Vädurskaniner

Hej

Jag misstänker att om jag börjar föda upp kanin så kommer många i området att vilja äta kanin, att dom inte äter det idag beror väl på att det finns ingen Farang som föder upp Kaniner , och att Thai skulle ta några nya tag ifråga om andra sätt att försörja sig (annat än risodling) är väl inte att tänka på :) Hund är enligt lag totalförbjudet att äta ,, men det kanske är andra lagar var du nu bor , vilket vi aldrig får reda på :D Tillex min tid fråga i annan tråd om det vänligaste MIGR. kontoret i hela Thailand

Hej

Jag misstänker att om jag börjar föda upp kanin så kommer många i området att vilja äta kanin, att dom inte äter det idag beror väl på att det finns ingen Farang som föder upp Kaniner , och att Thai skulle ta några nya tag ifråga om andra sätt att försörja sig (annat än risodling) är väl inte att tänka på :) Hund är enligt lag totalförbjudet att äta ,, men det kanske är andra lagar var du nu bor , vilket vi aldrig får reda på :D Tillex min tid fråga i annan tråd om det vänligaste MIGR. kontoret i hela Thailand

Hej

Det är kanske möjligt att få Thailändare att äta kanin på sikt, men man får nog räkna med att det kan gå trögt i ganska många år, bästa kunderna vore nog restauranger inriktade på falanger, kanin äts ju ex.vis i Frankrike, England och Spanien m.fl länder.

Tror inte heller att någon Thailändare skulle komma på tanken att föda upp kaniner till något annat än sällskapsdjur, men skulle det uppstå en efterfrågan på kaniner och kaninkött skulle säkerligen tusentals familjer börja med uppfödning ganska snabbt.

Jag svarade redan första gången du frågade var jag bodde, du måste ha missat det?

Men vi kan ta det en gång till, vi håller till i Nong Khai provins, i en liten by mellan Ban Dung och Fao Rai.

Mvh isan lover

Nong kai är riktigt fint , har bara varit i staden ett par dagar , men riktigt trevligt och ren samt välskött stad ;)

Hej

Ja den är helt ok, ganska lugn och fin, alltid mycket folk i rörelse dagtid och kvällar, men inget direkt nattliv, den stora marknaden, naga festivalen och stadens tempel drar mycket turister, främst ifrån Thailand och grannländerna.

Mvh isan lover

Hej

På tal om att det äts hundar på några platser i Thailand, det mest kända stället är väl Sakon Nakhon, här är en artikel i ämnet därifrån, polis slog till mot försäljare av hundkött där.

Police close dog meat shop in Sakon Nakhon
Authorities from the International Animals Trafficking Suppression Special Unit under Provincial Police Region 4 raided a dog meat shop in northeastern province of Sakon Nakhon and arrested three suspects.

The three men said they traveled to villages to buy the dogs in trade for goods or collected corpses of dogs killed by passing vehicles on roads.

Working with authorities from the Sakon Nakhon Office of Livestock Development, the special unit said the three suspects were from Baan Pang Kwang village in the provincial seats.

Authorities confiscated 70 kilogrammes of frozen dog meat at a roadside shop, on the banks of an irrigation canal.

The arrest came after local residents complained about their suspects trading for dogs in the area.

The suspects killed the dogs, selling the meat, prompting villagers concern about health and hygiene issues.

The three men confessed that they had been selling dog meat in the area for five months.

The butchered dog were sold for Bt80 a bag for raw meat and Bt100 for cooked meat.

Authorities charged the suspects with illegal trade and butchering animals and carcasses without permits.

Thais do not normally eat dog, but Vietnamese immigrants in Thailand’s Northeast brought the custom with them from abroad.

http://www.samuitimes.com/police-close-dog-meat-shop-sakon-nakhon/

Mvh isan lover

Undrar hur en Bullterrier smakar? :eek:
Kaniner hade min farsa när jag var liten. Lite som kyckling om jag minns rätt. Då åt man allt fast inte hundar. :p

Undrar hur en Bullterrier smakar? :eek:
Kaniner hade min farsa när jag var liten. Lite som kyckling om jag minns rätt. Då åt man allt fast inte hundar. :p
Har inte du nån hund ,, kanske är du kattmänniska , de brukar få hybris när deras katter blir dräpta av en Bullterrier . Har hänt två ggr nu på två och ett halvt år här i Sverige och en gång i Thailand

Har inte du nån hund ,, kanske är du kattmänniska , de brukar få hybris när deras katter blir dräpta av en Bullterrier . Har hänt två ggr nu på två och ett halvt år här i Sverige och en gång i Thailand
Jag har varken katt eller hund, på något sätt blir behovet mättad bara man tar sig ut på vägarna. :eek: Däremot har haft och den sista var en Bulldog så jag bara jävlas med dig :oops:

Tillbaka
Topp