är ett spel som ger högre utdelning om du hittar alla vinnare. Och storspelarna som spelar med insatser kring 2000-5000 kr måste nu hålla "käft". De har fått som de ville, men hitintill har de totalt misslyckats. Spikarna till helgen. Sist läste jag tipstidninarna så det glödde ur ögonen. Funderar på ge tusan i det.

1763022356878.webp
Skojar du eller, tror väl fan att ATG gör förändringen för att dra in mer stålar och att spelarna får mindre.

När man ser vad @jp säger om stor spelarna, så är bilden närmare än man tror.
När storspelare inte ens hittar åtta rätt och vi har inga 4000 -5000kr att använda oss av, jag blev glad över @jp's att hitta åtta rätt.
@stef@n, det du säger är inte heller fel, tanken har också vandrat genom mitt huvud.

@JBK.Ltd.

Det blir intressant att läsa vad "krönikörerna" dvs de som är anställda av landets tipstidningar skriver om den senaste V85 utdelningen.
Alla dessa ska sälja andelar från 50 kr till 500 kr och lockar med miljonutdelnig.

Återkommer då jag har tillgång till:

Daniel Berglund, Travronden och KöpAndel.se
Johan Sjöstrand, Travronden KöpAndel.se
Krister "krukan" Eriksson, jokersystemet
Korhonen, Aftonbladet
Fredrik Edholm Expressen

Citat Daniel Berglund, Travronden:

Spelet då? Ja, inte riktigt lika roligt. V85 blev en bedövande tråkig historia med sju favoritsegrar och 217 kronor för åtta rätt. Utdelningen på fem och sex rätt understeg 5 kronor vilket innebär att 50 procent av vinstpotten går till jackpott och av den totala V85-omsättningen på nästan 91 miljoner kronor delades bara 32,5 procent ut till spelarna.
Att ATG lever i en annan tankevärld än spelarna har jag misstänkt länge och efter den här V85-omgången blev det ganska tydligt. I en av spelbolagets egna nyhetsartiklar gick följande att läsa efter omgången:
”Utdelningen för åtta rätt landade på 217 kronor. Något som förstås fick många spelare att glädjas under lördagskvällen.”
Jag är ganska säker på att de flesta spelare med åtta rätt hade helt andra känslor än glädje när de rättade sin V85-kupong den här gången…
V85-omsättningen var inte mycket att yvas över, knappt tre miljoner kronor mer än motsvarande omgång förra året, men jag tror nog att spelformen kan komma att växa hos spelarkåren. Däremot har den så omhuldade ”lördagsupplevelsen” tyvärr blivit sämre än tidigare. Bara tio lopp och V5-start redan i V85-2 känns iskallt och ett sämre upplägg än förut.

På lördag är det Jägersro. JBK är spelläggare och måste öppna spelet.
Johan Untersteiner verkar sitta på många chanser. Troligen spetsar Nilla Lane hela vägen då det gäller favoritdistansen 1640 m

Vi tar det lopp för lopp och i inledningen har stallet tre hästar ute i form av Magic Jewel, Rune Like Brodda och Kinky Rain (V85-1).
Citat från Expressen:
– Läget är lite lurigt för Kinky Rain och starten kommer avgöra mycket för henne. Men skulle det lösa sig tror jag på en fin insats och att hon kan vara långt framme. De andra två har fina lägen och behöver inte vara helt borta.

Sedan väntar Gulddivisionen där Karat River (V85-2) fick ett fint läge.

– Jag tycker A Fair Day höjer sig lite i loppet men bakom honom tycker jag att Karat River är en outsider. Han är åtgärdad efter förra loppet och känns fin.

I lägsta klassen selar man ut Have a Drink on Me (V85-3).

– Hon är riktigt i gång formmässigt. Hon är bara tre år och lite orutinerad så vi smyger med och jagar en bra placering i första hand.

Blixt Lane (V85-4) har två raka efter en tävlingspaus.

– Han har varit väldigt fin. Vi har siktat hit och jag tycker att han är bra för klassen. Tyvärr fick vi spår åtta, men löser det sig bara det minsta tror jag att han kan segerstrida ändå.

Royal Steel och All Dimensions (V85-5) kvalade in till Svensk Uppfödningslöpning.

– Jag tror lite mer på Royal Steel som är på rätt väg utvecklingsmässigt och tror att vi kan sluta långt framme här.

Nilla Lane (V86-6) har fått perfekta förutsättningar.

– Gör allting rätt och går strålande varje gång. Hon känns bara fin och vi har siktat hit efter senaste starten. Jag är nöjd med läget och på förhand är det här min bästa chans.

Smile Silvio (V85-7) står däremot lite tuffare till.

– Vi har ett bra smygläge, jag tror att han plockar ner många i spurten. Sen är väl risken att det blir för långt fram för vinst.

Spiktävlingen.
Efter två omgångar så håller JBK spetsen. Så passar bra att han lägger spelet nu!
1763545801178.webp

Har inte lyckats själv i spelväg, så jag är fortfarande ett osäkert "Kort", @jp
Och att min X.O. KEMP kom hem senast gör mig inte vinnare, så j-vlar svårt att hitta dem.

Ni andra har varit bättre än mig och om!
Ni andra vill att under hot och uteslutning från vårt andelsspel, så kanske jag möjligtvis kan ta tanken under behandling. ;)
Om min spik för Jägersro går in, så kan jag kanske ta nästkommande V85.

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Har inte lyckats själv i spelväg, så jag är fortfarande ett osäkert "Kort", @jp
Och att min X.O. KEMP kom hem senast gör mig inte vinnare, så j-vlar svårt att hitta dem.

Ni andra har varit bättre än mig och om!
Ni andra vill att under hot och uteslutning från vårt andelsspel, så kanske jag möjligtvis kan ta tanken under behandling. ;)
Om min spik för Jägersro går in, så kan jag kanske ta nästkommande V85.

@JBK.Ltd.
Ok om din spik går in så tar du min nästa (6 december) så kan Saxon ändra till mig, som spelläggare, nu på Jägersro. Och jag kan öppna spelet.

Tillbaka
Topp