Värme

Liksom Ubon så konstaterade även jag en riklig förekomst av rönnbär så jag har ordnat mycket ved och ett par nya termobyxor.

Den rikliga förekomsten av rönnbär betyder en snörik vinter här där jag bor och inte kyla.

Vilket som är rätt, så har det väldigt liten betydelse då det bara är två veckor till boarding :)

Den rikliga förekomsten av rönnbär betyder en snörik vinter här där jag bor och inte kyla.

Vilket som är rätt, så har det väldigt liten betydelse då det bara är två veckor till boarding :)
för mig ca 10 veckor ,men då har det slutat regna ,, ta med dig simfenor :):):)och snorkel till bilen 55

Snorkel och simfenor finns alltid i bagaget för första tiden blir med kristallklart vatten och vita stränder utan regn.
Havet lockar.......:):)
Mitten av december blir det Thailand och förhoppningsvis utan regn då.
Satt och pratade dykning med en kompis alldeles nyss, mycket bättre i Phil än i Thailand, snart är alla koraller livlösa i Thailand [emoji35][emoji35]

Satt och pratade dykning med en kompis alldeles nyss, mycket bättre i Phil än i Thailand, snart är alla koraller livlösa i Thailand [emoji35][emoji35]
Dom har väl det problemet i Philippinerna med?
Dom har haft innan iallafall stora problem med att fiskare använder sprängmedel och cyanid som tagit död på korallreven i filipinerna men det togs tag i det så kanske blivit bättre nu du som är insatt?

Är ju tyvvär ett stort världsligt problem för tillfället att korallreven dör överallt runt vår jord.

Kompis skickade bilder från Pattis för en stund sen ,, sol , bara Sol, men igår regnade det som fn såg jag ...

Mycket bättre i Phil, men som Jonas säger finns det stora problem med fiske med sprängning och cyanid.
Nu är man mer medvetna om detta och har fredat många områden.
Sen är ju mängden korallrev mångfalt mer där.
Närheten till djupare kallare vatten gör att Phil har mer artrikedom och mer välmående koraller än de grundare vattnen vid Thailands kuster som lättre får döda koraller vid varmt vatten (+30c)

Tillbaka
Topp