Varför snikna Thaibrudar...... ;)

• Trådstartare Trådstartare b-tung
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Verkar som du o jag e rätt lika i omt o mycke
emoji3.png
emoji3.png

"glimten66 " sa:
Verkar som du o jag e rätt lika i omt o mycke
emoji3.png
emoji3.png

Ja det kan jag också hålla med om.
Tar livet med en klackspark och som det kommer jämt jag.
Det som sker det sker ändå vare sig man vill eller inte. Det bara är så anser jag.
Ett satans liv på mina vuxna döttrar att jag far till Thailand ofta eller så fort jag har möjlighet till det. Inte bryr jag mig om det
dom hör oftast bara av sig när det gäller att ha pengar ändå. Har väl inget för att ge dom ett Fett arv när jag dör. Bättre att leva ut fullt medans man kan.
:) :)

Er dialog är ljuv musik för mig även om jag inte har modet att fullfölja det hela fullt ut. Men hade man bara tänkt på pengarna så hade man aldrig tagit chansen och bildat familj vid min ålder.

Fan, man kan inte ta med sig pengarna i graven så varför inte vara lycklig och leva i nuet. Har inga barn sen tidigare så det behöver man inte tänka på.

"Berralund " sa:
Er dialog är ljuv musik för mig även om jag inte har modet att fullfölja det hela fullt ut. Men hade man bara tänkt på pengarna så hade man aldrig tagit chansen och bildat familj vid min ålder.

Fan, man kan inte ta med sig pengarna i graven så varför inte vara lycklig och leva i nuet. Har inga barn sen tidigare så det behöver man inte tänka på.

Vuxna döttrar, iallafall mina kan vara påstridiga som tusan.
Jag har erbjudit dom fler ggr att bjuda med dom till Thailand men dom vill inte följa med sin pappa dit så då får dom skylla sig själva anser jag. Spenderar pengarna på annat istället och det är ingen större konst att göra det fast man befinner sig i Thailand.
:)

"Hans Svensson " sa:
Vi är alla pengakåta, det är livets drivmedel, bson har rätt, klart man ska skriva ett äktenskapsförord om man har något av värde, - för övrigt tycker jag inte man behöver gifta sig, hör det förgångna till som jag ser det, men vi har alla olika uppfattningar här, det får man respektera.

Alla?

Nja, skulle inte tro det.
Fast själv är man nog lite pengakåt, fast man har ju gränser.

Eftersom jag vill sluta jobba långt innan 65 så sällar jag mig till de pengakåta, pengar gör en kanske inte så mycket lyckligare men det gör livet enklare och eftersom jag är lat av naturen gör det mig lycklig.

"andrejsdenruskige " sa:
Alla?

Ja pengabegäret behöver inte gå till överdrift bara för att dom är bra att ha.
Finns en gräns för allt precis som du skriver andrejsdenruskige.

Måste säga att jag finner vissa uttalanden vara lite komiska.
Typ.
Det sved när jag förlorade pengarna men jag gläds att dom gick till nån jag älskat.

Vem fn blir glad av att det svider?

"Neman " sa:
Ja pengabegäret behöver inte gå till överdrift bara för att dom är bra att ha.
Finns en gräns för allt precis som du skriver andrejsdenruskige.
Ja det finns ju gränser för vad man gör för att få dom men mängden har ingen gräns för mig iaf. Skulle gärna prova på att vara dollar miljardär.

Nån av er som inte anser pengar vara så viktigt som spelar på lotto, hästar el dyl?...

Jag gör det inte.

"bson " sa:
Nån av er som inte anser pengar vara så viktigt som spelar på lotto, hästar el dyl?...

Jag gör det inte.

Jag spelar inte på nån form av spel alls.
Inte på ATG heller även om jag är intresserad av Trav.

"bson " sa:
Klockan är 3.50 i sverige och du är uppe?

Ja jag vaknar av värk väldigt ofta och det går inte att somna om p.g.a värken.
Stör det dig att jag är vaken 03.50?
Skulle inte du sluta kritisera/ifrågasätta mig bson?
Och jag detsamma med dig..

"Neman " sa:
Ja jag vaknar av värk väldigt ofta och det går inte att somna om p.g.a värken.
Stör det dig att jag är vaken 03.50?
Skulle inte du sluta kritisera/ifrågasätta mig bson?
Och jag detsamma med dig..
Skärp dig nu Neman!!
Var läste du in kritik/ifrågasättande i den frågan?

"bson " sa:
Skärp dig nu Neman!!
Var läste du in kritik/ifrågasättande i den frågan?

Formuleringen av frågan var sån.
Hade du frågat Vad gör du uppe nu hade jag ej reagerat.
Men nu vet du varför jag delvis är vaken tidigt ofta/nästan jämt.
Nog om detta nu.

"Långeman " sa:
Det försvinner efter 6 mån. vistelse i Thailand, så var det för mig.Värme och massage, går din kropp mjuk och glad.

Så länge i ett sträck har inte jag möjlighet att vara i Thailand med dom förutsättningar jag har nu.

"andrejsdenruskige " sa:
Alla?

"Pengakåta" är fel ord, skulle inte använda det själv, jag kan ofta vara mycket generös och ge dricks exempelvis på 1000bath till en massage tjej jag gillade, det hände en gång, därefter c:a 100bath per gång vilket också egentligen är helt onödigt, driver bara upp priset men jag följer mitt hjärta. Hade en kompis här, en väldigt intelligent man men väldigt ekonomisk, ja, man måste nog säga snål, ger aldrig ut någonting utöver vad han precis är tvungen att ge.
Om man sett något av avsnitten av "lyxfällan" i tv så har samtliga missat att göra upp en BUDGET och har därmed noll koll på sin ekonomi. Det tycker jag är det minsta man kan göra samt skriva ett "äktenskapsförord" på bostaden så man inte ställs på gatan vid en separation. Man måste ju ta kontrollen över sitt liv och det är helt beroende av vilken ekonomi man har.
Man kan släppa kontrollen över detta en gång i livet och det är när det gäller ett verkligt seriöst förhållande med familjebildning som mål och barn med i bilden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp