Vad har ni för intressen på fritiden

Har bara varit folk med småmaskiner där när jag varit på besök. Skulle vilja frakta en heli till Thailand och ha där. Vi har ju en hel del mark uppe i Chaiyaphum att flyga på. Vore kul att ha något sådant att syssla med där uppe när man är på besök. Skall försöka ta mig till fältet bakom stadium lite mer frekvent vid nästa besök i Thailand. Vi har huset i Bang Saray så inte så långt att åka.

Ja alkohol och RC är ingen vidare combo.

När åker du ner nästa gång ? När vi är i Isaan så har jag ca 70 km till dig tippar jag , bor nära Phon . Även Birger bor nära dig om du inte visste , en supertrevlig kille ..Kommer att hyra ett hus nära Pattis från nowember till Juni , vet du nåt mellan 7-9000 thbt så skrik till , finns nog en del på andar sidan Sukhumwit ..

Nejdu ponta min spacwalker ligger på 10 kg o är på 2,6 m ,, så behöver nog en motor på minst 55cc.. o luskar vilken stjärna jag behöver...kolla gärna in på vår hemsida ripamfk.com....meetinget vi har v 29 lockar många modellflygare från hela norden. Och med ett eget fält som medlemmarna äger o camping med toa o duschar så står vi oss bra. Så välkommen till Ripa

När åker du ner nästa gång ? När vi är i Isaan så har jag ca 70 km till dig tippar jag , bor nära Phon . Även Birger bor nära dig om du inte visste , en supertrevlig kille ..Kommer att hyra ett hus nära Pattis från nowember till Juni , vet du nåt mellan 7-9000 thbt så skrik till , finns nog en del på andar sidan Sukhumwit ..

Ett förtydligande, vi håller till längst upp i östra delen av Chaiyaphum provinsen ca 7 mil väster om Khon Kaen.

Vet inte när vi åker inget planerat ännu. Försöker vara i Thailand endast under vintern. Sverige är för bra för att vara borta under sommaren :)

Har dålig koll på hyres marknaden.

Har fått svaret från god vän där nere att det finns massor av hus att hyra inom de av mig intressanta prisnivåerna .. Ja, Sverige är bra om man bor lite "Utsocknes" som jag bor , ser inget av skiten som Löfven skapat tilsammans med Reinfeldt, Norrköping kan man knappt åka ner till längre , vi åker in till willys samt stadskärnan ibland . Djäkligt tråkigt att en så fin stad är så farlig att vistas i ... skrämmande , ok , gå runt med en kamphund samt spray så klarar du dig säkert , men skall det vara så frågar jag mig själv... Då vet jag var du finns i Isaan , i i staden Chaiyaphum utan i provinsem . Ok då har du nära till RC fältet som jag beskrev för Berra tidigare ..

Har fått svaret från god vän där nere att det finns massor av hus att hyra inom de av mig intressanta prisnivåerna .. Ja, Sverige är bra om man bor lite "Utsocknes" som jag bor , ser inget av skiten som Löfven skapat tilsammans med Reinfeldt, Norrköping kan man knappt åka ner till längre , vi åker in till willys samt stadskärnan ibland . Djäkligt tråkigt att en så fin stad är så farlig att vistas i ... skrämmande , ok , gå runt med en kamphund samt spray så klarar du dig säkert , men skall det vara så frågar jag mig själv... Då vet jag var du finns i Isaan , i i staden Chaiyaphum utan i provinsem . Ok då har du nära till RC fältet som jag beskrev för Berra tidigare ..

Ja det fältet kände jag inte till, måste kollas vid nästa besök.

Tänkte det skulle finnas en tråd för vad vi har för fritidsintressen ..
Jag åker hoj i Thailand
samt i Sverige är det RC flyg ,jakt och fiske ....

Idag blev denna klar för provflygning

IMG_1720.webp

IMG_1714.webp

IMG_1718.webp

Spännvidd 165 cm
33 cc radaial trecylindrig Saito bensinmotor , ca 4 hk
Kostnad exklusive radio ca 20,000 kr ;)

Jag tycker om att vara i trädgården med att rensa ogräs, plantera blommor och olika ätbara växter. Jag tycker även om att handarbeta som sticka,virka och brodera. Jag gillar mat o bakning.
Tyvärr tror jag knappast någon här är intresserad av mina hobbies men vad gör det. :).

Det där verkar häftigt, men blir det inte dyrt med alla krascher innan man lär sig. Hört att helicopter ska vara ännu svårare att flyga?
Själv blir det golf nere I Ban Chang mest..

Det där verkar häftigt, men blir det inte dyrt med alla krascher innan man lär sig. Hört att helicopter ska vara ännu svårare att flyga?
Själv blir det golf nere I Ban Chang mest..

Idag med fina modeller och bra elektronik så är det inte så svårt att lära sig att flyga helikopter. Det finns också väldigt bra simulatorprogram att öva i.

När man väl sätter en heli i backen brukar det bli både spektakulärt och dyrt. Flygplan kan man laga med balsa och epoxylim, en helikopter lagar man med plånboken :)

Hmmm , beror nog på vad du har för flyplan , har ett som är uppbyggt kompositmaterial , bara kroppen ca 10,000 svkr . totalt ca 110,000 thbt , inget du limmar med balsa samt epoxy :)

Hmmm , beror nog på vad du har för flyplan , har ett som är uppbyggt kompositmaterial , bara kroppen ca 10,000 svkr . totalt ca 110,000 thbt , inget du limmar med balsa samt epoxy :)

Nä det var mer ett skämt. Men det finns inte många helisar, oavsett storlek, som är byggda av balsa.

Nä ,laga en HELI kostar slantar , jag hade en Synerhi som sagt , alldeles för dyta delar om man kraschar så jag sålde innan jag lyckades med det ;)

Soffan är den hobby jag utövar oftast. Ibland så spelar jag gitarr.
Kanske måste köpa några fler instrument så det inte blir långtråkigt.

Jag har egentligen ingen tid eller plats för någon riktig hobby.
Helst av allt så hade jag velat ha ett garage och en verkstad med alla möjliga "bra att ha" verktyg.
Motorer gillar jag att pilla med och då i form av hederliga USA 8:or.

Jo dom är ju lättskruvade i jämförelse med dagen modernare motorer , inga direkt små toleranser heller .
En gammal 350 går ju att skrämma upp ganska ordentligt dessutom,
Jo , jag har väl även jag en förkärlek till gamla jänkare ...

Jo dom är ju lättskruvade i jämförelse med dagen modernare motorer , inga direkt små toleranser heller .
En gammal 350 går ju att skrämma upp ganska ordentligt dessutom,
Jo , jag har väl även jag en förkärlek till gamla jänkare ...

Ja, smallblocken är dessutom mycket billigare än bigblocken.
Senaste motorn jag hade var dock en 454 LS-6:a.
Trevlig maskin, men hade hellre tagit en 427 L88:a.

För min del har det bara varit GM.
Hade jag skaffat mig en motor idag så undrar jag om jag inte hade fixat insprutning och överladdning av något slag.

Nya motorer håller jag mig borta från.

454 ls6a hade jag på sent 70 tal tal satt i en Chevelle , min polare här i Sverige håller på att stoppa in en 350 i en Volvo Duett , dessutom så är den enligt honom ordentligt iordninggjord av en Finländare som jag inte minns namnet på skall ge runt 500 hk , vilket jag betvivlar , mycket att ta ur en 350 , Min 454 ls6 gav ungefär detta , och då hade jag kostat på ganska mycket och fått mycket hjälp av mina polare på Ital america i Hägersten , Du kanske är för ung för att komma ihåg den firman , familjen Rosetti med sönerna Umberto och Franco som jag umgicks mycket med ..

Tillbaka
Topp