Vad har ni för intressen på fritiden

A

Anonym

Gäst
Tänkte det skulle finnas en tråd för vad vi har för fritidsintressen ..
Jag åker hoj i Thailand
samt i Sverige är det RC flyg ,jakt och fiske ....

Idag blev denna klar för provflygning

IMG_1720.JPG

IMG_1714.JPG

IMG_1718.JPG

Spännvidd 165 cm
33 cc radaial trecylindrig Saito bensinmotor , ca 4 hk
Kostnad exklusive radio ca 20,000 kr ;)

Vilken kul hobby om än lite dyr kanske. Själv har jag inte mycket tid över till hobbies när jag är hemma, familjen tar upp väldigt mycket tid. Men det kan bli fiske någon gång samt långa promenader när andan faller på.

Fiske är kul , men denna hobby behöver inte vara så kostsam , skall man som jag efter många med denna hobby hålla på med Skalamodeller så kostar det ...;)

Fiske är kul , men denna hobby behöver inte vara så kostsam , skall man som jag efter många med denna hobby hålla på med Skalamodeller så kostar det ...;)
Ja det är ju så att får man ett riktigt intresse så får det kosta. Annars tröttnar man, det är utveckling som gäller. Ditt flygande ser skitkul ut men jag får nöja mig med reguljära plan när jag flyger till mitt älskade Thailand.

Det är väl inga direkta intressen här på fritiden, brukar ta med mig paddan i ryggsäcken och pula lite

Till Berra , det finns inte många vettiga ställen att flyga RC på i Thailand , men i Khonkaen finns faktiskt ett RC flygfält , Kommer du från väg 2 (BKK) så tar du vänster vid korsningen central Plaza , (mot flygplatsen) kör några kilometer så ligger det på höger sida ..

Till Glimten: Att pula med paddan låter inte så sexigt . dvs .om du inte menar att du stoppar ner damen i ryggsäcken ;)

Till Berra , det finns inte många vettiga ställen att flyga RC på i Thailand , men i Khonkaen finns faktiskt ett RC flygfält , Kommer du från väg 2 (BKK) så tar du vänster vid korsningen central Plaza , (mot flygplatsen) kör några kilometer så ligger det på höger sida ..

Till Glimten: Att pula med paddan låter inte så sexigt . dvs .om du inte menar att du stoppar ner damen i ryggsäcken ;)
Då ligger det nära vårt nya hus, vi kommer att bo ganska nära flygplatsen. Kul, jag skall hålla ögonen öppna.

Samma hobby som du ponta..jakt fiske o modellflyg...håller till på Ripamfk och flyger, men blivit mest fpv quad sista året.köpte en beg spacewalker med en roto 35a i men letar efter en typ stjärna o sätta i den.trevlig modell på bilden

Kul att även du gillar detta ..En stjärna som passar i Spacewalker ?? Går det verkligen in en stjärna i den ? jag har haft två st Spacewalker Seagull , den mindre och denn större 2,05m , tycker nog att du skall satsa på en saito twinmotor runt 30cc om det är den större Spacewalker du har ...Saito är dyra men djäkla fina maskiner .. Iof så finns det ju andra fina bensinare , tänk på hur djäkla dyrt dlödstiftbränslet har blivit .....Var är Ripam FK ?

Såg när kag kollade att det är Kristianstad , har du vägarna uppåt Norrköping så flyger jag med NRK på F13 , ett grymt RC flygfält kan jag säga ;)

Jag pysslar också med RC. Började med bilar sedan helikopter och senare flygplan. Det har blivit en samling genom åren. 13 helisar, 4 flygplan, 3 bilar. Alla metanol drivna utom en quad som jag kör lite FPV med.

Älskar motorer. Var förr motobyggare inom dragracing. När jag sadlade om till datanörd fick RC intresset ta över meksuget.

Fotografering är ett stort intresse som jag skulle vilja hålla på med.

Den mesta tiden lägger jag dock på familj, arbete, hus i Sverige, hus i Thailand. Blir liksom inte så mycket tid över till annat men sysslolös är jag aldrig :)

Tänkte det skulle finnas en tråd för vad vi har för fritidsintressen ..
Jag åker hoj i Thailand
samt i Sverige är det RC flyg ,jakt och fiske ....

Idag blev denna klar för provflygning

IMG_1720.JPG

IMG_1714.JPG

IMG_1718.JPG

Spännvidd 165 cm
33 cc radaial trecylindrig Saito bensinmotor , ca 4 hk
Kostnad exklusive radio ca 20,000 kr ;)

Snyggt! Härligt med en Saito stjärna i fram. Jag kan höra ljudet :)

satte trottel och tre olika rates på radion i morse då jag tog bilderna , lite småplock kvar innan första fyget med den här , hade en likadan i Thaialnd , plockade ut maskinen samt servo mm sålde den tom samt köpte en ny i låda som jag tog till Sverige .. Gillar denna gamla skolkärra från sista kriget .. skall ta och filma lite och lägga upp här sen , då får jag med ljudet likaså .. Jag hade helisar ett tag i Thaialnd 450 samt både 500 0ch 600 synergi , för dyrt att flyga 3d när man kraschar ..... Hexokopter /Dron gillar jag inte ... skalkärror för hela slanten för min del , har ju hunnit med den del iThailand . var i Thailand resp sverige flyger du Nam Falang??

Räknas att jobba ? ;)
Annars känns inte som man hinner med så mycket, bilar är ett stort intresse har bara två Saabar kvar numera (körde mycket bana förr med Hondor) som skulle behöva lite omsorg...annars är det kul ut med båt och fiska men blir inte så ofta tyvärr.

I Thailand längre fram lär det helt klart bli att greja med bilar/motorer, samt bygga/snickra lite ;)

20160404_183145.jpg

53166-1442814.jpg

V4 saaben har man ägt och skruvat en del , hade även en Saab sport med tre förgasare . V4 an på Saaben var en riktigt bra motor anser jag , bränslesnål samt driftsäker , sen kom den där djävl... Triuphmotorn med 99 , då jobbade ett par år som mek på Saab i Solna ... hehe...

V4 saaben har man ägt och skruvat en del , hade även en Saab sport med tre förgasare . V4 an på Saaben var en riktigt bra motor anser jag , bränslesnål samt driftsäker , sen kom den där djävl... Triuphmotorn med 99 , då jobbade ett par år som mek på Saab i Solna ... hehe...
Ja V4 är ju från Taunus, går ju knö ner en Ford V6 om man fixar lite ;)
Själv håller jag mig till smågrejer som Weber förgasare, större avgas mm

Hade velat ha en 2takt saab 96 men de står ganska högt i pris numera.

Ford V6an var riktigt grymt bra , har haft flera stycken och även v4an i Taunus. Skulle kunna tänka mig en Ford med v6an igen ,, drog inte mycket soppa heller , minns att jag körde den på under litern

satte trottel och tre olika rates på radion i morse då jag tog bilderna , lite småplock kvar innan första fyget med den här , hade en likadan i Thaialnd , plockade ut maskinen samt servo mm sålde den tom samt köpte en ny i låda som jag tog till Sverige .. Gillar denna gamla skolkärra från sista kriget .. skall ta och filma lite och lägga upp här sen , då får jag med ljudet likaså .. Jag hade helisar ett tag i Thaialnd 450 samt både 500 0ch 600 synergi , för dyrt att flyga 3d när man kraschar ..... Hexokopter /Dron gillar jag inte ... skalkärror för hela slanten för min del , har ju hunnit med den del iThailand . var i Thailand resp sverige flyger du Nam Falang??

I Thailand har jag ännu inte hunnit att flyga har dock besökt fältet bakom stadion i Pattaya ett par gånger samt fältet borta vid elefanterna en gång. I Sverige är jag medlem i en klubb som heter Busy Bee och den ligger i Bålsta sex mil nordväst om Stockholm. Vårt fällt ligger dock i grannkommunen. Vi hyr mark av en bonde. Svårt att få tag i bra fällt i Stockholm med omnejd. Vi är med i SMFF och försäkrade via dem.

Min flygning är ytterst sparsam pga arbete och familj. Jag är ju egen företagare så det blir inte så mycket tid över efter att familjen fått sitt.

Grabben fyller sex år till hösten samt börjar skolan. Jag får mer och mer utrymme för egna aktiviteter. Nu måste jag bara renovera huset i Sverige då huset i Thailand så gott som är klart :)

Det fältet bakom Stadium i Pattis är mitt "hemfält" i Thailand , likaså är jag god vän med samtliga av de som flyger vid Elephant village (Utom en idiot till Engelsman som slår hundar med käpp), bla, jag som sponsrat den skitdåliga cement-runway som de har där , i december är det slut där då inga slantar finns , de har förstört intresset genom att det har blivit en djävl... krog som det sups mer än flygs på .. De kommer nog att vara uppe vid Stadium sen , tills de blir osams med Thaisen ;) De Thai som är däruppe är helt OK , jag är ganska nära vänner med flera av dem , Som Chai som verkligen kan flyga med sina stora 120/200 bensinmodeller , samt även ett par Amerikanare samt Australiensare .. Bra folk utan alkohol när de flyger , det gillar jag annars får folk gärna supa för mig men inte ihop med helikoptrar samt stora bensinmodeller , är ju fn livsfarligt

Tillbaka
Topp