Varmakällor

• Trådstartare Trådstartare glimten66
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Hej alla vet att det finns varma källor att bada i även i Thailand men var skulle gärna vilja åka dit o bada

Har varit på Island o badat men vill nu pröva även i Thailand så e det någon som vet var så berätta vart...

micke glimt

Utanför Chiang Mai finns det varma källor som man kan bada i, jag ska se om jag kan få tag namnet där jag var. Jag kan inte det själv :)

"Kycklingen " sa:
Utanför Chiang Mai finns det varma källor som man kan bada i, jag ska se om jag kan få tag namnet där jag var. Jag kan inte det själv :)

Tack kycklingen visste det va nån som hade koll ;=

Det är riktigt skönt faktiskt, har inte testat i Thailand men på norra sidan av Bali.

Varma källor bad får :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: av fem möjliga :wai:

"b-tung " sa:
Det är riktigt skönt faktiskt, har inte testat i Thailand men på norra sidan av Bali.

Varma källor bad får :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: av fem möjliga :wai:

Där ser ni gubbar det e inte så dumt , fasen ni får ta o pröva ;)

Här finns det en go varm källa. Mycket varmt och skönt för att sedan hoppa ner i vattnet som blev kallt som satan. Men det var underbart

Krabi Hot spring waterfall

"glimten66 " sa:
Fasen har ni aldrig bastat i Thailand dt e ju underbart ju :D
Jodå, jag har varit i en thailändsk sauna flera gånger.
Munkarna i grannbyn har en som flitigt besöks av "mina bybor". En avdelning för gubbar och en för de vackrare medborgarna. Tjejen är galen i sauna, ja det heter faktiskt så där.
En av munkarna skrattade gott när jag skulle in i värmen. " Hehe, you go sauna first time?
Jag försökte förklara för honom att sauna är ett ord från Finland och att jag har en egen, vedeldad, i torpet på Öland. Han trodde mig inte och försvann med ett skadeglatt? flin.
Fast, han begrep inte engelska särskilt bra.

På det området som vårt hus kommer att ligga i har vi faktiskt 4sr bastur eller vad det heter :) Det var så att högsta hönset i bolaget som bygger ( Q-house) fick för sej att detta var ett bra ställe så han låter bygga sej en jätte sommarstuga.
Väl där så betämmer han att bastu ska finnas. Vilket jag som älskar det tackar för.
Det är ju underbart att kliva in i en bastu som håller 85-95gr när det bara är 30-35 ute. Efter en timme eller så i bastun blir det som att komma ut i en svensk vårdag svalt och skönt, alla fall en stund :)
Sen blir man ju så ren och fin :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp