SV: Det nya positiva Thailand och drömmen om pradiset

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För över stålaran till Thailand nu när kursen är bra och plocka ut dem i cash och gräv ner dem, sen kan du låta frun ärva en skattkarta ;D
 
Jo men det finns ett stooort problem . Som Svensk så åtnjuter du inte vanliga asylsökandens rättigheter , bara skyldigheterna .... ;D ;D

IOFS så kan man ju sola utav bara den , kasta passet i WC stolen på flyget från tillex Doha , dra på sig lämplig bonad ,, då löser sig alla problem ;D ;D ;D

Abslut inget elakt menat , men det är ju defakto så att man inte riktigt vet vara man skall spara , i "trygga Sverige" som inte längre är tryggt , eller i otrygga Thailand som kanske likförbann... är tryggare än Sverige ...
Svårt att säga ..för en halv Thaiare i landet befolkat av :afro:
 
"Phonta " sa:
Hmmm. du kan ju då PMa mig och tala om var detta skulle vara , skatteparadisens tider är slut Jersey ,Nice alla kollas de upp av div myndigheter ... samt hur når du dessa och gör överföringar samt hur öppnar du dessa konton från Thailand, tänkte inte åka jorden runt för att öppna konton ;)

Har du pengar sparade så är väl Sverige ett skatteparadis.
Finns väl ingen förmögenhetsskatt här.

Att det blir några % på kapitalvinst är väl inte så noga.
 
JO, du har helt rätt med dagens kurs mot THBT , visste jag att den står sig så hade jag inga problem med att välja , dock tror jag inte att detta varar i evighet... :D
 
"Phonta " sa:
JO, du har helt rätt med dagens kurs mot THBT , visste jag att den står sig så hade jag inga problem med att välja , dock tror jag inte att detta varar i evighet... :D

Tror inte du behöver vara så orolig, Sverige kommer inte att krascha mot omvärlden som ni tror.
 
"Phonta " sa:
Hmmm. du kan ju då PMa mig och tala om var detta skulle vara , skatteparadisens tider är slut Jersey ,Nice alla kollas de upp av div myndigheter ... samt hur når du dessa och gör överföringar samt hur öppnar du dessa konton från Thailand, tänkte inte åka jorden runt för att öppna konton ;)
Libanon funkar bra. Byblos bank.
Man lär kunna få ett nummerkonto i Estland men om detta vet jag inga detaljer.
 
Libanon ;D mer skurkar i det landet än i Thailand ..

Estland däremot kan det gå bra för , vet inte hur det ser ut idag ,men för ett antal år sen gick det riktigt bra där ....
 
"Phonta " sa:
Libanon ;D mer skurkar i det landet än i Thailand ..

Estland däremot kan det gå bra för , vet inte hur det ser ut idag ,men för ett antal år sen gick det riktigt bra där ....
Risken med Estland är EU. Så icke med Libanon men, gott om skurkar finns där.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
"borat " sa:
Inga möjligheter till anonyma konton där idag.
Men inget samarbete med banker i Sverige? För en del är detta viktigt. Inte för mig, jag betalar skatt i Libanon


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
Anonyma konton inom EU kan man nog glömma.
Om man hittar ett ställe där det funkar till vettig risk är det nog bara en tidsfråga innan det skiter sig så som dom jagar svarta stålar nu för tiden.
Jag hade låtit slantarna sitta kvar i Sverige, inger risk att vi kursar inom er livstid gubbar ;)
 
"Sir One " sa:
Men inget samarbete med banker i Sverige? För en del är detta viktigt. Inte för mig, jag betalar skatt i Libanon


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2


Kan nog vara så, men det Estniska skatteverket har grym koll, och ifrågasätter mycket lägre summor än vad dess svenska motsvarighet gör.
Så man förblir inte anonym särskilt länge.
 
Lika bra att du ger stålarna till frun på en gång Phonta, så kan du ju gå med i All in klubben sen ;D
 
;D ;D ;D nej , det kommer inte att hända, så länge de är i sverige är de säkra ..
Nåväl , vaknade idag upp till en betydligt skönare temperatur än igår , idag 29grader
kl 0600,igår eftermiddag 41 gradet kl 1900 ..inte så skönt att jobba med hojen då , håller på att utröna vilka gängor samt stigningar skärmarna är monterade med , fula bultar hatar jag , vill byta ut mot syrafast med snygg insexskalle ...

Beträffande svärfars grästrimmer så tog han ju bort den till sitt hus igår , detta då jag ville vila en stund efter att jag jagat runt i Phon i 6 timmar +40 grader celsius Jag ag brukar ta en "powernap" i AC vid lunchtid varje dag , räcker ju med en halvtimme eller så , emellertid så kunde han inte vänta utan detta skulle ske snabbt som Fa.. som alltid när det gäller Thai , så gubben tog maskinen och skulle montera magneten själv .Senare i går kväll fick jag höra av frugan att nåt annat "gått sönder" och den skall idag in för reparation .. Då så tänker jag , då är problemet ägt av dem själva :) jag själv håller på att montera "Pat Lom" i taket över matplats och mekhörna ,skönt med lite svalka , men det skall ju borras in el samt fästas (klamras) kabel , det är skit att stifta i dessa betongsuggor/väggar när de blivit några år , hårda som fa... är de .....

:D
 
Jag plockar fram din tråd Phonta och hoppas självklart du vill fortsätta att skriva i den.
Många med mig undrar hur det går nu? Vad har hänt sen du skrev här sist?
:wai:
 
Det nya positiva Thailand har blivit ganska positivt , frugan och jag har ett bra liv just nu . Vi är nu på en rundresa i södra delen av Pattayaregionen , för närvarande i Mae Phim... Mycket dåligt väder samt elproblem trots en hel del stora hotell mm. Undrar hur det skall gå med en massa Falanger inom kort. Falanger som satsat miljoner i "condos" men sen inte under långa tider har någon el. Annars vackert med en helv.. massa hundar . Svårt att motionera vår ungtik med alla lösspringande hundar . Hon har blivit en krävande tik ,stenhård i psyket och kräver mycket av oss som hundägare ... En Bullterrier är inte som andra hundar,de är otroligt smarta och tuffa små hundar , inte alls som "alla andra terriers". Vi har min 750cc Shadow på pickisflaket , har en ramp som gör det enkelt att köra av/på den . Grymt praktiskt,bilen är kanon ,kan åka vart vi vill och ha hojen och hunden med oss ... Har vart i Pattis en vecka fram till i onsdags men åker nog dit igen i morgon lördag, har en ev köpare på hojen .. det var ju en del av iden med resan .. Har ju en till "liten" maskin hemma i isaan .. ;D Annars bra mat i Mae Phim , kan rekommendera den "Amerikanske Tyskens restaurang" Tequila Sunrise Bra mat till helt ok priser ca 20 m från stranden.. Rayong idag på dagen vilket även det var bra , var på Mitzubishi för att göra en extraservice , blir bara [¤#@@¤%] när de försöker blåsa faranger ,3400 thbt för olja+filter och byte växellådsolja . Bytte detta på "Cockpit" för 1500 thbt istället ,dessutom bra personal --Mobil1 olja så inget skit ..... Hemma i Isaan är det lugnt .stängt i huset då barnen nu är utflugna , inte så kul när man har krav på sig (jobba eller gå i skola varje dag) annars inget gratis husrum och mat från farang ;)
Frugan samt jag själv och hunden , perfekt familj ..Inga större konflikter nu inte ... ;D
 
"Phonta " sa:
Det nya positiva Thailand har blivit ganska positivt , frugan och jag har ett bra liv just nu . Vi är nu på en rundresa i södra delen av Pattayaregionen , för närvarande i Mae Phim... Mycket dåligt väder samt elproblem trots en hel del stora hotell mm. Undrar hur det skall gå med en massa Falanger inom kort. Falanger som satsat miljoner i "condos" men sen inte under långa tider har någon el. Annars vackert med en helv.. massa hundar . Svårt att motionera vår ungtik med alla lösspringande hundar . Hon har blivit en krävande tik ,stenhård i psyket och kräver mycket av oss som hundägare ... En Bullterrier är inte som andra hundar,de är otroligt smarta och tuffa små hundar , inte alls som "alla andra terriers". Vi har min 750cc Shadow på pickisflaket , har en ramp som gör det enkelt att köra av/på den . Grymt praktiskt,bilen är kanon ,kan åka vart vi vill och ha hojen och hunden med oss ... Har vart i Pattis en vecka fram till i onsdags men åker nog dit igen i morgon lördag, har en ev köpare på hojen .. det var ju en del av iden med resan .. Har ju en till "liten" maskin hemma i isaan .. ;D Annars bra mat i Mae Phim , kan rekommendera den "Amerikanske Tyskens restaurang" Tequila Sunrise Bra mat till helt ok priser ca 20 m från stranden.. Rayong idag på dagen vilket även det var bra , var på Mitzubishi för att göra en extraservice , blir bara [¤#@@¤%] när de försöker blåsa faranger ,3400 thbt för olja+filter och byte växellådsolja . Bytte detta på "Cockpit" för 1500 thbt istället ,dessutom bra personal --Mobil1 olja så inget skit ..... Hemma i Isaan är det lugnt .stängt i huset då barnen nu är utflugna , inte så kul när man har krav på sig (jobba eller gå i skola varje dag) annars inget gratis husrum och mat från farang ;)
Frugan samt jag själv och hunden , perfekt familj ..Inga större konflikter nu inte ... ;D
"Phonta " sa:
Det nya positiva Thailand har blivit ganska positivt , frugan och jag har ett bra liv just nu . Vi är nu på en rundresa i södra delen av Pattayaregionen , för närvarande i Mae Phim... Mycket dåligt väder samt elproblem trots en hel del stora hotell mm. Undrar hur det skall gå med en massa Falanger inom kort. Falanger som satsat miljoner i "condos" men sen inte under långa tider har någon el. Annars vackert med en helv.. massa hundar . Svårt att motionera vår ungtik med alla lösspringande hundar . Hon har blivit en krävande tik ,stenhård i psyket och kräver mycket av oss som hundägare ... En Bullterrier är inte som andra hundar,de är otroligt smarta och tuffa små hundar , inte alls som "alla andra terriers". Vi har min 750cc Shadow på pickisflaket , har en ramp som gör det enkelt att köra av/på den . Grymt praktiskt,bilen är kanon ,kan åka vart vi vill och ha hojen och hunden med oss ... Har vart i Pattis en vecka fram till i onsdags men åker nog dit igen i morgon lördag, har en ev köpare på hojen .. det var ju en del av iden med resan .. Har ju en till "liten" maskin hemma i isaan .. ;D Annars bra mat i Mae Phim , kan rekommendera den "Amerikanske Tyskens restaurang" Tequila Sunrise Bra mat till helt ok priser ca 20 m från stranden.. Rayong idag på dagen vilket även det var bra , var på Mitzubishi för att göra en extraservice , blir bara [¤#@@¤%] när de försöker blåsa faranger ,3400 thbt för olja+filter och byte växellådsolja . Bytte detta på "Cockpit" för 1500 thbt istället ,dessutom bra personal --Mobil1 olja så inget skit ..... Hemma i Isaan är det lugnt .stängt i huset då barnen nu är utflugna , inte så kul när man har krav på sig (jobba eller gå i skola varje dag) annars inget gratis husrum och mat från farang ;)
Frugan samt jag själv och hunden , perfekt familj ..Inga större konflikter nu inte ... ;D


Härligt att höra att du har fått det bra nu Pontha, hoppas det kvarstår i framtiden med.Önskar dig och din fru Lycka Till!!
 
Tack för att du ville uppdatera oss :wai:

Det var roligt att höra att det fungerar och att du verkar ha det betydligt bättre än för ett tag sen.
Det var nog detta du och din fru behövde, att få vara tillsammans.
I Sverige när man lever ihop så har man stängt dörren för kvällen så är man ensam, när ni flyttade hem till fruns by så var ni kanske inte ensamma någonting, det kan fresta på även dom bästa förhållanden.
Roligt att höra att du även tog med dig hunden på eran semester, funkar det bra med att ta in henne på div. hotel?
 
"Phonta " sa:
Det nya positiva Thailand har blivit ganska positivt , frugan och jag har ett bra liv just nu . Vi är nu på en rundresa i södra delen av Pattayaregionen , för närvarande i Mae Phim... Mycket dåligt väder samt elproblem trots en hel del stora hotell mm. Undrar hur det skall gå med en massa Falanger inom kort. Falanger som satsat miljoner i "condos" men sen inte under långa tider har någon el. Annars vackert med en helv.. massa hundar . Svårt att motionera vår ungtik med alla lösspringande hundar . Hon har blivit en krävande tik ,stenhård i psyket och kräver mycket av oss som hundägare ... En Bullterrier är inte som andra hundar,de är otroligt smarta och tuffa små hundar , inte alls som "alla andra terriers". Vi har min 750cc Shadow på pickisflaket , har en ramp som gör det enkelt att köra av/på den . Grymt praktiskt,bilen är kanon ,kan åka vart vi vill och ha hojen och hunden med oss ... Har vart i Pattis en vecka fram till i onsdags men åker nog dit igen i morgon lördag, har en ev köpare på hojen .. det var ju en del av iden med resan .. Har ju en till "liten" maskin hemma i isaan .. ;D Annars bra mat i Mae Phim , kan rekommendera den "Amerikanske Tyskens restaurang" Tequila Sunrise Bra mat till helt ok priser ca 20 m från stranden.. Rayong idag på dagen vilket även det var bra , var på Mitzubishi för att göra en extraservice , blir bara [¤#@@¤%] när de försöker blåsa faranger ,3400 thbt för olja+filter och byte växellådsolja . Bytte detta på "Cockpit" för 1500 thbt istället ,dessutom bra personal --Mobil1 olja så inget skit ..... Hemma i Isaan är det lugnt .stängt i huset då barnen nu är utflugna , inte så kul när man har krav på sig (jobba eller gå i skola varje dag) annars inget gratis husrum och mat från farang ;)
Frugan samt jag själv och hunden , perfekt familj ..Inga större konflikter nu inte ... ;D

Så blir det nära man slutar mesa sig, man måste visa tydligt vart skåpet ska stå sen kan man vara snäll. Ta inte av dig byxorna nåt mer nu Phonta ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp