Varför ska man peta tänderna med stängd mun i thailand

Enligt gumman så gör dom det för att dom inte vill att man ske se vad det är för mat dom ätit, jag har fått höra det många gånger att hålla en hand framför munnen när jag petar tänderna som vi falanger gör, hon gillar inte våran stil men jag brukar bara små le och peta vidare

Har också undrat över detta och har ju också en gång i tiden frågat henne varför Thai täcker för munnen när de petar eller rensar tänderna och hon säger att det är för att munnen ser smutsig ut, alltså mat mellan tänderna ser orent ut.

Sen har jag ju samtidigt sagt "när ni samtidigt kan utan vidare köra upp ett finger i näsan". Svaret jag fick var (...och ta det som ni vill). Jo det är skillnad på näsan och matstrupen. I mun, matstrupe och mage försiggår förruttnelseprocess och är smutsigt och mat mellan tänderna syns, men näsan andas man med och lungorna är rena och in i näsan ser man inte, hahah, ja det låter märkligt, man så menar hon i alla fall, vet inte hon kanske driver med mig, vem vet!:D

Jag petar sällan i mina tänder. Min mamma gör det. Hon täcker alltid för munnen med vänstrahanden när hon petar. Det är väl ofint.

Annars så var jag på Medelshavskryssning och svärfar måste alltid ha tandpetare. Nej det fick han inte när han bad om en tandpetare. Vår servitör för veckan var en indones och han förklarade att de inte har det på fartyget med förklaring att "det är ofint".

Tillbaka
Topp