Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

 
Central Chidlom står för första ölen sen början på oktober.

20231111_123703.jpg


20231111_123411.jpg
 
Kul och ha en store syrra som känner till lillebrors gillande för en smarrig Wiskey.

IMG_20231113_114736.jpg


IMG_20231113_114952.jpg


En försenad "Farsdag" gåva, fick den levererad med Bring idag.
Syrran, fick utav mig till hennes "morsdag" en flaska rödtjut utav mig, inte lätt att hitta passande vin till kräsen en, men nu är vikten jämställd prismässigt, syskon är något man måste vara rädd om...

En av oss är redan borta!


@JBK.Ltd.
 
Första gången jag köpt vin i plastflaska på bolaget.
En 1 liters potent portugis på 13,5 %.
GOLD 2023 VINORDIC WINE CHALLENGE

20231117_201520.jpg

Personligen är jag ingen "rödvins" drickare, men efter förslag från en vän, så tog jag i hitta och pröva mina smaklökar för Rödvins kulturen.

IMG_20231117_235631.jpg


Och sprang på denna, potenta Portugis(14,5%), den var snäll mot gom och smaklökar, så det blev lite som "Hmm?" smakar alla rödvin så här?
Men den fick mig att iallafall pröva olika röda vinsorter från andra länders viner, så att starta sent i livet med konsumera vin har blivit en nyhet, för mig åtminstone...

@JBK.Ltd.
 
Nä spanjoren var otroligt medgörlig :)

En Samarbetsvillig stackare alltså, inte undra på att europeer har blivit "mesar", tidigare så fick man stå ut med, Italienska Musse, Spanska Frasse och Farbror Hissler med sina Rehn viner.

Nu, kastar de in deras drycker för att göra oss Nordbor villrådiga och få oss övergå till vinblask. Istället för stolt hembryggt hård-vatten med en aningens fruktsmak(Bäret får inte ligga i för länge!), där endast procent och finkel räknas som smakbärare...

@JBK.Ltd. :laugh:
 
Personligen är jag ingen "rödvins" drickare, men efter förslag från en vän, så tog jag i hitta och pröva mina smaklökar för Rödvins kulturen.

IMG_20231117_235631.jpg


Och sprang på denna, potenta Portugis(14,5%), den var snäll mot gom och smaklökar, så det blev lite som "Hmm?" smakar alla rödvin så här?
Men den fick mig att iallafall pröva olika röda vinsorter från andra länders viner, så att starta sent i livet med konsumera vin har blivit en nyhet, för mig åtminstone...

@JBK.Ltd.
Jag började i tidig ålder att gilla vin. Redan vid 18års ålder. Faktiskt en soss tant som bjöd mig på Rioja vin, ja ni ser det sitter i än idag :)
 
Jag började i tidig ålder att gilla vin. Redan vid 18års ålder. Faktiskt en soss tant som bjöd mig på Rioja vin, ja ni ser det sitter i än idag :)

Tror jag var 16 el. 17 och fick utav mina bröder levererat två flaskor "Kir", det var mitt enda försök och inkörsport till "Vin drickande" vilket i sin tur genererade till en kväll att köra "Bussen", väldans ensamt jobb ingen klev ombord och följde med på resan...:D

@JBK.Ltd.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp