Vad tillverkar man på ett bageri uppe i en by i Thailand?

[ton][/ton]

Tack då vet jag det.

Så i sverige på sista vi kan säga 10 åren har du aldrig sett en färgglad kaka,bakelse,tårta på ett mindre bageri som ej behöver vara av en storlek som typ pågens?
Har jag gjort hur många ggr som helst även i mindre städer.
Går ju att beställa färgglada tårtor i alla former t.e.x efter ett yrke etc utan att det klassas som ett konditori p.g.a dom även bakar matbröd av alla de slag och sort.

Så du har aldrig besökt ett stort köpcenter/galleria i Th, som typ jämförbart med Central World eller Central Festival på 10 år?
Finns fler jättestora som funnits betydligt längre än 10 år men jag nöjer mig med att räkna upp 2st.
;)

Men för he...l..te läs längre upp i tråden. Att kommunicera med dig är samma nivå som med en 3-åring.

Vad tillverkar man på ett bageri uppe i en by i Thailand? Ursäkta frågan men har aldrig sett ett äkta bageri i hela thailand. Uppe i norr har jag sett en brödavdelning på Tesco. Är jag blind kanske. Äter sällan bröd.

Detta skrev du tidigare i detta ämne.

Såg du inte min smiley längst ner i det jag skrev som får dig att svära + kalla mig 3åring?
Du har ju inte sett nåt i sverige heller
tycker jag det ger ett intryck av.

:)

Man behöver ju inte använda kraftuttryck. Och respekterar vi varandra så fungerar det bra. Lite meningsskiljaktigheter kan man aldrig komma undan, det är diskussioner vi vill ha på ett respektfullt sätt.

Snacka om överjäst surdeg, men bara ni har rent mjöl i påsen grabbar kommer det nog att bli en sockerkringla annars är risken att det blir en hetvägg och då blir det helt andra bullar.

Ta nu och svalka av er med lite glasyr så blir det polkagrisar och annat godis!:D:D

Jag har svårt att förstå att en åsikt som Nam Farang hade kan röra om så mycket. Han tycker det verkar oätbart. Jag kan bara intyga att det smakar bara socker ... sen är ju thai de som gillar allt sött (därför de dras till oss).

Jag förstår Nam Farang och mig veterligen är bagerierna inte vanliga i Isaan, jag har nog inte sett något utanför städerna, men finns säkert.

Bakelser å tårtverk finns i drivor här men allt är oätligt. Tjejen blir helt salig när hon får smaka på Svenska bakverk, Thailand är värsta ulandet när det gäller allt ätbart i jämförelse med Sverige, sicket utbud vi har, nästan så man får en orgasm när man kommer in på Ica Maxi efter en lång vinter i Thailand.

Bakelser å tårtverk finns i drivor här men allt är oätligt. Tjejen blir helt salig när hon får smaka på Svenska bakverk, Thailand är värsta ulandet när det gäller allt ätbart i jämförelse med Sverige, sicket utbud vi har, nästan så man får en orgasm när man kommer in på Ica Maxi efter en lång vinter i Thailand.

Ja vad tusan åker vi dit för överhuvudtaget och får svälta i typ 30 dagar.
:upanddown:

Det bästa matbrödet jag har köpt i Thailand inhandlades på Makro i Nong Bua Lamphu. Det var typ fullkorn utan en massa socker, vill minnas att priset var ca 35 Baht. Helt i min smak, jag avskyr dom svampiga rostfranskbröden annat än i undantagsfall.

Det bästa matbrödet jag har köpt i Thailand inhandlades på Makro i Nong Bua Lamphu. Det var typ fullkorn utan en massa socker, vill minnas att priset var ca 35 Baht. Helt i min smak, jag avskyr dom svampiga rostfranskbröden annat än i undantagsfall.

Jag personligen kan klara mig utan matbröd av bra sort helt under mina dagar i Paradiset.
Finns så mycket annat som väger upp det.
Måste jag nu ovillkorligen ha det vet jag exakt var jag kan inhandla det.
:wai:

Finns ett par svenska bagerier här som gör ok bröd mm, äggmacka med kalles randiga är obligatoriskt till frukost även för tjejen.

Jeg er kanskje litt heldigere enn de fleste utlendinger i Thailand fordi min kjære baker fantastisk gode brød. For ikke å snakke om hennes kokkekunskaper generelt.

Tillbaka
Topp