Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Nu blir det nudlar, mest varmrätter idag, korvstroganoff och nudlar till frukost, Quarter Pounder meny till lunch och Ramen nudlar till middag.

20240411_185355.jpg


20240411_183501.jpg


20240411_185640.jpg
 
Dagens enkla lunch blir ris och wookade fläskben med söt chillisås och en Chang pilsner men utan is för har ännu inte blivit så acklimatiserad att jag tycker om is i ölen. Varmt och fuktigt annars så det gäller att få i sig bra med vätska om man är utomhus. inga bestick för jag är ju i Issan och man äter ju med händerna ;) En kopp riktigt starkt kaffe eller en espresso brukar sitta fint efteråt.

IMG_7285.jpeg
 
Före jobbet idag rensade & saltade jag 3 nöthjärtan för att röka sedan nästa vecka.
Kompisen ska ha ett & min gamla jaktkompis ska få ett. Och det sista tar vi själva.

20240413_155754.jpg
Får mig lite att tänka på tvserien V som gick under 80 talet och var så hemskt med dessa alien som hängde människor på krokar och förberedde för foder.
Men är ju vi, vi föder upp liv, krokar upp, visar upp..
Inget illa ment bara reflektera över hur vi gillar en välhängd blodig köttbit på bild ;)
 
Före jobbet idag rensade & saltade jag 3 nöthjärtan för att röka sedan nästa vecka.
Kompisen ska ha ett & min gamla jaktkompis ska få ett. Och det sista tar vi själva.

20240413_155754.jpg
De Älg o nöt Hjärtan jag saltar in röker kör jag med saltlake nitritsalt ca 7 till 8%, , Sen brukar jag bort fettet på hjärtat innan rökning, O det e jag det , Alla kör vi olika
 
De Älg o nöt Hjärtan jag saltar in röker kör jag med saltlake nitritsalt ca 7 till 8%, , Sen brukar jag bort fettet på hjärtat innan rökning, O det e jag det , Alla kör vi olika
jag hade inte börjat skära bort nåt när jag tog fotot,själv torrsaltar jag det som torkas & röks.. Har en kompis som gillar när det är kvar fett,men jag gillar inte det. Börjar ju kleta på tänderna när man äter köttet..
 
En kompis dotter har nu börjat att laga mat som hon säljer hemifrån och som jag provade på första gången och det var smakade väldigt bra och det räcker till en portion ytterligare framåt kvällningen då jag brukar vilja ha något i magen. Khao Pad Moo, Kai Dao (stekt ris med griskött och stekt ägg). Rundar nu av med några espresso som sitter perfekt speciellt efter att man ätit i mitt tycke. Det är väldigt varmt ute nu och att ha stora fläkten på för fullt hjälper visserligen men förflyttar mig strax in mitt rum som är AC kylt.

IMG_7289.jpeg
 
En kompis dotter har nu börjat att laga mat som hon säljer hemifrån och som jag provade på första gången och det var smakade väldigt bra och det räcker till en portion ytterligare framåt kvällningen då jag brukar vilja ha något i magen. Khao Pad Moo, Kai Dao (stekt ris med griskött och stekt ägg). Rundar nu av med några espresso som sitter perfekt speciellt efter att man ätit i mitt tycke. Det är väldigt varmt ute nu och att ha stora fläkten på för fullt hjälper visserligen men förflyttar mig strax in mitt rum som är AC kylt.

IMG_7289.jpeg
Kul! Alltid roligt med en Thai som är om sig och kring sig.mite driftig och entreprenör!

Hoppas det funkar och håller i sig!

Det har funnits några på forumet men efter att nyhetens behag har svalnat så.har det tyvärr runnit ut i sanden verkar det som....
 
Kul! Alltid roligt med en Thai som är om sig och kring sig.mite driftig och entreprenör!

Hoppas det funkar och håller i sig!

Det har funnits några på forumet men efter att nyhetens behag har svalnat så.har det tyvärr runnit ut i sanden verkar det som....
Här började det bra, frugans pizzagrej gick bra tills 7/11 öppnade utanför och kopierade hennes pizzakoncept i butiken.
Nu har vi även fått pizza company i området och enda glädjen jag kan se på det är väl att ser ut som 7/11 pizza intåg blev utkonkurerat som frugans blev av dom.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp