B
b-tung
Gäst
ASGarv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På ASG i Västberga i Sthlm arbetade en gammal man som kallades uncle Hanke. Han var krigsveteran från kriget i Ryssland under andra världskriget. Han stred i Stalingrad på tyskarnas sida."legolas " sa:Jag kanske är trög och att du mackes menade nåt annat, men för mig är ASG stenklart just ASG, alltså åkeriet som DHL köpte upp......
men stämmer det inte så säga gärna, så jag får lära mig nåt nytt
legolas
Min fru läser nu Per-Anders Fågelströms bok "Mina drömmars stad", och där börjar ju Henning som hamnarbetear vill jag minnas. Det var ju för länge sedan, slutet på 1800 talet. Det var väl då när Lego var ung"legolas " sa:Ja du Sir One, jag började själv i transportbranschen 1967, 16 år gammal direkt efter 9:e klass. Nere i hamnen där var en helt och fullständt annorlunda värld än den som jag varit uppväxt i hemma i medelsvensson-hemmet i Järnbrott i Göteborg.
Dessa människor man träffade på därnere och som lossade och lastade dessa koventionella fartyg som hela tiden anlöpte Göteborgs hamn. Det var livsöden så man, när dom berättade för en, man nästan försvann in i drömmarna många gånger. jag gillade helskarpt lunchrasterna speciellt, när jag började fråga "gubbarna", och de började berätta minnen.
Vilken skattkista minnen är egentligen. Det är ur minnen som människan lär sig att gå framåt. De berättade och jag fick en fullständigt annorlunda respekt för gubbarna. Många av dessa var rena alkolister, och de drack alltid en halvflaska innan lunch vareviga dag. De skickade sina "löpare" till systemet, eller så köpte de loss ifrån de närvarande fartygen..
mern det dracks, det berättades och det arbetades hårt nere i hamnen. Och den tiden får man aldrig åter, ty alla, utan undantag ALLA av dessa fantastiska livsöden är nu borta och döda sedan flertalet år..... Lite sorgset att tänka på det faktiskt, för i takt med att dessa gubbar försvann ifrån jordens yta, i samma takt försvann även min egna ungdom.
Sorgset är också att tänka att man själv hade förmånen att få träffa dessa gubbar och få ta del av deras minnen, men det finns ingen i dagens värld som ens är någorlunda intresserad alls, och bryr sig inte ett skit... Tråkigt tycker jag,,, men låt oss alla dö bort,så får man väl se vad samhället har att falla tillbaka på... Jovisst ja, google finns ju, så ingen fara... Låt oss bygga upp vår framtid på google..... ;D ;D ;D
legolas
Vadå snabba i minnen i en dator?Det är storleken som har betydelse på ett minne.Det är prosessorn som skall vara snabb.Observera ingen upprepning och mer än en mening. ;D ;D ;D"ledarn " sa:Det krävs enormt snabba minnen för att datan ska fungera snabbt..![]()
![]()
Nu börjar du iofs upprepa "Observera ingen upprepning och mer än en mening.""gunnarg " sa:Vadå snabba i minnen i en dator?Det är storleken som har betydelse på ett minne.Det är prosessorn som skall vara snabb.Observera ingen upprepning och mer än en mening. ;D ;D ;D
"areeya " sa:Så..sant så!!!!! Hur i hel....ke kunde vi överleva?? Utedasset glömdes väl....när det var 25 ggr kallt och 2 cm springor i bräderna.....
Karma till SIR och ANUBAAN!!!!
Areeya
Vad vet du om min prestanda?Uttala dig inte om saker du inte känner till för du har väl inte googlat igen? ;D ;D ;D"ledarn " sa:Och för dig spelar inte storleken någon roll....??
Det fungerar inte ändå...![]()
Läs lite här om klockfrekvenser på Minnen....
http://sv.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM
Men visst har storleken på minnen en stor inverkan..![]()
![]()