Varför ha en thaifru???

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mrputte " sa:
Låter lite kryptiskt nu, men mellan mig och henne har det inte varit illa. Är för personlligt att skriva ut det här på forumet.

Skall väl igentligen vara personligt, men när du inte har någon nära som pratar samma språk + ett par droppar innanför västen blir det lätt att du skriver av dig för att försöka lätta på bördan när vissa saker händer.

Då är det ju skönt att vi har klarat oss bra, det blir tysta leken någon enstaka gång men ett förhållande med en svensk kvinna är väl aldrig helt friktionsfritt heller. Vi trivs väldigt bra tillsammans och förhållandet har blivit ännu tajtare genom barnen.

Att det blev en thaifru för min del berodde helt på slumpen, jag träffde henne hos en kompis och kollega för 4,5 år sedan och jag är oerhört glad att jag följde mina känslor och vågade ta det avgörande stora steget.

"Berralund " sa:
Då är det ju skönt att vi har klarat oss bra, det blir tysta leken någon enstaka gång men ett förhållande med en svensk kvinna är väl aldrig helt friktionsfritt heller. Vi trivs väldigt bra tillsammans och förhållandet har blivit ännu tajtare genom barnen.

Att det blev en thaifru för min del berodde helt på slumpen, jag träffde henne hos en kompis och kollega för 4,5 år sedan och jag är oerhört glad att jag följde mina känslor och vågade ta det avgörande stora steget.
När man möter någon från en annan kultur, med andra värderingar, religion, utbildning etc kan det så klart bli lite jobbigt ibland. Håller med Berralund, slump att min fru var thai, blivit bättre med åren både pga barnen, språk (hon pratar flytande svenska nu) och att vi lär mer om varandra för varje dag. Men man kommer aldrig ifrån att man kanske har olika värderingar i vissa frågor.

Sen känns det som de problem som en del har just nu kanske inte har med just att det är en thai utan mer kvinna och man kommunikation.

Jag vill gärna ha en thaifru men hittar inte den rätta. Har inte träffat så många här i Sverige, ingen verkar intreserad. Jag är kanske för ful.

"BERTIL " sa:
Jag vill gärna ha en thaifru men hittar inte den rätta. Har inte träffat så många här i Sverige, ingen verkar intreserad. Jag är kanske för ful.
De flesta bor i Thailand, lättare att träffa dem där ... inget ont menat bara ett tips

Jag hade tidigare en svensk fru. Hon upträdde så här.

En vinbox om dagen tillsammans med cigarretter, chips, gottskål, ost och en dokussåpa på TV. Arsle som en ladugårdsdörr och fet så hon kunde spricka precis när som helst.
Efter ett tag så kom den obligatoriska brakskiten. Oj så erotiskt.

Sådana här kvinnor finnes ej i Thailand så det kanske är därför man får dragning till dessa kvinnor.

Min Thaitjej är helnykterist och ser normal ut. Det kanske är det som gör skillnaden? Nu lever jag i alla fall ett bra liv och visst får man dela med sig av pengarna man har, men det är ialla fall billigare mot tidigare förhållande med svensk fru.

"bungalow " sa:
Jag hade tidigare en svensk fru. Hon upträdde så här.

En vinbox om dagen tillsammans med cigarretter, chips, gottskål, ost och en dokussåpa på TV. Arsle som en ladugårdsdörr och fet så hon kunde spricka precis när som helst.
Efter ett tag så kom den obligatoriska brakskiten. Oj så [ero_ti sk].

Sådana här kvinnor finnes ej i Thailand så det kanske är därför man får dragning till dessa kvinnor.

Min Thaitjej är helnykterist och ser normal ut. Det kanske är det som gör skillnaden? Nu lever jag i alla fall ett bra liv och visst får man dela med sig av pengarna man har, men det är ialla fall billigare mot tidigare förhållande med svensk fru.

Finns gott om feta fyllkärringar i Thailand också. Lika mycket som att det finns bra och dåliga fruntimmer i Sverige finns detsamma överallt.

Sen att en thaifru skulle vara billigare låter också som en fantasi. Har sambon/frun inget eget arbete så blir det tuffare ekonomiskt för de flesta. Likaså underlättar det om man har två inkomster vare sig man har thai eller svensk fru.

Grattis till ett bra liv :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp