Vilka medlemmar bor i Pattaya?

 
Detta var 1996 så exakt hur länge jag var i Kaemphaeng Phet och Loei är lite svårt att minnas.

Men jag minns att jag hann med att bli klippt av papa och sen gjorde vi en uttflykt till ett känt berg där vi såg apor.

Andra minnen är att jag såg en grön orm på toan nedanför trähuset plus mama naken när hon tvättade sig.

Skulle tippa på att det rörde sig om ca två veckor sammanlagt.

BTT

…1996…tror jag det var..satt jag i baren på hotel / pizzeria Globetrotter i Pattaya och tog en öl med Lasse…trevlig kille. Han var glad som en speleman, han hade precis anställt en ny kock…som hette Leif om jag inte minns fel. Stekt fläsk med löksås var hans specialité , riktigt gott som jag minns det.
Det var min första resa till Thailand, jag var egentligen på väg till Ko Chang, men jag stannade en vecka på Globetrotter…läget vid Soi 7 var ju underbart…låg ju dessutom ett helt gäng med barer direkt utanför Globetrotter. Fick Lasses visitkort och jag rotade fram det idag. Vad jag förstått tyckte kanske inte alla som jag att Lasse var en skön kille ? :).

IMG_0117.jpeg


IMG_0116.jpeg
 
Detta var 1996 så exakt hur länge jag var i Kaemphaeng Phet och Loei är lite svårt att minnas.

Men jag minns att jag hann med att bli klippt av papa och sen gjorde vi en uttflykt till ett känt berg där vi såg apor.

Andra minnen är att jag såg en grön orm på toan nedanför trähuset plus mama naken när hon tvättade sig.

Skulle tippa på att det rörde sig om ca två veckor sammanlagt.

BTT
Så du minns inte om du var där 4-5 dagar eller några veckor?:laugh2:
 
…1996…tror jag det var..satt jag i baren på hotel / pizzeria Globetrotter i Pattaya och tog en öl med Lasse…trevlig kille. Han var glad som en speleman, han hade precis anställt en ny kock…som hette Leif om jag inte minns fel. Stekt fläsk med löksås var hans specialité , riktigt gott som jag minns det.
Det var min första resa till Thailand, jag var egentligen på väg till Ko Chang, men jag stannade en vecka på Globetrotter…läget vid Soi 7 var ju underbart…låg ju dessutom ett helt gäng med barer direkt utanför Globetrotter. Fick Lasses visitkort och jag rotade fram det idag. Vad jag förstått tyckte kanske inte alla som jag att Lasse var en skön kille ? :).

IMG_0117.jpeg


IMG_0116.jpeg

Ja jag upplevde Lasse som väldigt burdus och bestämmande med dåligt humör.

Jag och min polare med damsällskap blev flyttade en gång av honom mitt i maten eftersom det kom ett större svenskt sällskap och skulle äta. Vi placerades i hans soffa framför tvn inne i restaurangen.

Han var ofta på fyllan och skällde på sina anställda thaiare.

En annan gång när vi var där beställde vi köttbullar med kokt potatis och fick fyra köttbullar var och potatismos. När vi påpekade för honom att vi ville ha kokt potatis och fler köttbullar sa han åt oss att gå någons annanstans och äta.

BTT
 
…1996…tror jag det var..satt jag i baren på hotel / pizzeria Globetrotter i Pattaya och tog en öl med Lasse…trevlig kille. Han var glad som en speleman, han hade precis anställt en ny kock…som hette Leif om jag inte minns fel. Stekt fläsk med löksås var hans specialité , riktigt gott som jag minns det.
Det var min första resa till Thailand, jag var egentligen på väg till Ko Chang, men jag stannade en vecka på Globetrotter…läget vid Soi 7 var ju underbart…låg ju dessutom ett helt gäng med barer direkt utanför Globetrotter. Fick Lasses visitkort och jag rotade fram det idag. Vad jag förstått tyckte kanske inte alla som jag att Lasse var en skön kille ? :).

IMG_0117.jpeg


IMG_0116.jpeg

1996 häckade jag mest i Vicky bar på soi 8 och ibland i en bar mellan soi 8 och soi 9.

Om du minns låg det ett stort barområde där då med omkring 10 barer.

Globetrotter låg ju bara några steg från soi 7.

BTT
 
1996 häckade jag mest i Vicky bar på soi 8 och ibland i en bar mellan soi 8 och soi 9.

Om du minns låg det ett stort barområde där då med omkring 10 barer.

Globetrotter låg ju bara några steg från soi 7.

BTT

Jag ska va helt ärlig att säga att jag hade inte så bra koll på var jag exakt var allting var. Jag såg den svenska flaggan när jag kom gående, det var därför jag hittade Globetrotter. Fick en nyckel av Lasse så att jag kunde komma in på baksidan efter att de hade stängt.
Eftersom jag bara var där några dagar, så gick jag såklart runt i hela området för att kolla in allt, så jag gick säkert förbi dig :)

Sickan
 
Jag ska va helt ärlig att säga att jag hade inte så bra koll på var jag exakt var allting var. Jag såg den svenska flaggan när jag kom gående, det var därför jag hittade Globetrotter. Fick en nyckel av Lasse så att jag kunde komma in på baksidan efter att de hade stängt.
Eftersom jag bara var där några dagar, så gick jag såklart runt i hela området för att kolla in allt, så jag gick säkert förbi dig :)

Sickan

Minns du nån bar på åttan som spelade Julio Iglesias så var jag där for sure.

Bodde du på Globetrotter med?

BTT
 
Det faktum att de redan är skyldiga att betala och deinte betalat innan och det tydligen inte kan bli några mer påtryckning, som att sälja huset. Även efter domstol.

Finns väl troligen andra värdesaker än huset folk äger och kan sälja, annars kanske det blir spjället.
Men har du bestämt dig för att inget går så kan du självklart fortsätta tro det.

/ SatanG
 
Minns du nån bar på åttan som spelade Julio Iglesias så var jag där for sure.

Bodde du på Globetrotter med?

BTT

Yepp, bodde på Globetrotter. Njae, jag kommer inte ihåg Julio på åttan, men gick där förbi flera gånger. Hängde inte så mycket i barerna, hyrde en motorcykel och körde rundor, det var det stora intresset :)

Sickan
 
Finns väl troligen andra värdesaker än huset folk äger och kan sälja, annars kanske det blir spjället.
Men har du bestämt dig för att inget går så kan du självklart fortsätta tro det.

/ SatanG
Då är.det tydligen inga problem med de som inte betalar till Moo Baan då.

Jag har svårt att se att det skulle bli några stålar från dem när de väljer att sitta i fängelse istället iof.....
 
…1996…tror jag det var..satt jag i baren på hotel / pizzeria Globetrotter i Pattaya och tog en öl med Lasse…trevlig kille. Han var glad som en speleman, han hade precis anställt en ny kock…som hette Leif om jag inte minns fel. Stekt fläsk med löksås var hans specialité , riktigt gott som jag minns det.
Det var min första resa till Thailand, jag var egentligen på väg till Ko Chang, men jag stannade en vecka på Globetrotter…läget vid Soi 7 var ju underbart…låg ju dessutom ett helt gäng med barer direkt utanför Globetrotter. Fick Lasses visitkort och jag rotade fram det idag. Vad jag förstått tyckte kanske inte alla som jag att Lasse var en skön kille ? :).

IMG_0117.jpeg


IMG_0116.jpeg
Underbart och Lasse...Globetrotter. Var alltid en risk att man fick sig en utskällning vid besök där.
Dock inget personligt antar jag eftersom det skälldes på allt och alla......men maten var ok oftast.
 
Då är.det tydligen inga problem med de som inte betalar till Moo Baan då.

Jag har svårt att se att det skulle bli några stålar från dem när de väljer att sitta i fängelse istället iof.....
Du har ju rätt.
De som inte betalade en räkning tidigare lär inte göra det senare såvida konsekvenserna inte blir allt för stora. Men om konsekvenserna är inget eller lite taskigt skött bostadsområde.......... så skit i det, ...............
 
Har inte hört nåt om att man kan bli vräkt här om man inte betalar moo ban?
Marken huset står på inne i moo ban är ju chanotte i frugans namn, hon som äger.
Dock har dom gått ut med att dom som inte betalar mister moo bans service.
 
Har inte hört nåt om att man kan bli vräkt här om man inte betalar moo ban?
Marken huset står på inne i moo ban är ju chanotte i frugans namn, hon som äger.
Dock har dom gått ut med att dom som inte betalar mister moo bans service.
Enligt uppgift ovan så åker man i fängelse.......

En Polare till mig har en kåk där grannen inte betalar.

När han ska åka in eller ut öppnar inte vakten, det måste han göra själv. Ingen sophämtning heller, de misstänker att han smyger runt efter mörkrets inbrott och slänger in grannarnas soptunnor...
 
Enligt uppgift ovan så åker man i fängelse.......

En Polare till mig har en kåk där grannen inte betalar.

När han ska åka in eller ut öppnar inte vakten, det måste han göra själv. Ingen sophämtning heller, de misstänker att han smyger runt efter mörkrets inbrott och slänger in grannarnas soptunnor...
Samma info vi fått men kanske olika på moo ban och vid tex leasing äger man ju inte marken så kanske där det kan resultera i fängelse?
 
 

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp