Nu när vi var i Thailand bestämde vi att vi renoverar vardagsrummet under tiden. Sagt och gjort. Vi bestämde även att det var läge att byta soffor så vi slängde de gamla och beställde en ny som skulle levereras denna vecka.
Soffan kom i veckan, men på kvällen när jag skulle sätta ihop den hittade jag ingen monteringsanvisning. Jag ringde till deras kundservice och dem skickade en på email. Perfekt, nu skulle jag montera ihop soffan, men då insåg jag att det fanns ju ingen monteringssats. Jag ringde igen och de lovade återkomma. Återkom dagen efter med besked att de inte hade reservdelar hemma utan vart tvungna att beställa från leverantören.
Igår fick jag reda på att leverantören var i Kina och att jag skulle få detta inom tre veckor ... hela vardagsrummet är ju nu belamrat med soffdelar. Jag bad dem i morse att tillfälligt ta ut en monteringssats från en soffa från deras lager och så fort leveransen kommer från Kina lägger de tillbaks den där. Nej det gick inte för de hade ingen sån soffa i lager och det skulle ju bara ta tre veckor.
Jag började då se rött, kolla deras lager info på nätet, jo de hade dels den soffan på lager och även i annan färg. Googlade jag på dem hittade jag massa med missnöjda kunder som även dem fått soffor där saker saknades. Hittade även en artikeln från tidigare där de hade fått massa med ARN fall dömda mot sig och de lovade att bättre sig.
Jag skrev då ett mail till dem ikväll och förklarade att de visst hade dessa soffor på lager, att tre veckors väntan är ohållbar, att jag inte betalar ett öre innan allt är levererat och att om man har kvalitetsproblem bör hålla extra delar i lager för att få nöjda kunder. Jag letade om deras vd och skickade även mailet till honom. Nu strax efter 20:00 ikväll fick jag ett sms att de skickat det som saknas ...
Hoppas detta nu är rätt saker och att vi i veckan kan provsitta soffan!