SV: Det nya positiva Thailand och drömmen om pradiset

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det finns en del hotell där man kan ta in en liten Bullterrier , Har nu två Pattis som kan acceptera en liten hund med en helvetes stark vilja .... ;D
Nån som vet nåt i BKK , skulle behöva tips till måndag /tisdag ...
 
Förde du över alla dina slantar när kursen var 4.40 som du sa eller lyssnade du på oss andra?
Bahten lär fortsätta ner bara så du vet, det är tryggt att ha slantarna i Sverige ;D
 
Jag förde över en del av slantarna när kursen gav mig drygt 4,80 ;D
Bara FA... vet vad som händer med den Svenska kronan .....

FÖ. så är allt frid och fröjd här hemma , frugan och jag trivs bra ihop nu när barnen inte påverkar henne , hon får nu bara 5000 THBT för egen räkning per månad , vi handlar tillsammans och jag betalar maten varje gång. Kan väl säga att det inte går 15000thbt/månad , och elräkningen har gått ner 30% ... Märkligt Hmmm.... kanske farang är lite klokare än Thai ibland ... men hon är nöjd och glad varje dag , vi har ett bra liv nu.. ;)
 
"Phonta " sa:
Jag förde över en del av slantarna när kursen gav mig drygt 4,80 ;D
Bara FA... vet vad som händer med den Svenska kronan .....

FÖ. så är allt frid och fröjd här hemma , frugan och jag trivs bra ihop nu när barnen inte påverkar henne , hon får nu bara 5000 THBT för egen räkning per månad , vi handlar tillsammans och jag betalar maten varje gång. Kan väl säga att det inte går 15000thbt/månad , och elräkningen har gått ner 30% ... Märkligt Hmmm.... kanske farang är lite klokare än Thai ibland ... men hon är nöjd och glad varje dag , vi har ett bra liv nu.. ;)


Hoppas det fortsätter så Phonta
 
"Phonta " sa:
Jag förde över en del av slantarna när kursen gav mig drygt 4,80 ;D
Bara FA... vet vad som händer med den Svenska kronan .....

FÖ. så är allt frid och fröjd här hemma , frugan och jag trivs bra ihop nu när barnen inte påverkar henne , hon får nu bara 5000 THBT för egen räkning per månad , vi handlar tillsammans och jag betalar maten varje gång. Kan väl säga att det inte går 15000thbt/månad , och elräkningen har gått ner 30% ... Märkligt Hmmm.... kanske farang är lite klokare än Thai ibland ... men hon är nöjd och glad varje dag , vi har ett bra liv nu.. ;)
Kul Phonta, hoppas det håller i sig som 66an säger ...
 
Kan bara hålla med föregående talare, det är härligt att höra att det fungerar friktionsfritt nu. Lycka till framöver!! :wai:
 
Relativt ny på det här forumet men jag har bott ett tag i Thailand, snart ett år nu och min tanke från början var att utöver hyran så skulle det nog gå på en 1500 baht/dag för mig och tjejen, hon har inga barn eller släkt som vi ger några pengar.
Jag har konstaterat att det går lätt att bränna 1500 baht utan nåt extravagant men käkar man ex frukost och lunch hemma och bara äter middag ute och inte dricker nån öl el dyl så går det ca 400 baht inkl allt.
Så 15000/månad måste innebära att ni nästan alltid äter hemma och inte dricker så många öl?
 
Måste tillägga att vi bor i Isaan , inte i Pattis. När vi var nere på semester i pattis samt Mae Phim så gick det minst 1500 thbt/dag oftast mer .. Men här hemma klarar vi oss på 3-400 om dagen ca. .En nudelsoppa med kyckling samt färska grönsaker kostar 25 thbt/person

Ölkontot .. ;D ;D ;D Kanske hundra Thbt/månad , sån är jag , lägger hellre slantarna på hojarna än på sprit och öl...
 
Oftast gör man väl av med det man har råd att avvara.
Det man sparar in på att inte dricka öl går till något annat.
Det man sparar in på att inte använda AC går till något annat.

Sedan är vi ganska olika vad gäller krav på bilar, båtar, MC, resor, hus, prylar och mat.

Själv gör jag inte av med så mycket pengar just nu. Men det kommer perioder då det är korsdrag i börsen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp