Videosnuttar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

paginatus

Medlem
Då det är över två tusen registrerade användare borde det finnas många med små videosnuttar på sina datorer att ladda upp till Youtube och sedan lägga upp här.
De flesta har väl videofilmat t.ex. Songkran eller Loy Kratong. (Ursäkta stavningen).
Kan ge ett exempel på min storebror som aldrig tidigare varit i Thailand..........

"legolas " sa:
gunnarg, nu när du ändå bor så nära Thailand (Malaysia), så kan du väl ta med din fru och besöka det riktiga Thailand, och se hur det ser ut... Det som du endast sett i "Illustrerade klassiker", youtube-videos samt foton här på forumet....

jag lovar dig att du kan få glädje av det, så har du ju dessutom något som du kan prata med din "släkt" om därnere bland malajer och muslimer.

legolas
Att påstå att Isaan är det verkliga Thailand är lika dumt som att Lappland är det verkliga Sverige. 8)

Sverige består av Halland och Småland samt där norr om liggande fäbodar.

Om någon säger Blekinge eller Skåne så är det Danskt.
Gränsen går vid Brömsebro.

Sjulle sedan Isaan va de rediga Thailand, så är jag nog glad att jag sitter på Koh Phangan.

Här är det Thailand alla dagar, utom vid Fullmoon.
Då är det PARTY!!!

Phuket har den näst högsta medelinkomsten i Thailand efter Bangkok och turistnäringen är Thailands största inkomstkälla.Dä du Legolas!! ;D

"legolas " sa:
Tänk va kaxig en man kan vara (gunnarg och Kentbra) som bor på en tarm av ett land. De bor på en tarm som är mer som en blindtarm. Denna blindtarm producerar absolut ingenting och bidrager inte nämvärt till landets ekonomi.

Man sitter alltså och gastar och ropar och har inget "på fötterna". När fördelningen av pengar i Thailand sker, så står Phuket högt upp på listan över behövande. Här finns inga inkomster alls, och landet i övrigt måste då skjuta till medel som andra landsändar i sitt anletes svett har fått arbeta ihop.

Kanske det krävs "efterblivna" landsdelar för att få ihop en ekonomi för ett land. Ty att tro att "glidare" och semesterfirares pengar skulle räcka nåt nämvärt är som att tro på tomten tycker jag...

Salaam abduleikan
Denna omtalade "tarm" i Los drar till sig en massa kosing genom snuttande. Kosing som hamnar i Isaan i snuttornas fattiga hembyar. Jag har inga videosnuttar på verksamheten..

"Sir One " sa:
Denna omtalade "tarm" i Los drar till sig en massa kosing genom snuttande. Kosing som hamnar i Isaan i snuttornas fattiga hembyar. Jag har inga videosnuttar på verksamheten..
.....och sedan gifter sig snuttarna sig med en farang och tvingar honom att bosätta sig i Isaan och försörja hela byn. ;D ;D ;D

Hårda ord från tre(3)velourgossar, Kentbra, gunnarg och legolas!!

Ni vet väl alla tre: Att pinka i den andres bakgård, gör grannsämjan lidande...

"legolas " sa:
Enligt Thailand själva, så pratar du strunt. Turistnäringen står för UNDER 5% av inkomsterna i Thailand. Det är alla exporter som Thailand har som drar ihop de mesta skattemedlen och inkomsterna. Ananas, Ris, sockerrör, Tapioca m.m. är enorma mängder som vida överstiger turistnäringen säger Thailand själva....

DET DU.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Sir One - Att Bangkok skulle ha den största medelinkomsten av alla i Thailand låter helt fantastiskt. Visst, jag tror säkert att de allra rikaste och inflytelserika finns där. Men jag undrar hur man räknar ut en medelvärde på en befolkning på 9-12 miljoner människor som finns och verkar där i Bangkok, där endast 5-6 miljoner är registrerade där.

Resten av människorna i Bangkok som finns där "räknas inte", de räknas däremot i de byar de är skrivna i, och drar ner inkomsterna där i stället för i Bangkok där de verkar...

Snygg statistik du tar fram din gamle rörläggare ;D ;D ;D

legolas
Lego, du oskyldige yngling. Har du aldrig sett flickorna med sugmunnar med vilka dom betjänar sina kunder. Du tror väl inte att dessa inkomster redovisas för myndigheterna? Turistnäringen omsätter säkerligen mer än 5% av den totala omsättningen i Thailand genom slik verksamhet. Nu är jag kanske en udda farang som aldrig låtit sig betjänas av proffsen utan jag håller mig till en enda, så min estimerade statistik kanske inte är att lita på. Håller mig än så länge till henne i alla fall.

"gunnarg " sa:
.....och sedan gifter sig snuttarna sig med en farang och tvingar honom att bosätta sig i Isaan och försörja hela byn. ;D ;D ;D
Här finner vi ett intressant fenomen som kanske knyter samman sugmunnarna med isaantjejerna. Den unga dam som jag tänkt mig en framtid med envisas att jag ska köpa land INNAN vi slagit samman våra påsar på riktigt, innan jag mer permanent tillbringar min tid med henne. Hon blir skitsur när jag nekar och när jag omtalar alla de västerlänningar som blivit blåsta in på bara skinnet av fagra kvinns i sydostasien. Det är pengar som i hög grad styr deras "känslor" i en riktning gynnsam för dem och för familjen.
Till eventuella nytillkomna thaifrälsta säger jag: VAR FÖRSIKTIG OCH TRO ALDRIG EN THAI INNAN NI LÄRT KÄNNA DEM ORDENTLIGT. Dom är mästerliga på att slingra sig ur pinsamma samtal och situationer. Först om dom ställs inför oemotsägliga bevis kan dom falla till föga och säga hur saker förhåller sig.
Ännu efter en längre tids samvaro och förhållande behandlar jag min unga dam med respekt men väldigt försiktigt.
Hon fyller förresten år idag den 16/6. Född 1979.
Enligt vårt sätt att räkna blir hon 34. Enligt Isaan-sätt blir hon 33.

"legolas " sa:
Juni är en fin månad för A-barn i Thailand synes det mig. Min madam fyller år 18 juni.....medans jag själv är en röten vädur 18 april..... Sorry man kan inte få allt

legolas
Sorry, Jag skrev fel. Ooy fyller IDAG, den 16 januari.
Själv tillhör jag A-barnen, född i juni som jag är...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp