Fotbollstråden 2024

 
Började ju bra för Mjällby:thumbsup:
Men idag blev det bara en poäng tyvärr :(

1713028146051.jpeg
 
Reinfeldt hejar väl på Djurgården om jag inte minns fel?

Kan man inte bli landshövding kan man ju satsa på att bli nåt stort inom fotbollen.

BTT
Ja tyvärr var det dif
Fy tusan, då är det slut med UEFA! Han förstör allt han rör vid den token. :thumbsdown:

som fick svartepetter
Fotboll som fotboll om jag får säga min mening. Men något större är väl inte på gång eller...
Fotboll som fotboll om jag får säga min mening. Men något större är väl inte på gång eller...
tuk-tuk skrev att något em var på gång
 
Fast jag saknar papperstidningen, ner på brunnsparken in på pressbyrån köpa sig en kvällstidning och sen bort till kinesen och ta en lunch buffe och bläddra igenom den.
Eftersom det bara är jag som har något större intresse av tidningen så funkar det bäst så här. Dessutom väsentligt billigare och kontinuerliga uppdateringar under dygnet.
 
Ja en prenumeration på DN papperstidningen kostar ca 1000 kr i månaden numera.

BTT
Ja, men sätta sig vid lunchen och slå upp en tidning slår att dra upp telefon i känsla.
Dock är tel bättre uppdaterad.
Dock inte 100% att så bra, man behöver inte veta allt och det som oftast står i blaskor oroa sig om allt vilket många gör.
Nu har tex innebördeskriget i Mayanmar urartat, thailand har gjort klart för att ta emot +100.000 flyktingar på kort tid, behöver jag veta det? Frugan vet inte ens att inbördeskrig i grannlandet, tror få svenskar vet med, dom tror att alla kollar på Ukraina.
 
Hur fan hamna jag i denna tråden, självklart blir det ot då diskussion ofta går över i annan.
Men sonen hade iaf MU tröja på sig igår som frugan köpt.

20240414_135813.jpg
 
Problemet med fotboll som jag ser är allt hat och hulliganism.
Kommer ihåg första gången när ung och tågluffa i uk, första frågan och agressivt uttalat, what is your team.
Som noll fotbollintresserad så stod som frågetecken först.
You understand what I saying, what is your team!
Öööh Häcken.
 
Problemet med fotboll som jag ser är allt hat och hulliganism.
Kommer ihåg första gången när ung och tågluffa i uk, första frågan och agressivt uttalat, what is your team.
Som noll fotbollintresserad så stod som frågetecken först.
You understand what I saying, what is your team!
Öööh Häcken.

Tycker nog att hatet och hulliganismen blivit allt mindre på matcher i ex England och Tyskland under senaste tio åren.

Var väl som jävligast på 80 talet.

Numera är det ju mest slips och kavajerna som går på fotboll i premier league. Där har fotbollen tappat sin själ. Mellan 800 och 3000 sv kronor för att se en match i London.

BTT
 
Tycker nog att hatet och hulliganismen blivit allt mindre på matcher i ex England och Tyskland under senaste tio åren.

Var väl som jävligast på 80 talet.

Numera är det ju mest slips och kavajerna som går på fotboll i premier league. Där har fotbollen tappat sin själ. Mellan 800 och 3000 sv kronor för att se en match i London.

BTT
Jasså, inte märkt att försvunnit, mindre uppmärksammat kanske.

 
Vet inte om det finns något intresse härinne att diskutera superettan i fotboll?

Men jag i alla fall har tre lag jag följer.

Helsingborgs IF

Landskrona Bois

Degerfors IF.

Är det någon annan som följer något lag i denna serie så berätta gärna det.

BTT

Fast jag saknar papperstidningen, ner på brunnsparken in på pressbyrån köpa sig en kvällstidning och sen bort till kinesen och ta en lunch buffe och bläddra igenom den.

Eftersom det bara är jag som har något större intresse av tidningen så funkar det bäst så här. Dessutom väsentligt billigare och kontinuerliga uppdateringar under dygnet.

Ja men gjort en bra grej och gratis bindor för alla kvinnor utanför förhållande och inte i gemensam ekonomi tycker jag att en ekonomi som Sverige skall ha.
Eller ett skatteavdrag, utgift vi killar slipper och blir en del per år.
Vad säjer du om en storsatsning på damidrotten med gratis bysthållare, har du någonsin sett en sminkhylla som är mindre än 25 meter, vad tror du det säljs mest av på apoteken medicin eller krämer, det blir väl mera fotboll i tråden efter att Djurgården har tagit klivet upp i SHL. ;)
 
 
 
Tillbaka
Topp